تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۴۷۲۵۸۹
امام جمعه آمل گفت: وقتی در نظام آموزشی ترورها را بررسی و بازخوانی می‌کنیم، باید در پس ذهن و اندیشه این افکار را نیز بازگو کنیم.
۰
plusresetminus
حقوق بشر آمریکا تهدیدی بر نابودی اخلاق
حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه آمل در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران، روز قوه قضاییه با اشاره بازخوانی جنایت های آمریکا اظهار کرد: اشکال اساسی  که به حوزه حقوق بشر غرب وارد می شود و به آن پاسخ داده نشده ماهیت بشر است و این ظلمیست که در حق انسان انجام شده است.

وی با بیان اینکه زمانی مسائل معنوی از حوزه پزشکی جدا شد، با انسان مانند کالا برخورد شد، عنوان کرد: بشر را کالا و براساس منبع درآمد و اقتصاد محور میبنند و زایعات زیادی به حوزه پزشکی وارد شد.

امام جمعه آمل ادامه داد: در حقوق بشر ماهیت انسان چیست و سرشت انسان را چه تعریف می کنند، این محل نزاع جدی ما با غرب است و در حوزه هستی شناسی نیز همین است.

وی با تاکید اینکه تبیین حقوق بشر آمریکایی از اندیشه شروع شد، خاطرنشان کرد: ما زمانی از جنایات آمریکا حرف می زنیم، از تمرکز مبتنی بر افکار و اندیشه باید حرف بزنیم، قبل  از اغتشاشات فیریکی، حمله بر افکار و نگرش بود.

یعقوبیان تصریح کرد: وقتی در نظام آموزشی ترورها رابررسی و بازخوانی میکنیم، بایددر پس ذهن و اندیشه  این افکار را نیز بازگو کنیم.

وی حقوق بشر آمریکایی را برهم زدن نظم اجتماعی و سلطه جویی خواند و اظهار کرد: آمریکا با ابزارهای فراگیر عمومی با راه اندازی جنگ روانی به واسطه امپراتوری رسانه ای خود در قبال جوامع با به کارگیری تهدیدات جنگ نرم فرهنگی برای نابودی اخلاقیات و  فرهنگ دینی و متزلزل کردن بنیه های اعتقادی مردم حمله می کند و خود را مدافع حقوق بشر معرفی می کند.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه باید با تمامی ابزارهای موجود حقوق بشر ساختگی جریان ضداسلامی را رسوا کنیم، گفت: در دنیای امروز حقوق بشر آمریکایی عزت، آزادی و استقلال ملت‌های مسلمان را هدف قرار داده است.

یعقوبیان با بیان این‌که امروزه هر ملتی که ندای استقلال خواهی سر می دهد، از سوی آمریکا مورد هجمه قرار می گیرد، بیان کرد: باید با تمامی ابزارهای موجود حقوق بشر ساختگی جریان ضداسلامی را رسوا کنیم،

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳