مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

بهره‌مندی ۷۵ هزار خانوار از طرح کالابرگ الکترونیکی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۴۷۹۵۷۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: حدود ۷۵ هزار خانوار مازندرانی از مزایای طرح کالابرگ الکترونیک بهره‌مند شدند.
۰
plusresetminus
بهره‌مندی ۷۵ هزار خانوار از طرح کالابرگ الکترونیکی
علی باقری در گفتگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۴ هزار و ۹۳۳ خانوار در استان از مزایای طرح کالابرگ الکترونیک بهره‌مند شدند.

وی عنوان کرد: این خانواده‌ها بیش از ۶۲ میلیارد تومان کالای موردنیاز را از طریق کالابرگ الکترونیکی خریداری کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۷۹۷ پایانه فروشگاهی در سطح این استان به اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی پیوسته‌اند و از این تعداد فروشگاه ۱۷۶ هزار و ۱۴۵ تراکنش به ثبت رسیده است.

باقری در خصوص شرط بهره‌مندی دهک‌های اول تا پنجم درآمدی از مشوق طرح کالابرگ الکترونیک، افزود: تا پیش‌ازاین شرط بهره‌مندی از یارانه تشویقی این بود که حداقل ۸۰ درصد یارانه خود را به خرید ۱۱ قلم کالای اعلام شده اختصاص دهند اما بر اساس قانون جدید این مشوق، با خرید ۵۰ درصد از یارانه بلافاصله ۱۲۰ هزار تومان در حساب آن‌ها شارژ می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه دهک‌های اول تا پنجم می‌توانند از طرح تشویقی کالابرگ الکترونیک بهره‌مند شوند، گفت: افرادی که مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانی هستند، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و افرادی که یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند، با خرید ۱۵۰ هزار تومان می‌توانند از طرح تشویقی کالابرگ استفاده کنند.

این مسئول درباره نحوه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی با کالابرگ الکترونیکی، گفت: مطابق اعلام معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر امکان خرید از فروشگاه اینترنتی «اسنپ‌مارکت» در طرح کالابرگ الکترونیک فراهم شده است.

باقری خاطرنشان کرد: امکان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی در طرح کالابرگ الکترونیک و استفاده از اعتبار یارانه مهرماه برای ۹ دهک درآمدی فعال است؛ اما بهره‌مندی از یارانه تشویقی ١٢٠ هزار تومانی و پوشش مابه‌التفاوت تورمی تنها برای دهک یک تا پنج درآمدی امکان‌پذیر بود که بنابر اعلام امروز وزیر کار از هفته آینده دهک‌های ۶ و هفت نیز شامل یارانه تشویقی خواهند شد.

وی بیان کرد: در حال اتصال سایر فروشگاه‌های اینترنتی نیز به این طرح هستیم تا بتوانیم دسترسی مردم را به این طرح بزرگ آسان‌تر کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اضافه کرد: در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، به میزان اعتبار استفاده شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌صورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به‌حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

باقری افزود: به‌موجب این طرح، امکان خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن‌مایع، برنج، مرغ و تخم‌مرغ تا سقف مبلغ یارانه خانوار از فروشگاه‌های عامل، یک ماه زودتر از تاریخ واریز نقدی فراهم شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷