تاریخ انتشارسه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۴۷۲۶۰۱
امام جمعه موقت ساری گفت: شهید بهشتی بیشترین نقش را در تدوین قانون اساسی و طراحی ساختار نظام سیاسی جدید ایران ایفا کرد.
۰
plusresetminus
نقش مهم شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی و طراحی ساختار نظام سیاسی
حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری امام جمعه موقت ساری در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی، اظهار کرد: شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام خمینی (ره ) قلوب تمام مردم ایران را جریحه دار و دوستداران انقلاب را متاثر کرد.

وی بیان کرد: همراهی مردم با ولی فقیه همواره موجب تقویت نظام بوده اما دشمن در تلاش است که نظام مردم پایه شکل نگیرد و پشتوانه مردمی انقلاب، ثبت نشود همچنین جمهوریت و اسلامیت پیوند نخورد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه دشمن با آگاهی و علم به شخصیت و خدمات اسلامی دکتر بهشتی، او را از ملت ایران گرفت، تصریح کرد: زمانی که دشمن از ترور شخصیت‌های اندیشمند انقلاب جواب نگرفت، جنگ‌های امنیتی، ترکیبی و اقتصادی را علیه ملت بزرگ ایران آغاز کرد.

حجت‌الاسلام نصوری با بیان اینکه قوه قضائیه وظیفه‌اش احقاق حق حقوق مردم است، بیان کرد: اهمیت این قوه طبق تعبیر امام‌قضاوت عادلانه‌ اسلامی است و باید حقوق‌دانان آن به مبانی دینی اسلام آگاهی داشته باشند.

وی با اعلام اینکه آیت‌الله بهشتی در تدوین قانون اساسی نقش محوری و تأثیرگذاری داشت، گفت:  شهید بهشتی یک یار باوفا، مطیع، امر ولایت، دانشمند با فضیلت، عارف و توانمند تاریخ ایران اسلامی بود.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در هفت تیر ماه بیان کرد: شهادت آنها دل همه ایرانیان را جریحه‌دار کرد چون دشمن با کدورتی که از ایشان داشت، شخصیت‌های بزرگی مانند شهید بهشتی را به شهادت رساند تا ریشه عدالت را در کشور بخشکانند و کشور را به بی‌سامانی، بی‌عدالتی و انزوا بکشانند.

حجت‌الاسلام نصوری با اعلام اینکه آیت‌الله‌بهشتی توانسته بود عدالت، تامین آرامش و آسایش را برای ملت ایران بوجود آورد، شهید‌بهشتی یک انسان مخلص و توانمند بودند؛ گفت: شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی(ره) را به درستی از معماران جمهوری اسلامی شمرده اند، کسی که بیشترین نقش را در تدوین قانون اساسی و طراحی ساختار نظام سیاسی جدید ایران ایفا کرد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳