مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران خبر داد:

هزینه ۴۴۵ میلیاردی برای اجرای فیبر نوری ۲۰۰ روستا

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۴۷۹۹۷۴
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: در دولت سیزدهم ۳۵۲ کیلومتر فیبر نوری با اعتبار ۴۴۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
۱۸
plusresetminus
هزینه ۴۴۵ میلیاردی برای اجرای فیبر نوری ۲۰۰ روستا
اسماعیل اعزی در گفتگوی اختصاصی  با خبرنگار بلاغ به تشریح آخرین وضعیت شبکه ارتباطاتی استان و اقدامات دولت سیزدهم طی دو سال اخیر پرداخت و افزود: در بحث ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دولت سیزدهم اقدامات بسیار مهم و اساسی در دست اقدام است.

وی افزود: همزمان با برنامه‌های وزارت ارتباطات در سطح کشور در حال پیگیری دو ابر پروژه مهم در حوزه ارتباطات در سطح استان هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، خاطرنشان کرد: محوریت این پروژه‌ها بحث ارتباطات روستایی، توسعه دکل‌های ارتباطی در روستاها در راستای عدالت ارتباطی و نیز اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها است.

اجرای ۶۵۰ کیلومتر فیبر نوری نقاط روستایی در فاز اول اجرای پروژه در پنج شهر استان به اتمام رسید

اعزی عنوان کرد: در استان مازندران در حوزه توسعه ارتباطات روستایی و در بخش پایداری شبکه تاکنون، ۶۵۰ کیلومتر فیبر نوری در فاز اول برای نقاط روستایی پیاده سازی شده است.

وی بیان کرد: یکی از پروژه‌های مهمی که اکنون در استان در حال انجام آن هستیم اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها است که تاکنون اجرای این پروزه در ۵ شهرستان غرب استان به اتمام رسیده و در ۳ شهرستان نیز در حال اجرا است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، اعلام کرد: در حال حاضر در اجرای پروژه فیبر نوری به جز ۴ شهرستان در مابقی شهرستان‌های استان، ابلاغ داریم.

اتصال ۱۲۵ روستای مازندران به شبکه ملی اطلاعات

اعزی ادامه داد: در بحث طرح توسعه ارتباطات روستایی در دولت سیزدهم برای ۲۲۲ روستای استان ابلاغ گرفتیم که از این میزان، ۱۲۵ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی تاکید کرد: ۹۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار مازندران از پوشش اینترنت برخوردارند و به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و در دولت سیزدهم ما ۴ درصد رشد در توسعه ارتباطات روستایی و نصب دکل‌های ارتباطی داشتیم.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، تشریح کرد: در حوزه اجرای فیبرنوری روستایی نیز در ۲۰۰ روستای شهرستان‌های ساری،سوادکوه، آمل، بابل و نکا، ۳۵۲ کیلومتر فیبر نوری با اعتباری بالغ بر ۴۴۵ میلیارد ریال در دولت سیزدهم هزینه شد.

اعزی اذعان کرد: هم‌اکنون اجرای فیبر نوری روستایی در دو شهرستان رامسر و نور را با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال در دست اقدام داریم.

تخصیص ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پایداری شبکه

وی افزود: برای اجرای پروژه فیبر نوری در ۱۲ شهرستان استان به طول یک هزار و ۵۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال، ابلاغ صورت گرفته است که این اعتبارات از سوی دولت سیزدهم برای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در راستای افزایش پایداری شبکه و سرعت اینترنت و مراکز مخابراتی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، مطرح کرد: پروژه اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها یک پروژه بسیار بزرگی است که در دولت‌های پیشرفته دنیا یک پروژه ده ساله است و دولت سیزدهم در اجرای این پروژه، گام بلندی را گرفته است.

۳۵۰ هزار پورت تا پایان امسال در مازندران عملی می‌شود
اعزی ادامه داد: دولت سیزدهم در نظر دارد تا ۸۰ درصد جمعیت خانوار کشور را تا پایان دولت از اینترنت پرسرعت و فیبر نوری منازل و کسب و کارها  برخوردار کند و در حال حاضر، ۶۵۰ هزار پورت از ۲۰ میلیون پورتی که رئیس جمهور به آقای وزیر قول دادند، سهم استان مازندران است که ۳۵۰ هزار پورت را برای امسال محقق می‌کنیم و ۳۵۰ هزار پورت را نیز برای سال آینده، عملی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ۵ شهر با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات بخش خصوصی که دولت در این پروژه به اپراتورهایی که از سازمان تنظیم مقررات مجوز گرفته‌اند، مشوق می‌دهد؛ این در حالی است که در حوزه توسعه ارتباطات روستایی، صفر تا ۱۰۰ هزینه را تماما دولت پرداخت می‌کند.

اجرای پروژه فیبرنوری در شهرهای نکا، سلمان‌شهر و بابل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، اضافه کرد: در ۳ شهرستان نکا، سلمان‌شهر و بابل نیز این پروژه با طول ۱۳۰ کیلومتر با اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد ریال در دست انجام است.

این مسئول با بیان اینکه در هفته دولت امسال، عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری در شهرهای ساری و بابلسر آغاز شده است؛ گفت: قراراد اجرایی پروژه ساری نیز طی هفته‌های آینده بسته می‌شود و کار شروع می‌شود؛ در بابلسر اجرای پروژه آغاز شده است و تاکنون ۱۱ کیلومتر کار حفاری انجام شده است.

اعزی با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوبی که در این دولت در استان رقم خورده است ایجاد مرکز تبادل داده است که تاکنون نداشتیم؛ افزود: در این دولت ۲۰ درصد به مرکز تبادل داده ما اضافه شد و ۹۰ درصد گیت وی استان، شکل گرفته است که تا پایان دولت هر دو پروژه به طور ۱۰۰ درصد محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد:  یکی از اتفاقات مهمی که در این دولت به دنبال تحقق آن هستیم بحث راه‌اندازی پارک فناوری اطلاعات است که قطعا منتج به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از آغاز ایده تا تجاری سازی خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، متذکر شد: در جریان سفرهای شهرستانی استاندار مازندران اخذ ابلاغ برای ۷۰ روستا را داشتیم که منجر به اتصال ۲۴ روستا به شبکه اینترنت پرسرعت همراه و شبکه ملی اطلاعات گردید و همچنین بخش هایی از  ۶ جاده مواصلاتی استان از پوشش مطلوب تلفن همراه برخوردار گردیدند.

اعزی یادآور شد: در این دولت، تونل‌های محورهای کندوان، هراز و سوادکوه نیز با نصب ۱۴ عدد تقویت کننده یا ریپیتر (REPEATER) به پوشش مکالمه و اینترنت همراه متصل شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷