تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷
کد مطلب : ۴۸۱۲۴۴
استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل، از طرح‌های تجزیه کشورهای اسلامی توسط سران صهیونیستی می‌گوید.
۲
plusresetminus
جهان با نابودی رژیم کودک‌کش نجات می‌یابد
به گزارش بلاغ؛ در میان حق‌کشی‌های آشکاری که از سوی مدعیان حقوق بشر در دنیا صورت می‌گیرد، ایران یکی از کشورهای محور مقاومت، تمام‌قد پای آرمان فلسطین ایستاده و کوتاه نمی‌آید.

در این میان برخی شبهه می‌کنند که دشمنی برخی کشورها با کشورمان به همین خاطر است. آیا این دشمنی صرفاً به حکومت جمهوری اسلامی محدود می‌شود؟.

ابوالفضل بازرگان، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل در پاسخ به این سؤال می‌گوید: رژیم صهیونیستی فارغ از اینکه با ما مشکل ایدئولوژیک داشته یا نداشته باشد، دشمن قسم خورده کشور ایران است. نمونه بارز آن طرح خاورمیانه بزرگ است. این طرح که توسط شیمون پرز در دهه ۹۰ میلادی منتشر شد و توسط بوش پسر با حمله به عراق و افغانستان دنبال شد، عنوان می‌کرد که هفت کشور در خاورمیانه باید کوچک و تجزیه شوند، زیرا رژیم صهیونیستیکشور کوچکی است، مساحت کمی دارد، عمق استراتژیک ندارد و میان کشورهای بزرگ اعراب مسلمان به تعبیر خودش گرفتار شده است. پس باید این کشورها تجزیه شوند.

وی افزود: در نتیجه می‌بینیم که طرح خاورمیانه بزرگ با حمله به عراق شروع می‌شود، با حمله به لیبی، انقلاب‌ها و کودتاهایی که در سودان، سومالی، یمن، سوریه و لبنان رخ می‌دهد پیگیری می‌شود و جمهوری اسلامی ایران نیز مهم‌ترین هدف است زیرا ایران در قلب محور مقاومت قرار دارد.»

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بارها و بارها علیه ایران عملیات خرابکارانه و اقدامات خصمانه‌ای از قبیل انفجار، بمب‌گذاری و ترور ژنرال‌ها و دانشمندان ایرانی را انجام داده است و در تک‌تک محورهای ضدایرانی و تمام مبارزات نیابتی علیه ما در منطقه حضور داشته است، چه زمان جنگ با داعش و چه زمان جنگ با مخالفان بشار اسد در سوریه، چه در جنگ یمن، چه جنگ افغانستان. رژیم صهیونیستی همچنین در میان نیروهای ضدایرانی در مرزهای ما حضور دارد، در کردستان عراق، در میان تروریست‌هایی که در جمهوری آذربایجان هستند و به زور می‌خواهد وارد خلیج‌ فارس و سیستان و بلوچستان بشود. چندی پیش بود که مجلس رژیم صهیونیستی طرح به رسمیت شناختن آذربایجان جنوبی را مطرح کرد که ۲۰ میلیون جمعیت ترک در ایران است، بیایید از آذربایجان جنوبی حمایت کنیم که مستقل شود، زیرا استقلال آذربایجان یعنی تجزیه و جنگ داخلی در ایران.

بازرگان با اشاره به ضرورت تقویت قدرت بازدارندگی ایران با استفاده از عمق استراتژیک به واسطه حضور نیروهای مقاومت در اطراف مرزهای کشور، گفت: این عمق استراتژیک به آن معناست که در حال حاضر به واسطه وجود نیروهایی مانند فاطمیون افغانستان، انصارالله یمن، حشد‌الشعبی عراق و حزب‌الله لبنان که هر یک بازوی امنیتی ایران و تهدیدی جدی علیه رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند، رژیم صهیونیستی حمله و درگیری مستقیم با ایران را از راهبرد مقابله‌ای خود خارج کرده است و این مسئله توانایی ایران در بازدارندگی دفاعی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳