عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران مطرح کرد:

نقش تعیین‌کننده مشارکت مردمی در مقبولیت نظام جمهوری اسلامی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۴۸۴۸۰۳
عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران گفت: معاندان نظام همواره با تزریق نا اُمیدی به‌دنبال کمرنگ کردن پشتوانه مستحکم انقلاب اسلامی هستند.
۰
plusresetminus
نقش تعیین‌کننده مشارکت مردمی در مقبولیت نظام جمهوری اسلامی
 محمد رحمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حاکمیت و در ساختار اجتماعی جامعه، حضور و مشارکت مردم تعریف می‌شود.

وی افزود: مردم به عنوان سرمایه اجتماعی نقش اساسی در حاکمیت نظام مردم سالاری مبتنی بر دین داشته و حضور مردم به شدت حائز اهمیت است.

عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این مسئله و نقش محوری مشارکت مردمی در مقبولیت نظام جمهوری اسلامی به عنوان پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی لذا تمامی هجمه دشمن بر عدم مشارکت و یا مشارکت حداقلی مردم در انتخابات 11 اسفند ماه است.

این استاد دانشگاه، ادامه داد: جدای از این نقش محوری مردم در ابعاد فرا ملی و بین‌المللی، میزان مشارکت مردم در انتخابات در حوزه داخلی نیز بسیار حایز اهمیت است که اعتبار نمایندگان منتخب و میزان اهمیت مردم به آینده چهار ساله خود در این بعد، قابل بررسی و ارزش است.

رحمانی بیان کرد: با توجه به اهمیت ابعاد مختلف داخلی و خارجی مشارکت مردم در انتخابات که تجلی حضور در صحنه مردم در عرصه‌های مهم سیاسی کشور است، لذا معاندان نظام همواره با تزریق نا اُمیدی بدنبال کمرنگ کردن این پشتوانه مستحکم انقلاب اسلامی جهت ایجاد فرصت برای لطمه به جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی تشریح کرد: تجربه ثابت کرده که هرگاه دشمن موضوعات مختلف در جامعه را هدف قرار داده آن موضوعات مسئله راهبردی کشور بوده است و لذا در انتخابات پیش رو نیز  دشمن در رسانه‌های بیگانه بحث کاهش مشارکت را در دستور کار قرار داده تا با کم رنگ جلوه دادن بحث انتخابات زمینه دست‌یابی به اهداف‌شان را فراهم آورند.

عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران، تصریح کرد: لذا در شرایط کنونی، حضور حداکثری و مشارکت مردم به منزله نگاه خردمندانه همراه با شعور بالای سیاسی قلمداد شده و مردم با حضورشان، بار دیگر حاکمیت نظام را مورد حمایت قرار داده و برنامه‌های گام دوم انقلاب را به سر منزل مقصود برسانند.

این استاد دانشگاه، متذکر شد:قطعا در شرایط حساس کنونی، دانشگاهیان و دانشجویان نیز نقش اساسی در ترغیب مردم در انتخابات داشته تا بتوانیم یک بار دیگر مانند همیشه زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات شاهد باشیم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱