مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران:

استکبارستیزی و مطالبه‌گری شاخصه دانشجوی انقلابی است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۴۸۲۵۰۵
مسئول بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به اینکه دانشجو نباید در برابر فساد سکوت کند گفت: استکبارستیزی و مطالبه‌گری شاخصه دانشجوی انقلابی است.
۰
plusresetminus
استکبارستیزی و مطالبه‌گری شاخصه دانشجوی انقلابی است
سیدامیر سادات‌کرمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار کرد: در کشور ایران استبداد حاکم بود و سلسله حکومت تحمیلی همراه با ظلم و فساد وجود داشت که البته وابسته به ابرقدرت‌ها بود.

وی افزود: این کشور سالیان سال به نوعی تامین‌کننده آنان بود و بسیاری از ثروت‌های ملی نظیر نفت و آثار باستانی را به غارت می‌بردند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که کشور به شدت وابسته و منابعش به تاراج رفته است،  یک فرد رئیس دولت شد که نماینده مردم بود و دکتر مصدق روی کار آمد.

سادات‌کرمی ادامه داد: این امر سبب شد تا صنعت نفت ایران، ملی شد و دست اجانب از این ثروت کوتاه شد.

وی عنوان کرد: در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ کودتا شد و تنها دولت مردمی سرنگون شد اما متاسفانه رخوتی در جامعه ایجاد شد که در چنین شرایطی دانشجویان به میدان آمدند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران بیان کرد: در ۱۴ آذرماه بنا شد تا نیکسون به کشور بیاید و قشر دانشجو در خواب غفلت جامعه به اعتراض بر می‌خیزد و در دانشگاه تهران خروش دانشجویان سرآغاز جنبش دانشجویی با شعار مرگ بر آمریکا و استقلال‌طلب می‌شود.

سادات‌کرمی اعلام کرد: شاه نیروی نظامی‌اش را روانه دانشگاه تهران می‌کند تا صدای دانشجویان را خاموش کنند.

وی اذعان کرد: در سال ۱۳۳۲ نظامیان با اسلحه وارد دانشگاه شده و سه تن از دانشجویان را به شهادت می‌رسانند و خون دانشجو کف دانشگاه را منقش و اصالت جریان دانشجویی کشور را امضا می‌کند.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران گفت: متاسفانه امروز بسیاری از دانشجویان ما فلسفه ۱۶ آذر را نمی‌دانند.

سادات‌کرمی افزود: ۲۶ سال بعد در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ دانشجویان خط امام جاسوسان را از خانه خود بیرون می‌کنند و تسخیر لانه جاسوسی اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: پس از یک سیر صعودی این جریان از دهه هفتاد این جنبش با دست‌های پنهان سیر نزولی می‌یابد و همواره دو قشر دانشجو و روحانیون قشر پیش‌رو هستند.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران تاکید کرد: برخی بدنبال تضعیف این جریان و فراموشی هویت دانشجویان رفتند و تلاش کردند تا با برنامه‌های متعدد مطالبات دانشجویان از استکبارستیزی به مطالبات صنفی، تقلیل یابد.

سادات‌کرمی اذعان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید که خدا لعنت کند کسانی را که دانشجو و دانشگاه را از سیاست دور می‌کنند و این مسئله بسیار مهم است.

وی افزود: البته ما کانون‌ها و گروه‌های خوب دانشجویی هم داریم که منشا اثرات پربرکتی هستند و بر تعدادشان افزوده می‌شود و به طور نمونه تنها در مازندران در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۲۵ گروه جهادی با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشارکت داشتند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی مازندران تاکید کرد: دانشگاه امروز در حوزه تربیت سیاسی و حتی اخلاقی و معنوی غفلت کرده است و از آن سو تلاش غرب آن است که به دانشجو بگوید درباره فساد و تغییرات سیاسی منطقه نباید دخالتی کنید.

سادات‌کرمی افزود: با این تئوری  به من چه و به تو چه، که زاییده غرب است به میدان آمده‌اند تا ذهن دانشجویان ما  را به تسخیر ببرند و فرهنگ اسلام هرگز این رویه را نمی‌پسندد.

وی عنوان کرد: امروز در همان کشورهایی که برهنگی  و همجنس‌بازی،  آزاد است به حمایت از مردم غزه به کف خیابان می‌آیند و حکومت مردم را به پنج سال حبس محکوم می‌کند و این همان فرهنگ به تو چه است.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران اعلام کرد: دانشجو نباید در برابر فساد سکوت کند و هر کجا فساد مسئولی را دید سکوت نکند؛ لذا مطالبه‌گری و فسادستیزی یکی از شاخصه‌های دانشجوی انقلابی است.

سادات‌کرمی گفت: امروز سوت‌زنی فساد داریم و باید هر کجا فسادی هست باید مسئولان به مبارزه با آن برخيزند.

وی مطرح کرد:  در حالی‌که بعضا در حوزه مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی، می‌مانیم اما امروز در دنیا در حال مبارزه با فساد جهانی هستیم و همین جوانان ما سیلی محکمی به گوش استکبار جهانی زدند.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران گفت: این مبارزه ما با فساد جهانی، بزرگ‌ترین مدال ما در گسترش عدالت است و نباید در موضوعات کوچک و پیش پا افتاده بمانیم.

سادات‌کرمی ادامه داد: امروز مسیحی و یهودی، برای ارزش‌های انقلاب اسلامی تریبون شده است.

وی گفت: ایران،  پایتخت جهان اسلام است به ثبات نیاز دارد و لذا انتخابات پیش رو به تصویر کشیدن حمایت مردم از انقلاب و نظام است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا گفت: در زمانی که ملت‌های دنیا به خروش آمده‌اند ما هم باید با قدرت پشت این نظام در مبارزه با جبهه کفر بمانيم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
نیما
حضرت امام خمینی (ره) فرموده بودند بسیج دانشجوی و طلبه باید سرپنجه ها مقاومت را در اقصی نقاط دنیا ایجاد کنند .
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷