اقدام ارزشمند بانوی مازندرانی؛

اهدای ارثیه ۱۰ میلیارد تومانی به هلال احمر

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۴۸۲۴۱۶
بانوی مازندرانی در اقدامی ارزشمند ارثیه ۱۰ میلیارد تومانی خود را به جمعیت هلال احمر استان اهدا کرد.
۱
plusresetminus
اهدای ارثیه ۱۰ میلیارد تومانی به هلال احمر
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، نیک‌اندیشی و نیک‌سیرتی موهبتی الهی است که خداوند در ذات بشر قرار داده است.

این ارزش عظیم  که گاهی با اهدا و بخشش اموال و دارایی‌های مادی به سازمان‌های مردم‌نهاد و عام‌المنفعه نظیر هلال احمر نمود می‌یابد جنسیت و زن ومرد نمی‌شناسد و چه بسا بانوان بسیاری در این عرصه پیشتاز هستند.

یکی از این انسان‌های نیک‌اندیش ،بانوی ۵۷ ساله ساکن شهرستان سیمرغ  استان مازندران خانم «فوزیه بابایی»است که در اقدامی ارزشمند ارثیه ۱۰ میلیارد تومانی خود را به جمعیت هلال احمر استان اهدا کرد تا در راستای توسعه زیرساخت‌های امدادی مورد بهره‌برداری قرار گیرد. خانم بابایی متاهل، دارای سه فرزند و تحصیلات دیپلم است.

آنچه در زیر می‌خوانید گفتگوی ما با این بانوی خیر و داوطلب مازندرانی است.

*چند سال است که با هلال احمر مازندران همکاری می کنید و چرا؟

بیش از سه سال است که با جمعیت هلال احمر مازندران همکاری دارم و حسی که مرا به این سازمان وصل کرد تلاش صادقانه و بی‌ادعای اعضای این مجموعه برای کاهش درد و رنج مردم و کمک به همنوعان است.

واقعیت این است که انسان از این همه شوق و شور جوانان و داوطلبان و امدادگران و نجاتگران هلال احمر روحیه می‌گیرد و حضور در جمع آنان باعث نشاط و تقویت امید در انسان می‌شود.

خدمات آنها به مردم واقعا بیمنت و بدون چشمداشت است. به نظر من تعریف انسانیت همین است.

*ماجرای اهدای زمین به جمعیت هلال احمر مازندران چه بوده است؟

ماجرای خاصی نداشت. زیاد پیچیده هم نبود. یک کار دلی بود. قطعه زمینی حدود ۵۰۰ متر مربع در بهترین نقطه شهرستان سیمرغ بعنوان ارثیه پدر مرحومم به من رسید که ارزش آن در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیارد تومان است. برای خشنودری خدای متعال و شادی روح پدرم و در راستای مشارکت در امور عام‌المنفعه و کمک به همنوعان نیازمند ، آن را به هلال احمراستان اهدا نمودم.

خدا را شاکرم که این فرصت را به من داد تا به عنوان یک انسان ،احساس مفید بودن کنم و با این اقدام کوچک در خدمت‌رسانی سازمان هلال احمر به همنوعان نیازمند سهیم باشم. واقعیت این است بعد از این اقدام ،احساس می‌کنم به خدا نزدیک‌ترم و از زندگی لذت بیشتری می‌برم.گزافه نیست اگر بگویم این حس قشنگ را با هیچ زبانی نمی‌توانم توصیف کنم و امیدوارم چنین رویداد زیبایی نصیب همه آرزومندان شود.

*واکنش مردم نسبت به این اقدام شما چگونه بوده است؟

بسیار جالب بود. عده ای با نگاه مثبت و عده ای هم با نگاه منفی! 
آنها که نگاه مثبت داشتند مرا تشویق نمودند و این کار بزرگ را ستودند و آن را باقیات و صالحاتی ارزشمند توصیف کردند که آثار آن در زندگی و سعادت دنیا و آخرت من و خانواده من جاری و ماندگار خواهد بود.

برخی دیگر هم که نگاه منفی داشتند این کار مرا هدر دادن سرمایه می‌دانستند و استدلال‌شان این بود که از سرمایه اهدایی شما سواستفاده خواهد شد و هیچ تضمینی برای استفاده درست و بهره برداری بهینه از آن وجود ندارد.

*واکنش و عکس‌العمل شما چه بود؟
چون سازمان هلال احمر را می شناختم و به آن اعتماد کامل داشته و دارم هیچ حس منفی در من ایجاد نشد. به نظرم کسانی که نگاه منفی دارند جمعیت هلال احمر را نمی شناسند و از ماهیت و کارکرد آن مطلع نیستند.

این سازمان محل ورود خیران و نیکوکاران بزرگی است که زمین اهدایی من در مقابل خدمات آنان، قطره‌ای بیش نیست.اینجا کسی در فکر ساختن دنیای خودش نیست.هدف آباد کردن آخرت است.

*وسخن پایانی...

هلال احمر سازمان پاک و متشکل از مجموعه انسان‌هایی نیک اندیش است که نسبت به همنوعان خود احساس مسئولیت دارند.فعالیت در این مجموعه و مشارکت در خدمات آنان لیاقت و سعادت می خواهد.

حلاوت و شرینی کارهای عام المنفعه با خلوص نیت بیشتر احساس می‌شود و به دل می‌نشیند. من از اقدام خودم بی نهایت راضی و خوشحال هستم و امیدوارم روح پدر عزیزم نیز در جوار رحمت الهی شاد و مشمول الطاف خدای متعال گردد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷