تاریخ انتشارسه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۴۷۲۴۲۲
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: ترور رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر تهران عمق خباثت و جنایت استکبار بود.
۰
plusresetminus
ترور رهبری در مسجد تهران عمق خباثت و جنایت استکبار بود
آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با بلاغ با اشاره به سالروز ترور رهبر معظم انقلاب می‌گوید: سالگرد حادثه هفتم تیرماه و پیش از آن حادثه ششم تیرماه سال ۱۳۶۰، حکایت از عمق خباثت و جنایت استکبار و عوامل استکبار دارد.

وی افزود: تا توانسته بودند تلاش کرده بودند انقلاب تحقق پیدا نکند و نظام شاهنشاهی ساقط نشود، اما با عنایت خدای رحمان و هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل و استواری ملت در ادامه راه و تحمل همه سختی‌ها و شرارت‌های عوامل داخلی و خارجی دشمنان، انقلاب به پیروزی رسیده بود.

عضو خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب، بلافاصله طراحی از صحنه برداشتن یاران نزدیک امام و ستون‌های محکم انقلاب را در دستور کار قرار داده بودند و در ابتدا به سراغ شهید مطهری یار دیرینه امام خمینی رفتند و او را ترور کردند و پس از شهادت این استاد شهید به سراغ ترور شهید مفتح رفتند .

آیت‌الله معلمی، ادامه داد: برای آنکه شخصیت‌های سیاسی و مذهبی را از جامعه بردارند و امام از یارانی که ادامه دهنده راهش باشند، محروم بماند، به سراغ ترور آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب که در آن زمان امام جمعه اصلی جمهوری اسلامی ایران در تهران بود، رفتند.

وی تشریح کرد: در مسجد ابوذر تهران، هنگام ایراد سخنرانی به بهانه اینکه می‌خواهیم سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای را ضبط کنیم یک ضبط صوت مملو از مواد منفجره را در جایگاه تریبون قرار داده بودند و آن انفجار با هدف به شهادت رساندن او اتفاق افتاده بود، اما «گر نگه‌دار من آن است که من می‌دانم شیشه را در بغل سنگ نگه می‌دارد»؛ آن‌ها تدبیر کرده بودند تا رهبری را از جامعه بردارند اما تقدیر الهی اقتضا کرد که او بماند و برای روزگار پس از ارتحال امام راحل، همچون او ادامه دهنده راه امام خمینی باشد.

عضو خبرگان رهبری، عنوان کرد: روز ششم تیرماه ۱۳۶۰ این حادثه تلخ اتفاق افتاده بود و بلافاصله روز هفتم نیز شهید بزرگوار، شهید مظلوم بهشتی بنیان‌گذار دستگاه نوین قضایی در کشور را ترور کردند و به همراه او ۷۲ تن از ابرار و نیکان کشور را به شهادت رساندند.

آیت‌الله معلمی، تاکید کرد: دشمن در این فکر بود که صحنه را از داشتن چنین شخصیت‌هایی خالی کند اما ملت ایران در همان روز شعار دادند که «دشمن در چه فکریه ایران پر از بهشتیه»؛ و به فضل الهی جریان امام و جریان انقلاب ادامه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: دشمن از این دست از شرارت‌ها و از این آدم کشی‌های ناروا، نه تنها طرحی نبسته است، بلکه بر عزم و اراده ملت ایران برای ادامه این راه افزوده است؛ راه عزیزان شهدا از همه اقشار به ویژه شهدای هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت و این ملت بر عهدی که با امام خمینی و شهدا بسته بود، استوار ایستاده است.

عضو خبرگان رهبری، افزود: نمونه این پایبندی به عهد را در اغتشاشات اخیر سال گذشته دنیا تماشا نکرد، کشورهای استکباری تمام توان، عوامل و ابزارشان را به کار گرفته بودند و وارد صحنه کرده بودند اما هوشیاری امت بیدار ایران اسلامی، استقامت و حضور در صحنه ملت ایرن در ۲۲ بهمن و در روز جهانی قدس به دنیا نشان داد که انقلاب اسلامی، ریشه دار است و بیدی نیست که به این بادها، بلرزد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳