مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران:

وضعیت زباله فعلی در کنار سد هراز ساماندهی می‌شود

تاریخ انتشارشنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۴۸۳۰۲۶
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: برای زباله موجود در کنار سد هراز طرحی وجود دارد که محل زباله فعلی را ایزوله می‌کند.
۰
plusresetminus
وضعیت زباله فعلی در کنار سد هراز ساماندهی می‌شود
حیدر داودیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، با اشاره به اینکه برای کاهش نگرانی کمبود آب در استان و کاهش میزان بارندگی برف باید روی زیرساخت‌ها کار شود و به سدسازی توجه شود، اظهار کرد: در غرب استان مطالعات پروژه سد آزارود به اتمام رسیده است و به دنبال دریافت مجوزهای لازم هستیم.

وی با بیان اینکه سد دوهزار و سه هزار تنکابن و سد چمستان در دست مطالعه است، افزود: سد هراز آمل در حال ساخت است که خود سد دارای ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی است و ۳۴ درصد نیز جاده دسترسی آن پیشرفت فیزیکی دارد که سرجمع ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه سد هراز از اهمیت خاصی برخوردار است، بیان کرد: زیرا این سد به تنهایی می‌تواند ۱۴ درصد از آب‌های سطحی استان را مهار کند در حالی که همه سدهای استان تنها ۱۰ درصد از آب‌های سطحی استان را مهار می‌کند و این عدد نشان‌دهنده اهمیت این سد است.

این مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر بزرگ‌ترین دشت کشاورزی استان یعنی شالیکاری در دشت هراز است که از این نظر دارای اهمیت خاصی است.

داودیان گفت: در صورتی‌که مسائل و مشکلات این سد از جمله معضل زباله و اعتباری برطرف شود این سد ظرف دو سال به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص معضل زباله‌ای که در کنار مخزن سد قرار دارد، افزود: در گذشته این زباله در کنار رودخانه بوده است و شیرابه‌های آن منابع آبی را اذیت می‌کرد و در حال حاضر نیز همان وضعیت وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه این سد برای کشاورزی دارای اهمیت زیادی است، یادآور شد: باید به هر نحوی جلوی شیرابه‌ها گرفته شود تا وارد منابع آبی نشود.

داودیان خاطرنشان کرد: اینکه شیرابه زباله داخل رودخانه نفوذ کند پدیده نامیمونی است و ما باید جلوی آن گرفته شود و لازمه آن این است که مکان جدیدی برای انتقال زباله‌های جدید در نظر گرفته شود.

وی گفت: برای زباله موجود شرکت آب منطقه‌ای طرحی دارد که محل زباله فعلی را ایزوله کند و جلوی شیرابه‌ها را به داخل رودخانه بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷