تاریخ انتشارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۷
کد مطلب : ۴۷۰۳۰۶
استاد حوزه و دانشگاه امر به معروف را خیرخواهی و نجات جامعه توصیف کرد و گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت قضایی می‌خواهند.
۰
plusresetminus
آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت قضایی می‌خواهند/ آثار منفی ترک امر به معروف
به گزارش بلاغ، شهادت «حمیدرضا الداغی» شهید مظلوم و مقتدر امر به معروف و نهی از منکر و مدافع ناموس، بهانه‌ای شد تا به واجب فراموش شده این روزها یعنی امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم.

حجت‌اسلام رحمت زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما  اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم، حساس، عظیم، بنیادین و سرنوشت‌ساز اسلامی و رویکرد اساسی و بنیادینِ انبیا، معصومین و اولیای الهی است. 

وی امر به معروف و نهی از منکررا از جمله مهم‌ترین اهداف و انگیزه‌های قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: سیدالشهدا علیه‌السلام قهرمان این میدان هستند که عالی‌ترین مرتبه این فریضه بزرگ را با نثار خون خویشتن و یاران گرامی و اعلامرتبه‌شان و اسارت اهل بیت مکرم‌شان به انجام رسانیده و حماسه جاویدان کربلا را آفریدند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به زندگی ائمه‌ی هدی به اقدامات عملی امام هادی علیه السلام در بحث امر به معروف خاطرنشان کرد: آن حضرت در تمام شرایط حتی در لحظاتی که مامورین به خانه‌اش ریخته بودند و ایشان را به مجلس حکام بردند و مردم را امر به معروف و از درس‌های عبرت تاریخ آگاه می‌کرد.

زمانی افزود: این اقدامات امام سبب شد تا آن حضرت را شهید امر به معروف بنامند و زندگی امام پر از درس در این مورد است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بعد از آن و به ویژه در هشت سال دفاع مقدس روند فزاینده و شتابانِ بی‌نظیری یافت و شهدای بسیاری نیز در این راه تقدیم شد، بعد از جنگ تحمیلی نیز همچنان این نهضت ادامه دارد و سربازان حسین بارها و بارها در راه برپایی فریضه امر به معروف ونهی از منکر فقط به خاطر تذکر زبانی جام شهادت نوشیدند و به قافله شهدای این عرصه‌پرستاره و پردستاورد پیوستند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اسلام دین بی‌تفاوتی نیست و انزوا و گوشه‌گیری در سیره‌ی چهره‌ها مزمت شده است و باید نسبت به جامعه حساس بود.

زمانی افزود: ترک امر به معروف آثار شومی دارد،  امام علی علیه‌السلام ترک آن را مصادف با نابودی و مرگ جامعه عنوان کرده است.

وی امر به معروف را خیرخواهی و نجات جامعه توصیف و اظهار کرد: ائمه‌ی هدی تلاش داشتند تا جامعه به سمت رشد و فلاح رفته از گناه که باعث عقب‌ماندگی می‌شود دور شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان تاکید کرد: ائمه هدی افراد ترک کننده امر به معروف را شریک مجرم و علت تسلط بیگانگان بر سرنوشت جامعه، تسلط بدان بر جامعه و عطا نشدن نعمات الهی می‌دانسته‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳