تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۴۷۳۰۳۷
عضو خبرگان رهبری گفت: عید غدیر، عید بیعت با  ولایت و امامت است و فرصتی ناب و مغتنم برای بیعت مجدد با ولایت است.
۰
plusresetminus
عید غدیر فرصتی مغتنم برای بیعت دوباره با ولایت است
 آیت الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با تبریک روز عید غدیر، گفت: عید غدیر، عید بیعت با  ولایت و امامت است و فرصتی ناب و مغتنم برای بیعت مجدد با ولایت است.

وی افزود: سالروز واقعه مبارک و تاریخی غدیر، برای آینده بشریت سرنوشت‌ساز بود تا در سایه ولایت فقیه زندگی کنند.

عضو خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: ولایت، حق مطلق خدای رحمان است و ولایت الهی از سوی قادر متعال، به حبیبش خاتم پیغمبران اعطا شد و از سوی رسول خدا به علی مرتضی علیه السلام در حادثه غدیر اعطا شد.

این مسئول ادامه داد: ولایت الهی در زمین استمرار دارد، حکم الهی است و برای اینکه بندگان خدا در مسیر دین خدا آشنایی درستی داشته باشند و شرایط زمان را با موازین احکام قرآنی بشناسند باید در سایه رهنمود ولایت زندگی کنند.

آیت‌الله  معلمی عنوان کرد: خدای رحمان آیه امامت را بر رسولش نازل کرد  و فرمان داد ولایت عهدی را ابلاغ کن اگر ابلاغ نکنی یعنی پیغمبری نکردی؛  اهمیت این امر از این تاکید قرآنی پیدا است که رسالت پیامبر در این کلام وحی شمرده شد و اگر انجام ندهند رسالتشان ناقص و بی‌فایده است.

وی با این توضیح که رسول خدا(ص) در این روز در مکانی به نان غدیر ایستادند از پالان شترها برای خود تپه‌ای ساختند بربلندی ایستادند دستور دادند آنهایی که جلو رفتند برگردند و آنهایی که نرسیدند بیایند؛ افزود: سئوال اینجاست که چرا پیامبر(ص) ابلاغ را به تاخیر انداختند که خود ایشان فرمودند من بیم آن داشته که اعلام این موضع برای برخی گران و سنگین تمام شود.

عضو خبرگان رهبری، اذعان کرد: گرچه برخی از آن بیعت کنندگان، بیعت خود را شکستند، ولی برخی‌ها هم ثابت قدم و استوار باقی ماندند و رستگار شدند.

آیت‌الله معلمی، ادامه داد: پس از رحلت پیامبر(ص) زمانی که حضرت علی(ع) مشغول شستن جسد پیامبر(ص) بودند برخی گفتند که باید برای حفظ شریعت پیغمبر تصمیم بگیریم و جانشین و خلیفه‌ای برای پیامبر تعیین کنیم و برای آینده طرحی الهی داشته باشیم؛ اما متاسفانه طرح الهی را کنار گذاشته و در ثقیفه بنی ساعده ابوبکر را جانشین پیامبر انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: مهم آن است که درسایه ولایت، انسان استواری داشته باشد و تزلزل پیدا نکند.

عضو خبرگان رهبری، مطرح کرد: امروز نیز در سالروز حادثه مبارک غدیر، همه اهل ایمان می‌توانند با تجدید بیعت با رهبر و ولی امر مسلمین خود را در زمره بیعت‌کنندگان با امیرامومنین در واقعه غدیر قرار دهند.

آیت‌الله معلمی، متذکر شد: ولایت الهی مایه نجات و رمز موفقیت در همه امور است و انشالله همه اهل ایمان در بیعت با ولی فقیه، استوار و موفق باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷