تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۴۷۱۸۲۹
امام جمعه ایزدشهر گفت: شهید چمران الگوی مناسب برای اساتید و دانشجویان است که برای رستگاری در راه خدا قدم بردارند و مانند چمران‌ها فکر و عمل کنند.
۰
plusresetminus
شهید چمران یک الگو و معیار برای اساتید و دانشجویان است
حجت الاسلام مهدی رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید اظهارکرد: شهید چمران خدمات زیادی در جهان اسلام و کمک به مردم ارائه داد که نامش را در قلب‌ها و تاریخ ماندگار کرد.

وی در خصوص چهار ویژگی شهید چمران که سبب رستگاری دنیا و آخرت انسان است، افزود: یکی از ویژگی‌های شهید ارتباط با خدا و خلوص در کار بود و در کلمات و نوشتار این شهید عارف، شناخت و مناجات با خداوند بیان شده است.

امام جمعه ایزدشهر با اشاره به ولایت‌پذیری دکتر چمران خاطرنشان‌کرد: چمران مطیع ولایت بود و مقام معظم رهبری فرمودند فتح الفتوح امام خمینی (ره) شهید چمران‌ها ،صیاد شیرازی‌ها و ... در مبارزه قبل و بعد انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بودند.

رزاقی با اشاره به شخصیت‌هایی مانند شهید مطهری، بهشتی و چمران تأکیدکرد: این بزرگان در مکتب امام (ره) تربیت شدند و امام (ره) با اخلاص و ایمان به خدا و روز قیامت شاگردانش را پرورش داد و مانند خورشید به جهان و جهانیان تابید و شاگردان مکتب امام نیز به جایی رسیدند که مانند امام خمینی (ره) کار های عظیم و بزرگی را در جامعه انجام دادند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص شهید چمران که فرمود چمران شرف را بیمه کرد، اضافه کرد: هنر مردان خدا این است که بدون هیاهوی سیاسی به جهاد در راه خدا می پردازند.

امام جمعه ایزدشهر از دیگر خصوصیات شهید چمران به خدمت صادقانه و خالصانه به مردم اشاره کرد و افزود: چمران در تهران به دنیا آمد و در کلاس‌های درس و در دانشگاه آمریکا ممتاز بود و مدتی به لبنان رفت و با شروع پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد.

رزاقی یادآورشد: چمران در زندگی ۴۹ ساله خود با عشق به وطن و اسلام به خدمت صادقانه و خالصانه پرداخت و با فداکاری در آزادسازی پاوه نقش آفرینی کرد و با جانفشانی در کردستان همراه با همرزمان خود برای کمک به مردم، سربازان و نظامیان به دل دشمن زد و آن‌ها را نجات داد.

وی با اشاره به اینکه صفات مردان الهی و هنرمندان بزرگ خدمت به مردم است، اظهار کرد: چمران همیشه دغدغه پیشرفت اسلام و یاری رساندن به مسلمانان و مردم مستضعف را داشته و برای این هدف از جانش مایه گذاشت که می‌تواند الگویی مناسب برای اساتید و دانشجویان باشد که برای رستگاری در راه خدا قدم بردارند و مانند چمران‌ها فکر و عمل کند.

امام جمعه ایزدشهر با بیان این که چمران به خانواده خود عشق می‌ورزید، خاطرنشان‌کرد: همسر لبنانی چمران در کتابش از رفتار چمران در زندگی پرفراز و نشیبش می‌گوید که هر برگی از آن افتخار آفرین است.

رزاقی افزود: شهید چمران به خانواده اهمیت فراوان می داد و با عشق و محبت فراوان در کنار خانواده زندگی می کرد و در کارهای منزل نیز کمک‌کار همسرش بود، هدیه به همسر از صفات این شهید بود و آخرین حرف شهید چمران رضایت از همسرش برای شهادت بود.

وی گفت: انقلابی بودن، ولایت پذیری، نخبه بودن در عرصه‌های علمی از ویژگی های برجسته شهید چمران است و استادان باید با الگو قرار دادن این شهید در عرصه‌های علم و عمل تلاش کرده و به عنوان جهادگر تبیینی و امید آفرینی در اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران الگو و پیشگام باشند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳