تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۴۷۳۷۹۱
همزمان با هفته عفاف و حجاب با یک بانوی فریدونکناری که توانسته با حفظ حجاب به موفقیت‌هایی در زمینه فعالیتی خود دست پیداکند به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
۰
plusresetminus
روایت یک بانوی موفق فریدونکناری از ۴۰ سال حجاب کامل/ چادر برایم عزیز است
به گزارش بلاغ، عفاف و حجاب واژه‌ای است که شاید این روزها در جامعه بسیار شنیده شود اما اهمیت آن آنقدر بالا بوده که خداوند متعال به این موضوع در قرآن هم اشاره کرده و بسیار جالب است که بگوییم در شان نزول آیه جلباب (۵۹ سوره احزاب)  آمده که ” بعد از آنکه برخی ازجوانان مدینه برای زنان مزاحمت ایجاد می‌کردند این آیه نازل و به زنان، دستور حجاب کامل داده شد.”

با نزول این آیه در واقع خداوند می‌خواهد مقام و ارزش زن را در پیشگاه خودش به انسان‌ها ثابت کرده و همچنین راه حفظ کرامت و عزت بانوان را به آ‌ن‌ها بیاموزد که چگونه در پیش متجاوزان گفتاری و رفتاری از خود حراست کنند.

اما یکی از بحث‌هایی که مخالفان حجاب بر روی آن تمرکز کرده‌اند این است که حجاب و چادر به خاطر اینکه دست و پا گیر است مانع فعالیت‌های شغلی و اجتماعی زنان می‌شود و اساسا زنی که با حجاب است نمی‌تواند یک زن موفق باشد.

همزمان با هفته عفاف و حجاب با یک بانوی فریدونکناری که توانسته با حفظ حجاب به موفقیت‌هایی در زمینه فعالیتی خود دست پیداکند به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

چادری شدن با خودم اما چادری ماندن با پدر و معلمم
مریم شیرافکن یک بانوی موفق فریدونکناری است، وی با اشاره به اینکه از هشت سالگی چادر را برای خود انتخاب کرده است، اظهارکرد: از دوران کودکی احساسم این بود که با چادر سر گرفتن، بزرگ‌تر و با وقارتر می‌شوم و با اصرار از مادرم خواستم که برایم چادر بدوزد.

وی خاطرنشان کرد: کلاس دوم ابتدایی بودم که چادر سر گرفتم و وقتی پدرم مرا با چادر دید چنان ذوق و شعفی به او دست داد که نمی‌دانست چگونه خوشحالی خود را بروز دهد و همیشه قربان صدقه من می‌رفت و مرا تشویق می‌کرد که با چادر قشنگ‌تر و سنگین‌تر شده‌ای.

این بانوی فریدونکناری با اشاره به اینکه تشویق‌های پدرم در حفظ چادر من بسیار تاثیر داشت، تصریح کرد: از اینکه می‌دیدم پدرم در اوج خستگی وقتی مرا با چادر می‌بیند کلی ذوق می‌کند اشتیاقم برای چادری ماندن بیشتر می‌شد.

شیرافکن با ذکر خاطره‌ای از معلم دوران راهنمایی خود که موجب نزدیک شدن او به خداوند شده بود، گفت: یک معلم دینی به اسم خانم معادی داشتیم که از همینجا از خدا می‌خواهم که او را حفظ کند؛ این معلم آنقدر خوب با دانش‌آموزان ارتباط می‌گرفت و از عشق و علاقه خداوند با بندگانش صحبت می‌کرد که ما عاشقانه درس دینی را دوست داشتیم و همین موجب شده بود که با احکام دینی بیشتر آشنا شده و به آن پایبند باشیم.

چادری که حتی در محل کار از سر برداشته نمی‌شود
این بانوی فریدونکناری که درحال حاضر به‌عنوان ماما در بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار درحال فعالیت است و حتی با چادر در محل کار خود حاضر می‌شود، در پاسخ به این سوال که آیا چادر مانع فعالیت او نمی‌شود، گفت: بنده هشت سال است که به‌عنوان ماما در بیمارستان‌های مختلف استان درحال فعالیت هستم و همیشه با چادر بوده‌ام و هیچ محدودیتی برای من ایجاد نکرده است.

وی یادآورشد: در دوران دانشجویی یا در بیمارستان‌هایی که می‌رفتیم برای همکاران سوال بود که چگونه با چادر درحال کار هستید و برخی از مسئولان بخش‌های بیمارستان تذکر می‌دادند که چادر را بردارم و با لباس فرم بیمارستان کار را انجام دهم تا مشکلی به وجود نیاید اما بنده در پاسخ می‌گفتم که به هیچ عنوان برایم سخت نیست و اگر شما احساس کردید که من با چادر داشتنم قصوری در زمینه شغلی مرتکب شده‌ام به من تذکر دهید که خوشبختانه هیچ مشکلی تاکنون پیش نیامده است.

این بانوی فریدونکناری با بیان اینکه چادر برای من عزیز است و چیزی که برای یک فرد عزیز باشد هیچوقت آن را رها نمی‌کند، تاکید کرد: معتقدم که همه بانوانی که در این گرما با چادر در اجتماع حاضر می‌شوند در حال جهاد هستند و برای حفظ حریم خود این حجاب را انتخاب کردند و هیچگونه محدودیتی ایجاد نمی‌کند.

لذت ماما بودن در ارتباط با انسان‌های پاک است

 

 
شیرافکن که چندین بار عنوان ماما نمونه را در سطح شهرستان فریدونکنار و استان مازندران کسب کرده و اخیرا هم به‌عنوان بانوی موفق در استان از او تجلیل شده است در رابطه با موفقیت‌های خود گفت: کار ما که در بخش زایمان بیمارستان هستیم یک کار کاملا دلی و عاشقانه است چراکه حساسیت کار بالا بوده و اگر در بخش‌های دیگر بیمارستان، پرسنل مربوطه با یک انسان سر و کار دارند ما همزمان با جان دو نفر سر و کار داریم.

وی ادامه داد: من همیشه اعتقادم این است که در بخش زایمان با انسان‌های پاک در ارتباطیم، چراکه فرزندی که میخواهد متولد شود پاک است و همچنین مادری که فرزندی را به دنیا می‌آورد پاک می‌شود، بنابراین کار کردن برای موجود پاک لذت‌بخش است.
این بانوی فریدونکناری خاطرنشان کرد: عشق و علاقه زیادی به نوزادان دارم و درحالی که با تعداد زیادی نوزاد سر و کار دارم اما هر نوزاد جدید که دنیا می‌آورم برایم تازگی دارد و از خداوند سپاسگزارم که هدیه‌ای به این زیبایی از دستان ما به دست پدر و مادر داده می‌شود.

شیرافکن با اشاره به اینکه کسی که چادر را برای خود انتخاب می‌کند در واقع به یک آرامش ذهنی و رفتاری می‌رسد، تصریح کرد: اگر مبلغان دینی فقط از زیبایی‌های دین اسلام بگویند خیلی از افراد که راه را گم کرده‌اند به مسیر دین باز می‌گردند.

به گزارش بلاغ، در مسیر خدا قرار گرفتن و با خدا معامله کردن شاید سختی به همراه داشته باشد اما شیرینی‌های خودش را دارد و آنچه خواندید تجربه‌ای در حدود ۴۰ سال چادری ماندن از یک بانوی موفق فریدونکناری بود.

امیدواریم آن‌هایی که این روزها طعم شیرین حجاب را حس نکرده‌اند با رفتن به سمت خدا این حس خوب را درک کرده و هم برای خود و هم برای جامعه آرامش به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷