معاون دادگستری مازندران در گفتگو با بلاغ خبر داد:

ورود دستگاه قضا به تعیین‌تکلیف زمین ۶۰ هکتاری گلوگاه

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۴۸۰۲۷۰
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی مجتمع آبادگران گلوگاه بعد از دو دهه، از ورود دستگاه قضا به این پروژه خبر داد.
۲
plusresetminus
ورود دستگاه قضا به تعیین‌تکلیف زمین ۶۰ هکتاری گلوگاه
حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص پروژه روی زمین مانده توریستی اقامتی آبادگران گلوگاه، اظهار کرد: از سوی سرمایه‌گذار پروژه جهت احداث مجتمع تفریحی، درخواست زمین شد که بر این اساس در سنوات دور چند ده هکتار زمین از سوی دولت در اختیار این سرمایه‌گذار قرار داده شد.

وی افزود: مقررشده بود تا برابر تفاهم‌نامه و قرارداد تنظیم شده، این پروژه در همان چند سال اول راه‌اندازی شود و ثمره‌اش این بود که در این پروژه از نیروی بومی خود گلوگاه جهت اشتغال در نگهبانی، اماکم ورزشی، ساخت و ساز، کارگر، استادکار و همچنین تهیه و خرید مصالح ساختمانی، استفاده شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران، خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیری‌های قضایی که این معاونت انجام داد بر حسب ظاهر تاکنون تنها ۳۰ درصد از تعهدات بیشتر عمل نشده است که بخشی از علت را به‌خاطر پسروی دریا و دورشدن از ساحل عنوان کرده‌اند که دیگر چندان قابل بهره برداری از آن نیست.

این مسئول قضایی، تاکید کرد: اگر در عمل هم این‌گونه باشد باید سرمایه‌گذار اراضی را به بیت‌المال بازگرداند؛ لذا این مسئله قابلیت بررسی دارد.

                                      

موسوی تصریح کرد: لذا بنا است تا این معاونت در آبان‌ماه امسال و ظرف چند هفته آینده، بازدیدی را از این پروژه داشته باشیم و گزارشی را همراه با اسناد و مدارک به رئیس دادگستری مازندران به‌عنوان رئیس شورای بیت‌المال ارائه دهیم. 

وی ادامه داد: سپس این موضوع در جلسه شورای حفظ بیت‌المال مطرح و در خصوص قصور و کوتاهی احتمالی هیات مدیره مجتمع، تصمیم قضایی و قانونی درخصوص تعیین‌تکلیف اراضی اتخاذ شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران، گفت: در پی گزارشات مکرر مردمی، ما در سال گذشته یک بازدیدی را از این مجتمع داشتیم و مراتب به فرمانداری و دیگر مسئولان مربوطه شهرستان اطلاع و متذکر داده شد و مقرر شد تا مسئولان، مشکلات موجود را مرتفع و کار را آغاز کنند.

موسوی بیان کرد: در ادامه همین تذکر، این موضوع در دست بررسی قرار دارد و از سوی دستگاه قضا اراضی حدود ۶۰ هکتاری این مجتمع، تعیین‌تکلیف خواهد شد.

                                      

به گزارش بلاغ؛ مجموعه اقامتی توریستی دریای آرام گلوگاه با سرمایه گذاری شرکت مجتمع توریستی و رفاهی آبادگران ایران، در زمینی به وسعت ۷۷ هکتار در حاشیه دریای خزر واقع در پنج کیلومتری شهر گلوگاه قرار دارد.

 شرکت آبادگران ایران سرمایه گذار این پروژه، پس از کسب مجوزهای قانونی و اقدامات ستادی لازم عملیات اجرائی خود را در سال ۸۲ آغاز  کرده بود که در ادامه متاسفانه پس از سال‌ها مسکوت ماندن پروژه به دلیل مشکل سند مالکیت، در تابستان ۹۵ مجددا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

شرکت آبادگران ایران اعلام که حجم سرمایه گذاری در فاز اول این پروژه را بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان از محل آورده‌های این شرکت عنوان کرده بود اعلام کرده بود که فاز اول این پروژه با مساحت بیش از ۱۳ هکتار شامل ۱۱۵ واحد ویلا، یک مرکز خرید و یک رستوران را تا سال ۹۶ به اتمام و برای ۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال نماید.

گفتنی است این شرکت تاکنون در حوزه ساخت تنها به ۳۰ درصد از تعهدات خود عمل کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷