تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۴۸۱۰۱۸
امام جمعه موقت زیراب سوادکوه گفت: لایحه ننگین کاپیتولاسیون با تبیین و اعتراض امام راحل به فرصتی برای شروع بیداری و خیزش مردم شد.
۳
plusresetminus
لایحه ننگین کاپیتولاسیون فرصتی برای خیزش مردم ایران شد
حجت‌الاسلام محسن قبادیان در گفتگو با بلاغ در بیان خیانت‌های پهلوی و جنایات آمریکا به مناسبت چهارم آبان‌ماه، سالروز اعتراض تاریخی امام راحل به تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون، اظهار کرد: واکاوی اسناد تاریخی ما را به سمت این نتیجه هدایت می‌کند که در حکومت محمدرضا و کارگزارانش تلاش برای باقی‌ماندن خود بر مسند قدرت و تأمین منافع شخصی بوده است.
 
 وی بیان کرد: بده‌بستان‌های سیاسی و اقتصادی در آن زمان عدم رونق سرانه تولید چه در صنعت، اقتصاد و علم همچنین انحصار منافع در محدوده افراد خاص نشانگر بی‌توجهی فراگیر حکومت نسبت مردم در آن زمان است.

امام جمعه موقت زیراب سوادکوه با اشاره به اینکه خفقان حاصل از کنش‌های دستگاه امنیتی ساواک نیز نفی صریح آزادی بیان اجتماعی را نتیجه می‌دهد، افزود: در این میان غارت سرمایه‌های ملی توسط آمریکا به بهانه‌های مختلف نظیر فروش تسلیحات، تجهیز صنعت نفت، ساخت نیروگاه و... عدم وجود رفاه اجتماعی و معیشتی نیز بیان اعمال سیاست‌های آمریکایی برای چپاول حداکثری است.

قبادیان تصریح کرد: تورم بیش از دویست‌درصدی، سرانه بالای بی‌سوادی، انقلاب سفید با نتیجه ضعیف‌تر شدن اقشار کم‌برخوردار، سفره کوچک و...باعث برخاستن صدای اعتراض معمار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) شد.
 
وی با اعلام اینکه شاید نقطه عطف این اعتراضات را در تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون باید پیدا کرد خاطرنشان کرد: این لایحه‌ صراحت در تحقیر ملت و هویت ایرانی داشت.

امام جمعه موقت زیراب سوادکوه بیان کرد: بسیار گفته شده لایحه کاپیتولاسیون سگ آمریکایی را بر انسان ایرانی برتری داده است، اما در نگاه تحلیلی هرگونه تجاوز نظامی، سیاسی و اقتصادی توسط آمریکایی‌ها در ایران مجاز بود و این اهانت مخاطره‌آمیز با تبیین و اعتراض امام رضوان‌الله علیه به فرصتی برای شروع بیداری و خیزش مردم شد.

قبادیان تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه تمرکز آمریکا در خاورمیانه معطوف به سرنگونی و براندازی ایران شد که دلالت برخشم و کینه دیرینه دارد.

وی در پایان گفت: امروز وقتی فجایع و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را مشاهده می‌کنیم با تطبیق به زمان تصویب کاپیتولاسیون، به ذهن متبادر می‌شود که این دژخیمان بدون لوایحی این‌چنینی این‌گونه جنایت می‌کنند اگر زیر ساخت و محمل قوانین بین‌المللی را تحمیل می‌کردند چه بر سر ملت ایران می‌آوردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷