مدیرکل دامپزشکی مازندران اعلام کرد:

بازگشت بیش از ۱۰ هزار تن نهاده فاسد از بنادر مازندران

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۴۸۵۰۷۸
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: در راستای تشدید نظارت‌ شبانه‌روزی دامپزشکی بر نهاده‌های وارداتی در بنادر سه‌گانه استان، از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن نهاده فاسد بازگشت داده شد.
۰
plusresetminus
بازگشت بیش از ۱۰ هزار تن نهاده فاسد از بنادر مازندران
حمزه آقاپورکاظمی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»؛ در خصوص نظارت بر نهاده‌های وارداتی از بنادر سه گانه استان، اظهار کرد: در راستای تشدید نظارت‌ شبانه‌روزی اداره‌کل دامپزشکی مازندران بر نهاده‌های وارداتی در بنادر سه‌گانه استان، نظارت‌ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن نهاده فاسد را برگشت دادیم که بیشتر شامل ذرت و از مبدا کشور روسیه بود.

آقاپورکاظمی ادامه داد: این محموله دچار قارچ لکه‌ای در محموله شده بود که به کشور مبدا، عودت داده شد.

وی تشریح کرد: طی بازدید میدانی انجام شده از کشتی حامل ذرت‌های وارداتی از مبدا روسیه که با حضور کارشناس‌های نظارت و قرنطینه اداره کل دامپزشکی شهرستان بهشهر در بندر امیرآباد صورت گرفت، محموله به دلیل وجود کپک، رطوبت بالا و بوی نامطبوع فاقد شرایط ارگانولپتیکی تشخیص داده شد و طی مکاتبات متعدد و حمایت دادستان شهرستان بهشهر مقرر شد به کشور مبدا عودت شود.

این مسئول در بخش دیگری در خصوص ذبح شرعی در کشتارگاه‌های مازندران، اظهار کرد: در کنار مکانیزه شدن کشتارگاه‌ها اما مرحله ذبح مرغ و یا همان سر زنی در کشتارگاه‌های مازندران به‌صورت دستی و توسط انسان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نظارت‌های چند لایه و در سطوح مختلف از کشتارگاه‌های استان، افزود: از شروع  نظارت‌های فصلی و ادواری، بازدیدها با حضور ناظران شرعی انجام می‌گیرد و در صورت مشاهده آلایشات غیرخوراکی، بلافاصله ضبط و جمع‌آوری خواهد شد.
                                  
آقاپورکاظمی عنوان کرد: کشور چین مهم‌ترین متقاضی پای مرغ و نیز آلایشات غیرخوراکی در کشور است و ما به‌تازگی صدور مجوز صادرات ضایعات کشتارگاهی و آلایشات غیرخوراکی را آغاز کردیم که تاکنون دو واحد موفق به اخذ مجوز صادرات شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران، اعلام کرد: امسال ۴۶ هزار مورد نظارت از واحدهای عرضه مازندران اعم از کشتارگاه‌ها و واحدهای صنفی، صورت گرفته است که ۲۷۰ تن ضبط فرآورده‌های خام غیرمجاز صورت گرفته است.

این مسئول افزود: سود تخلفات فرآورده‌های غیرمجاز دام در برابر جرایم بسیار ناچیز است و بنظر می‌رسد بروزرسانی جرایم می‌بایست در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

آقاپور کاظمی مطرح کرد: امسال ۳۱۶ پرونده تخلف در مراجع قضایی تشکیل شد که از این میزان، ۳۵ واحد متخلف پلمب شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: در حوزه ذبح شرعی، نظارت دامپزشکی با جدیت و مستمر در تمامی کشتارگاه‌ها انجام می‌گیرد و ناظران شرعی در تمامی کشتارگاه‌های استان، حاضر و ناظر هستند.

این مسئول درخصوص نظارت بر آلایشات غیرخوراکی (اجزای حرام)، عنوان کرد:  در کشتارگاه‌ها قسمت مجزایی برای انبار آلایشات غیرخوراکی دام در نظر گرفته شده و مقرر شده تا این اجزا جهت صادرات به کشورهای مقصد، ذخیره‌سازی شود.

آقاپورکاظمی بیان کرد: استفاده از دستگاه سرزنی اتوماتیک در کشتارگاه‌های کشور و استان مازندران کاملا ممنوع است و ذبح با حضور ناظران شرعی و منطبق با موازین شرعی در تمامی کشتارگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: ناظران شرعی در تمامی کشتارگاه‌ها حاضر هستند و سر زنی دام در حضور و با نظارت آنان مطابق با قوانین سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌گیرد.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷