نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با بلاغ:

مکتب بسیج فاتح بسیاری از میدان‌هاست

تاریخ انتشاريکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۴۸۲۱۸۵
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: مکتب بسیج با گفتمان علوی و فرهنگ حسینی توانسته است فاتح بسیاری از میدان‌ها باشد.
۰
plusresetminus
مکتب بسیج فاتح بسیاری از میدان‌هاست
آیت‌الله علی معلمی  در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» در خصوص کارآمدی الگوی بسیج و نقش‌آفرینی آن در تحکیم اعتقاد و علاقه ملت ایران و بسیاری از نقاط جهان به انقلاب اسلامی و امامین انقلاب، اظهار کرد: امام راحل نه تنها ابتکار او تشکیل بسیج بود بلکه می‌توان گفت این ابتکار از الهامات الهی بود قبل از آنکه آثار جنگ نمایان شود و حمله رژیم بعثی عراق به نوار مرزی ایران در سال ۵۹ رخ دهد.

وی افزود: امام راحل در پنجم آذر سال ۱۳۵۸ فرمان تشکیل بسیج و ارتش ۲۰ میلیونی مردمی را صادر کرد و این همان مصداق آینده‌نگری امام عزیز بود؛ چرا که احساس می‌کرد استکبار جهانی و عواملش نمی‌توانند نظام اسلامی مقتدر را تحمل کنند و توطئه‌های فراوانی را برای سرکوبی انقلابیون طراحی خواهند کرد.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: در آن برهه که ایران در جنگی نابرابر با استکبار جهانی و رژیم بعثی قرار داشت، وعده خداوند را دنیا تماش کرد که ایران تنها و مظلوم در برابر استکبار جهانی که صدام را به میدان فرستاده بودند چگونه با مقاومت و ایستادگی حتی یک وجب از خاک ایران عزیز را به دشمن نداد.

امام جمعه قائم‌شهر، ادامه داد: صبر و مقاومت قهرمانانه ملت ایران در برابر آن همه هجمه حمایتی نظامی، نیروی انسانی و ادوات جنگی اتکبار جهانی به عراق موجب شد تا نصرت به اراده خداوند محقق شود.

معلمی بیان کرد: استکبار جهانی منتظر بود تا جمهوری اسلامی در برابر صدام عاجز بماند و از امریکا التماس کند،اما آرزوی این التماس به دل شیطان بزرگ ماند و نه جمهوری اسلامی التماس کرد و نه جمهوری اسلامی سرکوب شد و شکست خورد و این نشانه تحقق وعده الهی است.

وی عنوان کرد: لذا باید بسیج را گرامی داشت و روحیات بسیجی یعنی انسان مصمم باشد برای کار درست و حرکت در راه خدا و دفاع از حق در میدان باشد و هر کس در این مسیر باشد خداوند او را یاری می‌کند.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: بسیج معنایش آن نیست که کارش تنها رزمی و نظامی باشد، اساسا کلمه بسیج یعنی کار برای خدا در تمامی عرصه‌ها که می‌تواند این عرصه، فرهنگی باشد، تبیین حقایق باشد و یا کمک به نیازمندان، تامین مسکن، تامین لوازم زندگی و لذا جهاد در راه خدا منحصر به جهاد نظامی نیست.

امام جمعه قائم‌شهر، اعلام کرد: کار بسیج ابعاد مختلفی دارد، فرصت‌ها و میدان‌های فراوانی دارد که این عرصه از امور فرهنگی و اخلاقی گرفته تا احسان و نیکوکاری و محرومیت‌زدایی را در بر می‌گیرد.

معلمی با تاکید بر لزوم تقویت اندیشه بسیجی در شرایط کنونی کشور، تصریح کرد: تقویت اندیشه و روحیه بسیجی که همانا کار برای رضای خدا، خدمت صادقانه و عدالت‌محور است از ضروریات امروز کشور است که لذا یکی از ماموریت‌های امروز بسیج، رسیدگی به نیازمندی‌های نیازمندان جامعه و سعی و تلاش و جهاد در عرصه پایین‌آوردن هزینه معیشتی مردم است که باید مسئولان ذیربط آن را در سرلوحه کاری خود قرار دهند.

وی متذکر شد: مکتب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با گفتمان علوی، فرهنگ حسینی، اقتصاد مقاومتی و با لشکر بسیجی که توانسته است فاتح بسیاری از میادین و صحنه‌های گوناگون باشد امروز نیز می‌تواند برای مهار تورم و رشد تولید و تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه‌های اقتصادی با بهره‌گیری از ظرفیت مردم در اقتصاد، موفق و پیروزمندانه عمل کند.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه قطعاً بسیج از ظرفیت‌های کم‌نظیری برای حضور مؤثر در عرصه‌های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دفاعی برخوردار است، که البته این توانمندی‌ها در هر عرصه متفاوت و دارای اثربخشی متفاوت است؛ یادآور شد:  بايد همانند ديگر صحنه‌های انقلاب اسلامی، مردم را به عرصه اقتصاد نيز وارد كرد كه اين مهم و سازماندهي مردم در بخش اقتصادی با كمک بسيج امكان‌پذير است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷