مدیرعامل هلال احمر مازندران خبر داد:

بکارگیری ۱۶۰۰ ناجی غریق در طرح امداد و نجات ساحلی

تاریخ انتشاردوشنبه ۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۷۲۳۴۸
مدیرعامل هلال احمر مازندران از بکارگیری هزار و ۶۰۰ نجاتگر و ناجی غریق در اجرای طرح امداد و نجات ساحلی خبر داد.
۰
plusresetminus
بکارگیری ۱۶۰۰ ناجی غریق در طرح امداد و نجات ساحلی
به گزارش بلاغ، غلامعلی فخاری با اشاره به بکارگیری هزار و ۶۰۰ نجاتگر و ناجی غریق در اجرای طرح امداد و نجات ساحلی اظهار کرد: امسال برای نخستین‌بار ناجیان غریق موتورسوار به‌کار گرفته شدند تا در طول ساحل حرکت و نکات ایمنی و امدادی را به مسافران اطلاع‌رسانی کنند.

وی عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده را از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم بیان کرد و افزود: افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه‌خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه پس از اجرای طرح ملی  آزادسازی سواحل، دسترسی مسافرین به دریا بیشتر شده و گردشگران از هر نقطه‌ای می‌توانند وارد دریا شده و حتی با خودرو سرتاسر ساحل را طی کنند، گفت: هلال احمر مازندران ۱۰۰ دستگاه موتور سیکلت را برای این منظور به ناجیان غریق و امدادگران این جمعیت اختصاص داده است تا در مناطق ممنوعه شنا به مسافران هشدار بدهند.

فخاری با اشاره به تعطیلات تابستان و ورود شمار زیادی از مسافرین به استان و نوار ساحلی مازندران تاکید کرد: هموطنان برای حفظ جان خود به توصیه های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق پر خطر خودداری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳