تاریخ انتشارجمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۴۷۰۳۰۷
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مدافعان انقلاب و جوانمردانی مانند این شهید با تمام وجود در مقابل هنجارشکن‌ها می‌ایستند و از ناموس دفاع می‌کنند اگرچه جان خود را از دست بدهند.
۰
plusresetminus
مدافعان انقلاب با تمام وجود مقابل هنجارشکن‌ها ایستاده‌اند/ «شهید الداغی» نماد غیرت، عزت و رشادت
حجت الاسلام میثم بابایی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ در خصوص شهید غیرت اظهارکرد: شهید جوانمرد حمیدرضا الداغی و همه شهدا  برای حفظ غیرت و ناموس این مرز و بوم بالاترین سرمایه خود یعنی جانشان را تقدیم کردند.

وی‌گفت: این واقعه شهادت دو جلوه دارد که جلوه اول غیرت، عزت، رشادت و مؤلفه‌های اوج و حفظ کرامت انسانی است اما جلوه دوم غرائزن  حیوانی است که امروز دنیای غرب با این درد بی درمان درگیر شده است و می‌خواهد همه عالم را به این درد مبتلا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان‌کرد: فیلم واقعه شهادت نشانگر رشادت این شهید است و ما نقش منزل، مسجد و مدرسه را فراموش کردیم.

بابایی اضافه‌کرد: خانه اگر خانه تربیت محور نباشد، مسجد اگر پر از جوشش حیات معنوی برای یک محله نباشد و مدرسه اگر آبادگر ادب بچه‌ها نباشد این مثلث میم درست کار نمی کند و جامعه ما به چنین دردی مبتلا می‌شود.

وی با اشاره به نقش مسجد خاطرنشان‌کرد: مسجد باید زندگی دینی را در دل‌های مردم زنده کند و پاسخگوی تمام نیازهای معنوی و حیات واقعی انسانی بشود اما امروز مساجد در احیا چنین فرهنگی نقش خود را به خوبی ایفا نمی‌کنند و  بچه‌ها می‌بینند و می‌شنوند وخانواده‌ها از این رویت و نگاه بچه‌ها فاصله گرفتند اگر خانه، خانه تربیت محور و خانواده شدن‌ها نباشد، بچه درست تربیت نمی‌شود و هرزگی او در بیرون بروز پیدا می‌کند.

 این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اگر مدرسه میدان جوشش و پرورش نباشد تمام انگارهای ساختاری تربیتی ما و انسانی بچه‌ها کمرنگ می‌شود و بی‌توجهی به مولفه‌های مسجد، مدرسه و خانه سبب می‌شود جامعه رنگ خشونت به خود بگیرد.

بابایی اضافه‌کرد: نکته دیگر این است که عوامل بازدارندگی که ما باید در آن بازنگری کنیم قوانینی است که آگاهی حرکت آمران و ناهیان را محدود می‌کند و بلای جان آن‌ها می‌شود و امروز می‌بینیم با ترس‌هایی که ایجاد می‌کنند، پلیس‌ها و آمران را خلع سلاح می‌کنند و اگر قوانین بازدارنده باشد جرأت چاقوکشی را به ضارب را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نگاه به جنایت امنیتی باید فوری باشد،گفت: اگر این حادثه فوری برخورد و رسیدگی نشود حیات اجتماعی و انسانی جامعه را به خطر می‌اندازد و عده‌ای با زبان نرم و بدون آگاهی، کورکورانه از بانیان و جانیان این اتفاق  دفاع می‌کنند و دنیای غرب با همین زبان نرم پرده بر تمام جنایت خود می‌کشد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: عده‌ای بدون علم و تخصص خود را صاحب نظر می‌دانند و در تمام مسائل نظر می‌دهند و با ایجاد هیجان ذهنی، احساسات پاک نسل نواندیش دختران و پسران را منحرف می‌کنند و اگر صاحبان محکمه و قضا با کسانی به اسم سلبریتی‌ها که برای هر چیزی بدون تخصص نظر می‌دهند، برخورد کنند در کاهش حوادث این چنینی تأثیر گذار است.

بابایی اظهارکرد: البته استکباران عالم دست به دست هم دادند تا حرکت پرشتاب انقلاب را به هر طریقی از راه نفوذ، ترور، تحریف و... متوقف کنند و نمی‌دانند مدافعان انقلاب و جوانمردانی مانند این شهید با تمام وجود در مقابل هنجارشکن‌ها می‌ایستند و از ناموس دفاع می‌کنند اگرچه جان خود را از دست بدهند.

وی‌ افزود: نباید از نقش دشمنی دشمنان غافل شویم، ما یک امت واحد و جامعه پر از لطف و صفا هستیم که باید قدر و قداست خود را بدانیم و دل به پرتو الله بدهیم، همان بی‌همتایی که پر از رحمت و مهربانی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳