مدیرکل ارشاد مازندران عنوان کرد:

برگزاری ۴ جشنواره مهم فرهنگی در دهه فجر

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۴۸۴۰۸۰
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران گفت: چهار جشنواره در بخش هنرهای تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود و مد لباس دهه فجر در استان برگزار می‌شود.
۰
plusresetminus
برگزاری ۴ جشنواره مهم فرهنگی در دهه فجر
احسان آهنگر در حاشیه افتتاح نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در مجتمع گالری دیدی ایزدشهر در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» اظهار کرد: در طلیعه چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جشنواره هنرهای تجسمی فجر مازندران در شهرستان نور با ۶۵ اثر از ۲۳ هنرمند افتتاح شد.
 
وی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های اجرایی در برپایی جشنواره در شهرستان نور، یادآور شد: این رویداد ارزشمند در دهه مبارک فجر توسط اداره کل و فرهنگ استان مازندران در مجموعه دیدی ایزدشهر برگزار شد و از شهرهای مختلف استان، هنرمندان پیشکسوت، اساتید دانشگاهی و جوانان در این حوزه هنری شرکت کردند.
 
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره ۲۱ بهمن در ایزدشهر، افزود: برای حمایت از آثار هنرمندان در نشست‌های تخصصی که با فعالان هنری استان شکل گرفت، پیگیر نمایشگاه‌های فصلی با هدف ارائه آثار هنرمندان در سراسر استان هستیم تا بتوانیم با برپایی نمایشگاه‌ها و فروش آثار هنرمندان بخشی از مقوله اقتصاد هنر و حمایت‌های اقتصادی از هنرمندان را تأمین کنیم.
 
آهنگر با اشاره به تسهیل در صدور مجوزهای هنرهای نمایشی در آموزشگاه‌ها برای گسترش و تعالی هنرهای تجسمی در استان، خاطرنشان‌کرد: برای احیای انجمن هنرهای تجسمی استان برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر از ظرفیت‌های مردمی در پیشبرد ماموریت‌ها و تحقق اهداف در راستای گسترش و تعالی فرهنگ با بهره‌گیری از زبان هنر و ظرفیت هنرهای تجسمی، شاهد اقدامات خوبی در استان باشیم
 
 وی با اشاره به دو جشنواره رویداد مهم رسانه‌ای در استان اظهارکرد: در نهمین جشنواره رسانه مازندران و دومین جشنواره رسانه منطقه شمال ۷۶۷ اثر ارسال شد که آیین اختتامیه این جشنواره‌ها در اسفندماه برگزار می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از جشنواره ویژه فعال رسانه‌ای استان خبر داد و گفت: این جشنواره برای حضور حداکثری مردم در انتخابات برپا می‌شود تا نقش رسانه‌ها در حضور بیشتر مردم در پای صندوق‌های رای تبیین و فعالیت رسانه‌ها در حوزه تشویق و ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات بررسی و ارزیابی شود.
 
 
 آهنگر تأکید کرد: امروز رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را در جامعه در ابعاد مختلف و توسعه کشور در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... ایفا می‌کنند و با انعکاس درست از اقدامات دولت و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر سیاه‌نمایی رسانه‌های معاند از نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌توانند دست برتر داشته باشند.
 
وی یادآورشد: اگر رسانه‌ها با تولید محتوای مناسب و هنرمندانه در برابر جریان معاند به صورت یک جبهه واحد عمل کنند می‌توانند در تبیین دستاوردها و عزم و اراده مردم در حضور انتخابات نقش اساسی داشته باشند.
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به جریان‌سازی فعالان رسانه‌ای استان خاطرنشان‌کرد: جریان‌سازی یعنی اقدام مستمر برای تحول عظیم در حوزه‌های مختلف که نیازمند هم‌افزایی همه فعالان رسانه‌ای است و هدف همه رسانه‌های کشور اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
 
 آهنگر با اشاره به چهار جشنواره مهم در دهه فجر امسال در مازندران اظهارکرد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شهرستان نور، جشنواره فیلم فجر که از ۱۵ بهمن آغاز و در سینماهای مرکز استان اکران می‌شود، جشنواره مد لباس فجر و جشنواره موسیقی و سرود فجر که در آمل و نوشهر برگزار می‌شود.
 
 وی با اشاره به اینکه شکوه جشنواره‌ها لازمه حضور باشکوه مردم است، گفت: استقبال مردم از جشنواره‌ها سبب حضور استعدادها و دلگرمی برای جامعه هنری می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران تأکید کرد: امروز یکی از مهم‌ترین موضوعات جامعه اسلامی، الگوسازی در حوزه مد و لباس است و کشوری در تراز انقلاب اسلامی باید الگوی مناسبی از مد و لباس و عفاف و حجاب ارائه دهد تا مشکلی در این حوزه وجود نداشته باشد.
 
 وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در حوزه مدل لباس در استان وجود دارد که در این زمینه از استان‌های برتر کشور هستیم و امیدواریم بتوانیم با ارائه الگوهای ایرانی اسلامی یک بخشی از مطالبات و انتظار مردم مازندران را در این جشنواره پاسخگو باشیم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳