عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با بلاغ:

کنگره عظیم اربعین مظهر وحدت بین مسلمانان است

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۴۷۶۸۵۸
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین هر ساله فرصتی برای اجتماع مسلمین و برای به نمایش‌گذاشتن شکوه و عظمت وحدت امت اسلام است؛ گفت: زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام اربعین و پیاده‌روی اربعین نیز به یک کنگره عظیم مبدل شده است.
۰
plusresetminus
کنگره عظیم اربعین مظهر وحدت بین مسلمانان است
آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص اربعین و آیین پیاده روی اربعین، اظهارکرد: نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام ادیان آسمانی و همه انسان‌های حق طلب و ظلم‌ستیز جهان، سالار شهیدان اسوه و سرمشق بوده و هست.

وی افزود: در روایات ما سفارش زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) به ویژه در ایام اربعین، گریه برای حضرت و یاد او فراوان شده است و تمامی این موراد زمینه آشنایی به فرهنگ عاشورا و اربعین است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: در خصوص پیاده روی اربعین در روایات دینی ما آمده است که هر قدمی که انسان بر می‌دارد ثواب حج عمره در نامه اعمال او نوشته می‌شود و این نشان از جایگاه ویژه این آیین در دین اسلام دارد.

این مسئول تاکید کرد: در واقع معنای این روایت آست که همان‌گونه‌ای که کنگره عظیم حج و زیارت خانه خدا، هر ساله فرصتی برای اجتماع مسلمین و برای به نمایش‌گذاشتن شکوه و عظمت وحدت امت اسلام است؛ زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام اربعین و پیاده روی اربعین نیز به یک کنگره عظیم مبدل شده است.

آیت‌الله  معلمی، ادامه داد:کنگره عظیم زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام اربعین مکمل کنگره عظیم حج برای برقراری وحدت میان همه حق‌طلبان عالم است.

وی بیان کرد: بسیاری از یهودیان و مسیحیان و فرق مختلف مسلمانان در زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) حضور پیدا می‌کنند، هزینه می‌کنند، ابراز علاقه می‌کنند و اشک می‌ریزند که همه این موارد زمینه ساز برای ظهور ولی‌عصر ارواحناه فداه است؛ یعنی انتظار فرج را از عاشورا و اربعین 

عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: در اهمیت اربعین به لسان روایات، آن‌گونه‌ای که دریافت می‌شود بر این اساس است که در مراجعت اهل بیت  اباعبدالله‌الحسین(ع) از شام به صحرای کربلا، سر بریده سالار شهیدان توسط امام سجاد(ع) در روز اربعین به بدن مبارک حضرت، ملحق شد و این حادثه سبب شد که عالم، زمین و آسمان از روز عاشورا تا اربعین در عزای عمومی بماند و زمانی که سر به بدن حضرت ملحق گشت نظم عالم برقرار گشت.

این مسئول اعلام کرد: لذا در پی این حادثه در طول تاریخ هر ساله زیارت  اباعبدالله‌الحسین(ع) در روز اربعین و پیاده روی به سمت حرم حضرت وجود داشت با اینکه همواره برای زایران خطرات وجود داشت و در ایام حاضر نیز هر چند سال یکبار شنیده می‌شود که عوامل استکبار در مسیر زایران اقدام به انفجار می‌کنند؛ چرا که نمی‌خواهند مردم به فرهنگ مقاومت، فرهنگ دفاع و ایستادگی در برابر ظلم، آشنا شوند.

آیت‌الله  معلمی، اذعان کرد: مخالفان این فرهنگ و آن جریانی که  قرآن سوزی را به راه می‌اندازد، می‌دانند که قرآن و فرهنگ قرآن، انسان را دعوت به مقاومت، استقاومت و پایداری در برابر ظلم و عواملش می‌کند و بر همین اساس، استکبار به خصومت و دشمنی بر می‌خیزد.

وی یادآور شد: علیرغم شیطنت‌های شوم استکبار اما به فضل الهی این حرکت به جلو پیش می‌رود و موج گسترده‌تری پیدا می‌کند تا زمینه ساز ظهور ولی‌الله اعظم گردد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷