مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

مرگ ۱۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج

تاریخ انتشاريکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۸۳۰۵۹
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هشت ماهه امسال ۱۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند.
۰
plusresetminus
مرگ ۱۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج
علی عباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری  ۱۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشت.
 
وی افزود: در این هشت ماه امسال از كل فوتی‌های مسمومیت با  قرص برنج در استان ۷۹ نفر مرد و ما بقی زن هستند.
بابل بیشترین شهر

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: در این مدت شهرستان‌های بابل با  ۳۲ ، ساری با ۱۷ و آمل با ۱۳ فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است كه  کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های بهشهر و عباس‌آباد هر کدام یک فوتی گزارش شده است.

عباسی ادامه داد: بر اساس این گزارش شهریور با ۲۳، مهر با ۱۸ مورد بیشترین فوتی و خرداد، تیر و مرداد هر کدام با ۱۰ مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

متاهلین بیشترین فوتی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه از موارد ذکر شده ۶۷ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند افزود: سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۲۳ مورد بیشترین و سنین کمتر از ۱۶ سال با چهار  فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.
 
عضو شورای قضایی مازندران خاطر نشان کرد : هر چند طی سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد كاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به‌گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷