نائب رئیس خانه صنعت و معدن مازندران مطرح کرد:

تحقق سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی با عزم و اراده کارگران

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۷۰۱۹۷
نائب رئیس خانه صنعت و معدن مازندران گفت: کارگران نقش اساسی در رشد تولید و اقتصاد مقاومتی دارند و می‌توانند نقش مهمی در تحقق شعار امسال ایفا کنند.
۰
plusresetminus
تحقق سرفصل‌های اقتصاد مقاومتی با عزم و اراده کارگران
به گزارش بلاغ، علیرضا فرجی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مقام كارگر همواره در نظر ائمه معصومین بسیار ارزشمند بوده به گونه ای كه پیامبر اكرم(ص) بر دستان كارگر بوسه می زند ومعصومین (ع) تلاش برای كسب روزی حلال را برابر با جهاد در راه خدا می دانند كه تمامی این تاكیدات نشان از ارزشمندی تلاش ،كارو تولید و كارگران در دین مبین اسلام است.

فرجی با بیان اینکه سرفصل های اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود مگر با عزم و اراده جدی کارگران، اظهار کرد: قبل از اینکه بخواهیم در مورد اقتصاد مقاومتی سخن بگوییم و یا تحلیلی اراده دهیم باید نقش کارگران را که موتور محرکه تحقق این اهداف عالیه هستند بررسی و تحلیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه عدم تحقق اهداف عالیه اقتصاد مقاومتی در اقتصاد کشور به دلیل عدم تحقق انتظارات قشر کارگری است، تصریح کرد: هنوز بسترهای مناسب و جایگاه درست کارگران در اقتصاد کشور در سر فصل های اسناد بالادستی اقتصادی دیده نشده و همین امر دلیلی بر کندی پیشرفت اهداف ترسیم شده اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری در ادامه افزود: در هیچ یک از سخنان رهبر معظم انقلاب نمی توان تفکیکی بین اقتصاد تولید و اقتصاد کارگری مشاهده کرد و این نشان از تاکید ایشان بر این موضوع است.

فرجی افزود: تولیدکنندگان واقعی در کنار کارگران هستند و آن ها را جزوی از اعضای خانواده خویش می دانند بیشترین مشکل ما در نوع نگاه قوانینی است که هنوز برای کارگران جایگاهی در نظر نگرفته و موجب شده تا صاحبان صنایع؛ خود در زمینه بهبود وضعیت آنان اقداماتی را صورت دهند.

نائب رئیس خانه صنعت و معدن مازندران با اشاره به اینکه آموزش مهارت و مهارت افزایی به توانمندسازی کارگران و در نتیجه به اشتغال پایدار و امنیت شغلی منجر می‌شود، ادامه داد: کمک به بهبود اقتصاد تولید و کارگر اگر تحقق یابد به افزایش تولید و مهار تورم کمک زیادی می‌کند.

فرجی بیان کرد: ضرورت تامین امنیت شغلی و امنیت سرمایه گذار برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ضرورت دارد و دولت و مسئولان موظفند زمینه های لازم را برای ایجاد امنیت شغلی کارگران و کارفرمایان ایجاد کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳