رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بابل:

نوسانات قیمتی بازار معاملات را از سکه انداخت

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۸۳۸۳۱
رئیس اتحادیه طلا و جواهر بابل گفت: قیمت‌ها در بازار سکه و ارز پس از چند ماه ثبات قیمتی، چند روزی است دچار نوسان شده‌ است.
۲۷
plusresetminus
نوسانات قیمتی بازار معاملات را از سکه انداخت
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، قیمت‌ها در بازار سکه و ارز پس از چند ماه ثبات قیمتی، چند روزی است دچار نوسان شده‌ است و مسیر رو به بالا را در پی گرفته است، به طوری که قیمت دلار که طی هفته‌های گذشته برای چندین ماه در پشت کانال ۵۰ هزار تومانی متوقف مانده بود هم اکنون به صورت غیر واقعی و متاثر از جو روانی و هیجان حاکم بر بازار در پی مناقشات منطقه‌ای اخیر از این سد عبور کرده است؛ این افزایش قیمت در بازار طلا که بخش عمده آن ناشی از رشد قیمت انس جهانی است باعث شده تا بهای سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را به بیش از ۳۲ میلیون تومان برساند و هر گرم طلا نیز به ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان نزدیک شود.

جعفر روستائیان امیری رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان بابل در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: وضعیت حال حاضر بازار طلا و سکه، وضعیت خوبی نیست.

وی افزود: با این وضعیتی که متاثر از مناقشات منطقه‌ای در گوشه و کنار منطقه وجود دارد، حال بازار طلا و سکه خوب نیست و روند کنونی بازار پس از هفته‌ها ثبات قیمتی، در وضعیت رو به بالا و افزایشی قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان بابل، خاطرنشان کرد: در همین وضعیت رو به بالا، به جای اینکه ریال در دست فردی باشد خرید نه به منظور مصرف بلکه به عنوان پس‌انداز، گزینه مطلوبی است؛ چرا که با توجه به پرداخت هزینه‌هایی نظیر ۱۵ درصد کارمزد، هفت درصد سود و دو درصد ارزش افزوده، پول فرد حفظ نمی‌ماند و لذا خرید نه بمنظور نیازمندی بلکه برای پس‌انداز، منطقی است.

روستائیان امیری، اعلام کرد: قیمت حال حاضر هر گرم طلا در بازار آخرین روز دی‌ماه، دو میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است که افزایش و کاهش آن بسته به شرایط روز دارد و ثباتی را نمی‌توان برای آن متصور بود.

وی ادامه داد: قیمت امروز سکه آزادی بالغ بر ۲۸ میلیون تومان، سکه امامی حدود ۳۲ میلیون تومان، نیم سکه ۱۳ میلیون تومان و ربع سکه ۱۱ میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر شهرستان بابل، قیمت هر سکه یک گرمی را در بازار، ۶ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: قیمت‌های اعلام شده متاثر از نرخ‌های هیجانی تحمیل شده به بازار است و هم فروشنده و هم خریدار در شرایط کنونی دارای دلهره از زیان هستند.

روستائیان امیری، تاکید کرد: در حالیکه در دو ماه پیش خود ما کسبه بر این تصور بودیم که نرخ‌ها در بازار طلا، سکه و دلار با قدامات انجام گرفته از سوی دولت به ثبات رسیده است و بر همین اساس، مصنوعات را به صورت چکی به فروش رساندیم؛ حال بخواهیم امروز بخریم کلی ضرر خواهیم داد.

وی در بخش پایانی این گفتگو در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص تفاوت سکه بهار آزادی یا سکه طرح قدیم و سکه طرح جدید یا سکه‌ی امامی ، اذعان کرد: این دو سکه از نظر وزن و عیار طلا هیچ فرقی با هم ندارند و فقط سال ضرب آنها متفاوت است؛ هر دو سکه امامی و بهار آزادی عیار ۹۰۰ و وزن ۸.۱۳ گرمی دارند.

هر چند قیمت‌ها در بازار سکه و ارز چند روزی است بر مدار رشد قرار گرفته‌اند اما به گفته کارشناسان این افزایش قیمت گذراست و مردم نباید گول رشد نرخ‌های هیجانی را بخورند، چرا که متضرر می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷