تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۴۷۲۷۳۲
امام جمعه ایزدشهر گفت: امروز دشمنان در صدد تخریب روحانیت به بهانه‌های مختلف هستند و در صورت نداشتن بهانه، بهانه‌سازی می‌کنند.
۰
plusresetminus
دشمن با تخریب روحانیت دنبال ضربه زدن به ارزش‌های اسلام است
به گزارش بلاغ، در روز ۱۱ تیر ۱۳۶۱ آیت‌الله شیخ محمد صدوقی، امام جمعه و نماینده امام خمینی در یزد هنگامی که از محراب نماز در مسجد ملااسماعیل یزد برخاسته بود، توسط جوانی ۲۵ ساله که بعد‌ها معلوم شد وابسته به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بوده است، به شهادت رسید. فردی که این عملیات تروریستی را انجام داد پس از نزدیک شدن به آیت‌الله و به آغوش کشیدن وی نارنجکی که در دست داشت را منفجر کرد و وی را به شهادت رساند. ‌

حجت الاسلام مهدی رزاقی امام جمعه ایزدشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ به مناسبت شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب به دست منافقان با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله صدوقی، شخصیتی مردم دار، فقیهی دین پرور و مجاهدی شجاع برای اسلام و انقلاب بود اظهار کرد: تقابل با جبهه فرهنگی دشمن یکی از ضروریات و بایدهایی است که هرگز نباید تحت شعاع هیچ عاملی قرارگیرد.

امام جمعه ایزدشهر با اعلام اینکه سومین شهید محراب یکی از مفاخر علمی، عملی و انقلابی که قبل از انقلاب محور فعالیت های علمی حوزه علمیه و یکی از استوانه های مذهبی استان یزد بود افزود: رعایت حقوق بشر کلمه خوبیست اما مستکبرین عالم و آمریکایی‌ها از آن به نفع خود و به ضرر بشریت بهره‌برداری می‌کنند.
 
وی گفت: حقوق بشر در دین اسلام خدمت به بشریت است که همه انسان‌ها با هدایت پیامبر صلی الله و اهل بیت به سوی خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت حرکت کنند تا به کمال واقعی برسند.
 
امام جمعه ایزدشهر با اشاره به حقوق بشر در سازمان ملل تأکیدکرد: برخی قوانین حقوق بشر در سازمان ملل مطابق فطرت بشر است اما در مقام اجرا موارد زیادی دارد و قدرت‌های بزرگ و مستکبرین جهان حقوق بشر را زیر پا لگدمال می‌کنند.
 
رزاقی با اشاره به اینکه حقوق بشر در دین اسلام متعلق به همه مردم عالم از هر رنگ، نژاد، منطقه است، افزود: اسلام همه مردم را یکسان می‌داند و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید گرامی‌ترین انسان‌ها نزد خداوند با تقواترین انسان‌ها هستند.
 
وی با بیان اینکه خداوند در مورد سوره بقره می‌فرماید قرآن برای هدایت همه بشریت نازل کردیم و در حکومت علی (ع) بیت المال با عدالت و به صورت مساوی بین مردم تقسیم می‌شد، یادآورشد: حکومت مهدوی بر پایه عدل و حقوق بشر واقعی و مورد تایید اسلام است و حقوق بشر آمریکایی در حقیقت تضمین کننده منافع مستکبرین عالم و ابزاری به دست زورگویان برای غارت کشورهای ضعیف و جهان سوم است.
 
امام جمعه ایزدشهر بیان‌کرد: مستکبرین به نام حقوق بشر به بهانه‌های مختلف منابع کشورها را چپاول و زن، کودک،  غیرنظامی‌ها و .. را بی‌گناه به خاک و خون می‌کشند و به بهانه مبارزه با تروریست در افغانستان، عراق، یمن، فلسطین، آفریقا و ... جنایت‌های هولناکی را انجام می‌دهند.
 
رزاقی با اشاره به کشتار آمریکایی‌ها در ویتنام و ژاپن اظهارکرد: آمریکایی‌ها به اسم مبارزه با سلاح شیمیایی به عراق حمله و مردم بی‌گناه را قتل و عام کردند و به بهانه‌های مختلف در عراق مستقر شدند و غربی‌هایی مانند آلمان که تمدن خود را به رخ مردم جهان می‌کشند در زمان جنگ با دادن سلاح‌های شیمیایی به صدام جنایت‌های وحشتناکی در حلبچه، سردشت و ... مرتکب شدند.
 
وی گفت: رفتارهای وحشیانه با زندانی‌ها و سکوت دنیا در مقابل آن، جنایت پلیسی که پایش را در گردن سیاه پوستی می‌گذارد و فریاد آن به جایی نمی‌رسد تا زیر پایش به قتل می‌رسد و جنایت در کشورهایی مانند یمن که از رساندن مواد غذایی و دارو به کودکان و زنان جلوگیری کردند تا از گرسنگی و بیماری جان دهند نمونه دیگری از حقوق بشر آمریکایی است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳