تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
کد مطلب : ۴۷۴۰۳۱
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان هر چه سریع‌تر به فکر حل مشکل بیفتند و نگذارند دشمن به هدف خود یعنی عادی‌سازی بی‌حجابی برسد.
۰
plusresetminus
دشمن دنبال عادی‌سازی بی‌حجابی در ایران است
به گزارش بلاغ؛ آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در قضیه حجاب و عفاف همواره استکبار جهانی برای تسلط بر کشورها و نهضت‌ها در صدد تضعیف بنیان اعتقادی آن ملت و کشور است؛ چرا که مردمی که به باورهای دینی خود پایبند هستند طبعا زیر سلطه قدرت‌های استکباری نخواهند رفت و به سرپیچی و مقابله و مقاومت خواهند پرداخت.

وی افزود: مشاهده کردیم که رضاخان دست نشانده انگیس در ایران به اشاره آنان برای تضعیف  بنیاد فکری و اعتقادی مردم از قبیل عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع)، تعطیل کردن اجتماعات در مساجد و همچنین کشف حجاب که با مقاومت مردم در حادثه مسجد گوهرشاد حرم امام رضا(ع) روبرو شد و آن فاجعه تاریخی رقم خورد.

عضو خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: در آن روز تعداد کثیری از مردم که برای حفظ ارزش‌های دینی خود مقاومت کرده بودند به شهادت رسیدند و امروزه در این عصر و زمان ما نیز دشمن مستکبر ما و عوامل منطقه‌ای، داخلی و خارجی او که در بعد برخورد نظامی با جمهوری اسلامی مایوس شده‌اند، باورهای مردم را نشانه رفته‌اند. 

امام جمعه قائم‌شهر، ادامه داد: آنان بدنبال آسیب و تخریب باورهای دینی مردم هستند و اگر این باورها، آسیب ببیند، بُنیه مقاومت نیز تضعیف خواهد شد و لذا در اغتشاشات اخیر شعار «زن، زندگی، آزادی» را مطرح کردند.
 
آیت‌الله معلمی، بیان کرد: سوال اینجا است که در کدام کشور، زن مثل جمهوری اسلامی ایران دارای کرامت شخصیتی و عینی است؟ رشد علمی در ایران هیچ حد و مرزی ندارد و پا به پای مردان و بلکه بعضا بالاتر از آنان سطوح علمی را طی می‌کنند که این طریق برگرفته از قرآن کریم است.

وی عنوان کرد: خداوند نه به زن و نه به مرد هیچ مزیت و امتیاز فوق العاده‌ای نداده است و فرموده است که چه مرد و چه زن اگر پاکدامنی و تقوای‌شان بیشتر بود نزد خداوند رحمان عزیزتر و شریف‌تر است.

عضو خبرگان رهبری، گفت: آداب و رسوم و نیز تاکیدات اسلام عزیز برای حفظ حرمت و کرامت زن است؛ لذا زیبایی هایی که خداوند به زن عطا کرده است باید برای همسرش باشد؛ نه اینکه این زیبایی در معرض دیدعام قرار گیرد که چه بسا سبب مزاحمت برای او نیز خواهد شد.

امام جمعه قائم‌شهر، مطرح کرد: متاسفانه دشمنان در حال ترویج و گسترش فرهنگ برهنگی در میان زنان هستند، لذا پیدا است که فریب است و بدنبال استفاده ابزاری از زنان هستند.

آیت‌الله معلمی، اعلام کرد: در اسلام عزیز، زن یک موجود شریفی است که تفاوتی با مرد ندارد و برای زن، کرامت قائل است و این در حالی است که برای فریب افکار عمومی و سست کردن بنیان اعتقادی خانواده‌ها، دشمن بدنبال لطمه به کرامت و شخصیت زن است.

وی افزود: استکبار بارها و بارها از اعتقادات خانواده‌ها آسیب دید، همانگونه که در جنگ تحمیلی جوانان برخاسته از مادران پایبند به ارزش‌های دینی و حجاب و عفاف، نقشه‌های آنان را در هم شکستند و در انقلاب اسلامی نیز شکست سختی خوردند و لذا به فکر تخریب اعتقادات و باورها افتادند.

عضو خبرگان رهبری، تاکید کرد: مقام معظم رهبری حجاب را واجب شرعی و واجب سیاسی برشمردند و این بدان معنا است که حتی اگر کسی اعتقاد دینی محکمی هم ندارد بایستی بداند که این تشویق و ترغیب بی حجابی از ناحیه دشمن، یک انگیزه پلیدی برای رسیدن به یک هدفی شوم دارد؛ لذا حفظ حجاب در بعد سیاسی هم برای یک ایرانی غیرتمند حتی اگر به حجاب باورمند نباشد نیز واجب است.

امام جمعه قائم‌شهر، ادامه داد: چه فردی باورمند باشد و چه نباشد، در جامعه مقرراتی حاکم است که همه باید آن را تمکین و رعایت کنند و بعضی از افراد کم تشخیص و بیسواد و دور از فرهنگ قرآن که به آیه شریفه « لا اکراه فی الدین» استناد می‌کنند باید گفت با آنکه هر بچه طلبه‌ای می‌فهمد که این آیه بدان معناست که در اصل پذیرفتن دین نمی توان کسی را مجبور کرد و ممکن است فرد باورمند نباشد اما مقرراتی که در جامعه اعلام می شود برای همه لازم الاجرا و تبعیت است.

آیت‌الله معلمی، با بیان اینکه حجاب در جمهوری اسلامی ایران یک قانون است و باید این قانون، رعایت شود؛ گفت: البته بحث طرح حجاب و عفاف و تهیه لایحه در این زمینه، یک چیز ضروری نبوده به این جهت که ما مقررات قانونی در این خصوص از پیش داریم و دستگاه قضایی  می‌بایست طبق همان مقررات عمل کند.

وی تشریح کرد: یک هجمه‌ای به این موضوع وارد شد که مسئولان متولی به این فکر افتادند تا یک راه حل فرهنگی هم در کنار مقررات قانونی گنجانده شود و خوب این مسئله اشکالی ندارد که اقدامات و کارهای فرهنگی در کشور تبیین و فرهنگ سازی شود؛ اما مسئله حجاب، مواد مصرح قانونی دارد و در قانون تمامی این موارد پیش بینی شده است.

عضو خبرگان رهبری، تصریح کرد: دستگاه قضا ملزم  به رعایت مقررات قانونی ملزم است و اگر نیروی انتظامی متخلفی را معرفی می‌کند دستگاه قضایی می‌بایست طبق مقرراتی که در اختیار دارد و تا زمانی که قانون تغییر نیافته و در کشور حاکم است، آن را اجرایی کند.

امام جمعه قائم‌شهر، متذکر شد: خیلی از مومنان از ما این گله را دارند و ما نیز در خطبه‌ها و مصاحبه‌ها این مطالبه مردمی را مطرح می‌کنیم و لذا امیدورایم که به خواست خدای رحمان مسئولان ذیربط هر چه سریع‌تر به فکر حل مشکل بیفتند و نگذارند دشمن به هدف خود یعنی عادی‌سازی بی‌حجابی برسد.

آیت‌الله معلمی، یادآور شد: دشمن در تلاش برای عادی سازی این موضوع است و نباید این اتفاق بیفتد که بدحجابی و بی حجابی در جامعه ایرانی، عادی‌سازی شود و لذا باید قانون حجاب با عزم جدی دستگاه قضا ونیروی انتظامی به درستی در کشور رعایت و اجرا شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷