تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
کد مطلب : ۴۸۲۴۶۶
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس نمی‌گذاریم لایحه مالیات بر کشاورزان تصویب شود.
۰
plusresetminus
نمی‌گذاریم لایحه مالیات بر کشاورزان تصویب شود
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، منصورعلی زارعی در حاشیه جلسه بررسی صنعت مرکبات مازندران در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه باید یک سود متعارف برای مرکبات هم برای صادرکننده و هم تولیدکننده مشخص شود اظهار کرد: باید برای صادرات آنالیزهای لازم را داشته باشیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تسهیلات لازم را به تولیدکنندگان دادیم ولی به نفع تولیدکنندگان انجام نشد.

وی با اعلام اینکه دولت در لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم می‌خواهد برای معافیت مالیاتی کشاورزان نیز سقف تعیین کند یعنی به جای حمایت از کشاورزان و تشویق کشاورزان به تولید پایدار، نگرانی در جامعه زحمتکش کشاورز روستایی ایجاد کند افزود: ما در مجلس نمی‌گذاریم لایحه مالیات بر کشاورزان تصویب شود.

زارعی با اشاره به اینکه باید کار ویژه‌ای در حوزه صنایع تبدیلی در مازندران انجام شود، تصریح کرد: الان فصل برداشت مرکبات است و کشاورز نباید نگران فروش محصولات خود باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی شد از طرح دولت برای دریافت مالیات از کشاورزان به شدت انتقاد کرد و گفت: در مجلس اجازه تصویب این طرح را نخواهیم داد مگر این که اصلاح شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته جهان هنوز برای بحث کشاورزی هنوز یارانه پرداخت می‌شود، افزود:  در کشور نه تنها برای کشاورزی یارانه‌ای پرداخت نمی‌شود بلکه می‌خواهند مالیات را بر تولید هم اضافه کنند.

زارعی با بیان این که در مساله واردات برنج مالیات ارزش افزوده را از ۹ به یک درصد کاهش می‌دهند، بیان داشت: این اقدام دولت ضربه سنگینی به کشاورز است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷