نماینده مردم‌ ساری و میاندورود در مجلس خبر داد:

تقدیم استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به هیأت رئیسه

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
کد مطلب : ۴۸۴۰۶۴
نماینده مردم‌ ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با ۲۸ امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.
۱
plusresetminus
تقدیم استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به هیأت رئیسه
علی بابایی‌کارنامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» با اشاره به عدم تحقق رشد تولید در بخش کشاورزی، در سال مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه بدنبال تقویت از رشد چشمگیر تولید بویژه در بخش کشاورزی بودیم اما در بخش کشاورزی هنوز عقب هستیم.
 
وی با انتقاد از انفعال وزارت جهاد کشاورزی در برابر تولیدات کشاورزی و باغی بویژه در استان‌های شمالی و در حوزه کشاورزی و محصولات زراعی و باغی، افزود: واردات بی‌رویه برنج تعادل بازار را در بخش کشاورزی دچار مشکل کرده است و این موارد با بحث شعار سال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همخوانی ندارد و کشاورزان استان‌های شمالی و حتی کشور از این نوع مدیریت دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیری شده‌اند.
 
نماینده مردم‌ ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت وجود ظرفیت‌ها و اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در حوزه‌های مختلف مدیریتی و حمایتی، تصریح کرد: نیازمند پویایی و تحرک بیشتر وزارتخانه در بخش کشاورزی و محصولات باغی هستیم.
 
بابایی‌کارنامی در ادامه با انتقاد از هدررفت ظرفیت‌های کشاورزی در برنامه توسعه هفتم کشور در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: در روز معارفه و رای اعتماد شاهد وعده‌ها و برنامه‌هایی از سوی وزیران هستیم اما در طول مدت خدمت بسیاری از این برنامه‌ها عملیاتی نمی‌شوند و خسارت سوءمدیریت را باید مردم و بویژه کشاورزان تحمل کنند که این منصفانه نیست.
 
وی تاکید کرد: نقش کشاورزان زحمتکش و مظلوم مازندرانی و باغداران بر هیچ کس پوشیده نیست و بارها رئیس جمهور در راستای این حمایت‌ها تاکید داشتند اما واردات برنج و برخی تصمیمات به بخش کشاورزی لطمه وارد کرده است.

نماینده مردم‌ ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به همین خاطر  بعد از پیگیری‌های به عمل آمده  از طریق سوال و تذکر و جلسات مکرر اتفاقی صورت نگرفت و  استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با ۲۸ امضا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳