پیگیری «بلاغ» از گلایه‌های مردمی؛

محدودیتی در عرضه نان و تأمین آرد وجود ندارد

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۴۸۵۰۷۷
یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در ماه مبارک رمضان و عید نوروز تأمین آرد و نان است که این موضوع بعد از ارسال گزارش‌های مردمی پیگیری شد.
۰
plusresetminus
محدودیتی در عرضه نان و تأمین آرد وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، رفته رفته و با فرارسیدن ماه رمضان و بدنبال آن ایام نوروز یکی از دغدغه‌های اصلی مردم به موضوع تامین نان با توجه به افزایش تقاضا و نیز ورود مسافران به شهرهای استان باز می‌گردد.

جدا از موضوع پر اهمیت تخصیص مکفی سهمیه آرد به خبازی‌ها یکی دیگر از دغدغه‌های مردم محدودیت عرضه نان از سوی برخی خبازی‌ها است.

برخی از مردم در گفتگو با خبرنگار ما ضمن ابراز گلایه از تعیین سقف خرید نان از سوی برخی خبازی‌ها عنوان کرده‌اند که خبازی‌ها برای عرضه نان بالاتر از این سقف از آنان کارت بانکی دیگری را با نام‌های متفاوت درخواست می‌کنند که بعضا برای دریافت ۲۰ نان برای مراسم‌ها باید پنج کارت بانکی با نام‌های مجزا به همراه داشته باشند که این موضوع به صورت گسترده گزارش شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ در خصوص وجود گلایه‌های متعدد مردمی از محدودیت عرضه نان از سوی خبازی‌های مازندران اظهار کرد: سامانه هوشمند نان یکی از مهم‌ترین بحث‌های مدیریتی بر حوزه آرد و نان است که باید برای رفع نواقص موجود همه اهتمام لازم را داشته باشند.

عباسعلی وفایی‌نژاد افزود: یکی از کارکردهای مهم سامانه نانینو آن است که این سامانه در واقع این پیام را به نانوا می‌دهد که شما امروز براساس سهمیه و میزان پختی که دارید بر حسب تعداد تراکنش و میزان تولید، متعارف مصرف خانوار منطقه شما چه میزانی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، تصریح کرد: این دلیلی بر این نخواهد بود که هیچ نانوایی بخواهد محدودیتی برای تامین نان مورد مصرف افزاد خاص، اعمال کند و این مسئله در دستور کار دستگاه‌های نظارتی قرار دارد.

وفایی‌نژاد تاکید کرد: نظارت جدی بر این موضوع به فرمانداران ابلاغ و رسیدگی و نظارت بر این مسئله و مطالبه مردمی در دستور کار تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی و بازرسان اتاق اصناف قرار گرفته است.

وی در خصوص دغدغه خبازان و مردم در خصوص تامین آرد ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز با توجه به افزایش چند برابری تقاضا برای خرید نان، پاسخ داد: هم اکنون و در شرایط عادی، ماهانه بالغ بر ۳۱ هزار کیسه آرد خبازی در میان نانوایی‌های استان توزیع می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، گفت: با توجه به حساسیت تامین نان در ایام پیش‌رو و با اطلاع از افزایش تقاضا طی این ایام، کاگروه آرد و نان سهمیه فوق‌العاده عرضه ۷۵ هزار کیسه آرد را علاوه بر سهمیه فوق در نظر گرفته است که به‌زودی توزیع آن آغاز خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در مرحله نخست عرضه آرد ویژه ماه رمضان و نوروز مقرر شده است تا ۴۵ هزار کیسه آرد خبازی در اختیار خبازی‌های طرح کشیک هر شهرستان قرار داده شود.

وفایی‌نژاد گفت: با تمهیدات اتخاذ شده هیچ نگرانی بابت تامین آرد مورد نیاز خبازی‌ها، ساعات و میزان پخت از سوی خبازی‌های برای عرضه نان مورد نیاز شهروندان و مسافران وجود نخواهد داشت.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷