رئیس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار مرکز مازندران:

برخی از مشکلات میدان بار جدید ساری هنوز رفع نشده است

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۸۳۴۵۶
رئیس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار مرکز مازندران گفت: هم‌اکنون مشکلاتی در حوزه آب، مخابرات و اینترنت در میدان بار جدید ساری داریم که همچنان رفع نشده است.
۱
plusresetminus
برخی از مشکلات میدان بار جدید ساری هنوز رفع نشده است
امیرحسین فخرآوران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، در خصوص وضعیت بازار مرکبات، اظهار کرد: وضعیت بازار مرکبات چندان تعریفی ندارد.

وی افزود: عدم صادرات به‌موقع و ماجراهای متعدد خاص بازار مرکبات موجب شده است تا هم پرتقال و هم نارنگی دارای وضعیت چندان مطلوبی در بازار امسال نباشند.

 رئیس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: هزینه هنگفت باغداری از سبد گرفته تا کارگر و حمل‌ونقل موجب شده است تا عایده‌ای برای باغدار نداشته باشد.

این مسئول صنفی، عنوان کرد: قیمت هر کیلو پرتقال تامسون در میدان میوه و تره‌بار مرکز مازندارن بسته به کیفیت و اندازه میوه بین ۹ تا ۱۲ هزار تومان، پرتقال خونی رقم سانگین هر کیلو ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان، هر کیلو نارنگی اگر سالم باشد بین ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان است؛ اما در مجموع با توجه به نسبت هزینه به تولید، چندان تعریفی ندارد.

فخرآوران اعلام کرد: مرکبات موجود در میادین عمدتا جهت تامین بازارهای استان‌های کشور است و بازار شهرستان‌های استان عمدتا از محل بازارهای محلی و هفتگی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت عرضه در بازار مطابق قانون با سود ۲۰ تا ۲۵ درصدی فاکتور خرید در میادین است.

 رئیس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار مرکز مازندران، در خصوص وضعیت تامین انواع میوه در بازارهای استان با توجه به فصل زمستان و برودت هوا، گفت: در حال حاضر، وضعیت تامین انواع ارقام میوه مورد نیاز در بازارهای استان، نسبتا خوب است و به لحاظ قیمتی نیز تنها قیمت خیار در بازار کمی بالا است و قیمت گوجه فرنگی نیز که طی هفته‌های اخیر افزایشی شده بود، تعدیل یافته است.

این مسئول صنفی در خصوص آخرین تمهیدات لازم برای تامین میوه شب عید، پاسخ داد: باید زمینه و اطلاع‌رسانی و اقدامات لازم برای تامین میوه شب عید خیلی پیش‌تر از این انجام شود و حداقل اتحادیه میوه و تره‌بار و اتحادیه‌های باغداران و سورتینگ‌داران  را درگیر این موضوع کنند و جلساتی را مبنی بر مشارکت و تصمیم‌گیری جهت تامین میوه شب عید برگزار کنند که عمدتا با کمی تاخیر انجام می‌شود.

فخرآوران با گریزی به هجمه‌های متعدد رسانه‌ای و فشارهای متعدد مسئولان استانی و شهرستانی در خصوص جابجایی میدان میوه و تره‌بار ساری برای بازگشایی گره ترافیکی کمربندی شرقی، تصریح کرد: بنده بارها و بارها در جلسات متعدد و مصاحبه با رسانه‌ها به ویژه پایگاه تخصصی مازنداصناف اعلام کردم که این بار ترافیکی ارتباط چندانی به میدان میوه و تره‌بار ندارد و امروز که ماه‌ها از انتقال میدان میوه و تره‌بار به مکان جدید نیز می‌گذرد اگر سری به کمربندی شرقی بزنید باز هم گره ترافیکی را مشاهده می‌کنید.

وی تاکید کرد: به دلیل همین فشارها، کمی زودتر از موعد علیرغم باقی ماندن ۱۰ تا ۱۵ درصدی پروژه وارد میدان شدیم که موجب یکسری مشکلات عدیده برای غرفه‌داران شده است که هم‌اکنون نیز مشکلاتی در حوزه آب، مخابرات، اینترنت و مسائلی از این دست داریم که همچنان مرتفع نشده است.

 رئیس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار مرکز مازندران، ادامه داد: انتظار ما از مسئولان استانی و شهرستانی آن است که همان‌گونه که در آغاز بکار این مجموعه در کنار ما بودند و بسیار حمایت کردند، اکنون نیز برای حل مشکلات موجود و اتمام مابقی پروژه ما را یاری رسانند.

به گفته فخرآوران، تکمیل ۱۲ درصد بخش باقیمانده پروژه در حال فعالیت میدان میوه و تره‌بار ساری، رفع مشکلات قضایی میان پیمانکاران قبلی و سابق و نیز مشکلات زیرساختی به ویژه آب و اینترنت از مهم‌ترین مطالبات غرفه‌داران و حجره‌داران میدان میوه‌تره بار ساری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷