رئیس انجمن مهندسین ساختمان ساری مطرح کرد:

حضور کمرنگ مهندسان مجری در کارگاه‌های ساختمانی

تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
کد مطلب : ۴۸۰۶۵۰
رئیس انجمن مهندسین مجری ساختمان ساری گفت: مهندسان مجری باید در کارگاه‌ها از صفر تا صد پروژه را انجام دهند اما این اتفاق چندان بروز پیدا نمی‌کند.
۲
plusresetminus
حضور کمرنگ مهندسان مجری در کارگاه‌های ساختمانی
یونس بهارفر در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان ساری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: انجمن مهندسین مجری ساختمان ساری یک انجمن صنفی کارفرمایی است که در سال ۱۳۹۴ در اداره کل کار رو رفاه اجتماعی استان به ثبت رسید.

وی افزود: بنا است تا این انجمن خدماتی را به اعضای زیر مجموعه خود دهد و لذا در راستای اهداف این انجمن، قرار است که از مجریان خود در تمامی شهرها حمایت کنیم.

رئیس انجمن مهندسین مجری ساختمان ساری، خاطرنشان کرد: در نظام‌مهندسی ساختمان مازندران دارای چندین صلاحیت از قبیل صلاحیت طراحی، نظارت و اجرا هستیم که مهندسان مجری به‌ویژه در خصوص صلاحیت اجرا فعالیت دارند.

خزانه‌دار کانون سازندگان مسکن و ساختمان مازندران، ادامه داد: مهندسان مجری ساختمان در واقع در صف اول حضور در ساختمان‌های در دست احداث شهرهای استان هستند.
مهندس بهار فر عنوان کرد: در احداث ساختمان، زمانی که از یک‌میزان متراژ و تعداد طبقه فراتر می‌رود، حضور مهندسان مجری در پروژه شکل می‌گیرد و مهندسان مجری باید عملاً در محل کارگاه ساختمانی، حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: در واقع عملاً مهندسان مجری می‌بایست در این کارگاه‌ها باید صفر تا صد پروژه را انجام دهند که متأسفانه باتوجه‌به شرایط موجود در جامعه، این اتفاق چندان ظهور و بروز پیدا نکرده است.

رئیس انجمن مهندسین مجری ساختمان ساری، تأکید کرد: باتوجه‌به اینکه رابطه فی ما بین مجری و کارفرما یک رابطه مستقل از سازمان نظام‌مهندسی ساختمان است و مالک می‌تواند شخصاً مجری خود را انتخاب کند، عملاً مهندسان مجری هیچ‌گونه حمایتی از نظر اعلام تعرفه، دریافت حق‌الزحمه از سوی سازمان نظام‌مهندسی نمی‌شوند.

خزانه‌دار کانون سازندگان مسکن و ساختمان مازندران، ادامه داد: اساس شکل‌گیری این انجمن به این دلیل است که در درجه نخست از اعضای خود حمایت کند و درجه بعدی، کیفیت ساخت‌وساز را بالا ببرد.

بهارفر، تشریح کرد: ما به‌عنوان مجری قبل از عقد قرارداد یک تعهدی را در نظام‌مهندسی، امضا می‌کنیم که بر اساس آن متعهد می‌شویم در ساختمانی که قرار است احداث شود استاندارد مصالح ساختمانی را تأیید کنیم و تعهد می‌دهیم که صرفاً از مصالح استاندارد استفاده کنیم؛ اما در عمل مشاهده می‌کنید که در سطح شهر همه نوع مصالحی استفاده می‌شود و عملاً نتوانستیم آن‌گونه که باید این موضوع مهم را جا بیندازیم.

وی اذعان کرد: به‌طورکلی، خدماتی که ما در بحث حمایتی به مجریان می‌دهیم آن است که با جدیت در موضوع تعیین تعرفه مهندسان مجری ورود و در حال پیگیری هستیم تا تعرفه اختصاصی مهندسان مجری، اعلام شود.

رئیس انجمن مهندسین مجری ساختمان ساری، گفت: در این راستا یک پایگاه اینترنتی راه‌اندازی کردیم تا مهندسان مجری با مراجعه به این پایگاه، اطلاعات خود را بارگذاری کنند و قصد داریم در گام بعدی باتوجه‌به این داده‌ها، مهندسان مجری را رتبه‌بندی کنیم تا تمایز میان مهندسان مجری به وجود بیاید و مالکان به‌راحتی بتوانند با انتخاب مهندسان، ساختمان خود را به‌صورت کیفی و درست، بسازند.

خزانه‌دار کانون سازندگان مسکن و ساختمان مازندران، با بیان اینکه هم اکنون انجمن مهندسین مجری ساختمان ساری بالغ بر ۱۲۰ عضو در حوزه مهندسان مجری عمران و معماری دارد؛ افزود: هدف‌گذاری ما برای این انجمن جذب ۳۰۰ عضو در ساری است و هم اکنون در مرکز استان نزدیک به ۳۵۰ مهندس مجری وجود دارد.

بهارفر، مطرح کرد: هدف از شرکت در این نمایشگاه نیز آن بود که ما این انجمن را اطلاع‌رسانی کنیم و مهندسان مجری را جذب این انجمن کنیم و در واقع به‌نوعی ارتباطات گسترده‌تری را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال ترمیم حلقه مفقوده‌ای که بین صنعت ساختمان و مهندسان مجری وجود دارد هستیم که در این راستا یکی از اقداماتی که در این نمایشگاه دنبال کردیم ارتباط و انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های تولیدکننده مصالح ساختمانی استاندارد بوده است تا مهندسانی را که کار استاندارد انجام می‌دهند را به این شرکت‌ها، متصل کنیم تا زا این طریق، ارتقای کیفیت ساخت‌وساز را در شهر ساری، داشته باشیم.

رئیس انجمن مهندسین مجری ساختمان ساری، در خصوص اقدامات این انجمن در حوزه استفاده ساختمان‌های در دست‌ساخت از آسانسورهای استاندارد، گفت: آنچه که به‌صورت ایمنی کار قرار است در حوزه آسانسور اتفاق بیفتد تأییدیه مهندسان مکانیک را لازم دارد که به‌زودی مهندسان مجری تأسیسات نیز در این انجمن راه‌اندازی خواهد شد و عضویت نیز صورت خواهد گرفت.

خزانه‌دار کانون سازندگان مسکن و ساختمان مازندران، در خصوص استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد، خاطرنشان کرد: این اتفاق مهم با عزم مشترک چند سازمان مرتبط قابل‌انجام است که در این راستا می‌بایست سازمان‌های استاندارد، نظام‌مهندسی و مسکن و شهرسازی، مشترکاً ورود کنند و ما نیز می‌توانیم به‌عنوان یک انجمن صنفی که عملاً حلقه اتصال این سازمان‌ها به یکدیگر هستیم وارد شویم و با طبقه‌بندی اطلاعاتی که از ساختمان‌ها وجود دارد و نیز اطلاعات آزمایشگاهی و استانداردهای لازم، بیاییم شرکت‌های تولیدکننده مصالح ساختمانی را دسته‌بندی کنیم.

بهارفر، عنوان کرد: البته باید دسته‌بندی در خصوص شرکت‌هایی که اجرا در محل انجام می‌دهند با حساسیت بیشتری دنبال شود و این دسته‌بندی را در اختیار مالکان و سازندگان قرار دهیم تا از هدررفت مصالح جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷