مردم و حامیان محیط‌زیست نگران نباشند؛

ماجرای دود نیروگاه زباله‌سوز نوشهر چه بود

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۸۲۰۰۰
دود حاصله از دودکش نیروگاه زباله‌سوز نوشهر هیچ‌گونه آلایندگی ندارد و خیال مردم و حامیان محیط‌زیست راحت باشد چرا که به گفته مسئولان محیط‌زیست دود خروجی از این نیروگاه براساس استانداردهای زیست‌محیطی بوده است و پایش‌ها توسط کارشناسان آنلاین انجام می‌شود.
۰
plusresetminus
ماجرای دود نیروگاه زباله‌سوز نوشهر چه بود
به گزارش بلاغ، این روزها در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های حامیان طبیعت و محیط زیست، خبرها و مطالب زیادی مبنی بر آلودگی نیروگاه زباله‌سوز نوشهر به خاطر دود خروجی از دودکش آن دست به دست می‌چرخد و این موضوع بر نگرانی‌های مردم منطقه و حامیان محیط‌زیست افزوده است.

نیروگاهی که قرار بود به عنوان حامی طبیعت هیچ گونه آلایندگی نداشته باشد و حتی به معضل بزرگ زباله کمک کند.

رئیس اداره حفاظت و محیط زیست نوشهر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، ضمن رد وجود آلودگی در این نیروگاه ناشی از دود آن گفت: سیستم زباله‌سوز نوشهر به سیستم پایش اداره حفاظت و محیط زیست شهرستان و اداره کل محیط زیست استان متصل است و پایش‌ها  توسط کارشناسان مربوطه به صورت آنلاین و هر روزه انجام می‌شود.

کامبیز محسن‌سلطانی  افزود: با توجه به پارامترهایی که جهت سنجش میزان الایندگی برای نیروگاه‌ها وجود دارد همه ذرات از جمله مونوکسیدکربن، ذرات، اکسید گوگرد مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد و از این نظر طبق استانداردهای محیط زیست است و هیچ‌گونه آلودگی زیست‌محیطی ندارد.

وی تصریح کرد: سیستم نیروگاه زباله‌سوز نوشهر از اواخر خرداد ماه سال جاری به اداره محیط‌زیست نوشهر و اداره کل متصل شده است و طبق ارزیابی‌های صورت گرفته هیچ‌گونه آلودگی از آن زمان تاکنون دیده نشده است.

رئیس اداره حفاظت و محیط‌زیست نوشهر با بیان اینکه زباله‌های موجود طی فرایندی در این نیروگاه با حرارت بیش از هزار و ۳۰۰ درجه سوزانده می‌شود در نتیجه آلودگی ایجاد نمی‌کند،  گفت: دود حاصل از سوختن که از دودکش نیروگاه مشخص است خطرناک نیست و آلودگی زیست‌محیطی ندارد.

محسن‌سلطانی اظهار کرد: مدیریت نیروگاه یعنی شرکت «تی‌تی‌اس» برای کاهش دود حاصله و تبدیل آن به بخار مدت دوماه مهلت می‌خواهند تا بتوانند پمپ‌های جدید را نصب کنند و تاجایی که امکان دارد دود حاصله تبدیل به بخار شود و یا محو و کمرنگ شود.

وی خاطر نشان کرد:در حال حاضر این نیروگاه ۲۰۰ تن زباله شهرستان‌های عباس‌آباد، کلارآباد، چالوس، نوشهر و محمود آباد را می‌سوزاند.

این مسئول ادامه داد: نیروگاه زباله‌سوز نوشهر دارای پیت زباله است که زباله‌های وارده مدتی را در این پیت می‌مانند تا هواگیری و خشک شوند همچنین دارای خط نقاله برای تفکیک لاستیک، شیشه است که تا پیش از این قبل از ورود به نیروگاه توسط شهرداری و شرکت‌ها جداسازی می‌شد که حجم زباله تا حد زیادی کم می‌شد اما در حال حاضر در خود نیروگاه جداسازی و تفکیک صورت می‌گیرد.

محسن‌سلطانی در مورد تصفیه شیرابه نیروگاه نیز گفت: ابنیه این بخش با شهرداری  نوشهر بوده است که ۹۵ درصد انجام شده است و تجهیزات آن با شرکت «تی‌تی‌اس» بوده است.

به گزارش بلاغ، نیروگاه زباله‌سوز نوشهر در آذر ماه سال ۱۳۹۹ با اعتباری بالغ بر ۱۱۲ میلیارد تومان با هدف فرآوری ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید سه مگاوات برق درساعت در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار در منطقه پلنگ چال نوشهر به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
آلودگی موجود ناشی از عدم مدیریت زباله وپسماند که دراطراف وجود دارد
نه خروجی هوا
چرا اصل مطلب را نمی گویند .بوی نامطبوع موجود بیداد می کند
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷