تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۷۲۴۹۷
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: تبیین صحیح اسلام ناب محمدی توسط شهید بهشتی سبب شد که تلاش ملی مذهبی‌ها و جریان‌های غرب‌گرای داخلی برای منحرف کردن مسیر انقلاب اسلامی بی‌نتیجه بماند.
۰
plusresetminus
شهید بهشتی با تبیین صحیح، جریان غرب‌گرای داخلی را خنثی کرد
مرتضی علویان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به نقش مهم شهید بهشتی در تاریخ انقلاب اسلامی اظهارکرد: آیت‌الله شهید بهشتی از شخصیت‌های بی نظیری بود که در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی قبل از انقلاب با امام خمینی(ره) آشنا بوده است، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب ایشان یکی از افرادی بود که در زمینه‌های مختلف مبارزاتی در مقابل جریان‌های روشنفکر ملی و مذهبی در کشور قرار گرفته بودند.

استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران، شخصیت شهید بهشتی را چند بُعدی برشمرد و تصریح کرد: ایشان درحالی که به‌عنوان یک شخصیت علمی وظیفه مبارزات اعتقادی با جریان‌های التقاطی را بر عهده داشت اما پس از انقلاب نیز به‌صورت میدانی در ساماندهی تظاهرات و جهت‌گیری اعتصابات حضور داشتند.

علویان با بیان اینکه تاسیس حزب جمهوری اسلامی از دستاوردهای شهید بهشتی برای تشکیلاتی عمل کردن انقلاب اسلامی بوده است، یادآورشد: این کار بزرگ توانست تمام افرادی که دلبسته به انقلاب بودند را وارد فضای تشکیلاتی انقلاب اسلامی کند.

وی قانون اساسی را از شاهکارهای حضرت امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: با آینده‌نگری حضرت امام خمینی(ره) و نقش ویژه شهید بهشتی، قانون اساسی در کشور تدوین شد که ظرفیت‌های نهفته بسیاری را در خود جای داده که لازم است با تلاش مدیران و نظام حکمرانی این ظرفیت‌ها به فعلیت برسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران تاکید کرد: کار شهید بهشتی به‌عنوان یک متفکر که از روزهای نخستین در ریل‌گذاری نظام اسلامی نقش داشتند کار برجسته و بزرگی بوده است.

علویان اظهارکرد: آشنایی شهید بهشتی با مبانی الهی و اسلام سیاسی فقاهتی و تبیین صحیح اسلام ناب محمدی توسط ایشان موجب شد که تلاش ملی مذهبی‌ها و جریان‌های غرب‌گرای داخلی برای منحرف کردن مسیر انقلاب اسلامی بی‌نتیجه بماند.

وی خاطرنشان کرد: نظام سلطه و به‌ویژه آمریکا در هر انقلابی که رخ می‌داد به دنبال حذف، تغییر یا انحراف کشاندن آن انقلاب بوده و این یک سیاست دائمی آن‌ها است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: نظام سلطه به رهبری آمریکا که مشاهده کرده بود شهید بهشتی چه تاثیر زیادی برای پیشرفت انقلاب اسلامی دارد به دبنال حذف او برآمد و ایشان را مظلومانه به شهادت رساند.

استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران یادآورشد: شاید آمریکا به صورت مستقیم در این ترورها نقش نداشته بود اما از عواملی بود که به صورت غیرمستقیم این حوادث را حمایت می‌کرد و همچنان با خلق داعش و گروهک‌های تروریستی درحال مسلمان‌کُشی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳