تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۴۷۰۱۶۷
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران با اشاره به تمهیدات این جمعیت برای اجرای طرح امدادونجات ساحلی درفصل تابستان گفت: اجرای طرح ساماندهی سواحل دریای مازندران با توجه به حضور میلیونی مسافران در استان نیازمند تخصیص اعتبار ملی است.
۱
plusresetminus
اجرای طرح ساماندهی سواحل دریای مازندران نیازمند اعتبارات ملی/ ناجیان در طرح سالم‌سازی افزایش می‌یابند
به گزارش بلاغ؛  غلامعلی فخاری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ابلاغ استاندار مبنی بر انتخاب جمعیت هلال احمراستان به عنوان مسئول پیشگیری از کاهش غریق در دریای خزر، اظهار کرد: پیش از این و در سالهای قبل مسوولیت این کمیته برعهده اداره کل ورزش و جوانان بود که با تصمیم و نگاه تخصصی استاندار این مهم به هلال احمر به عنوان نهادتخصصی در حوزه امداد و نجات سپرده شده است.
وی در خصوص اقدامات هلال احمر مازندران برای پیشگیری از غریق در سواحل دریا گفت: در ارزیابی‌های سال های قبل تعداد نقاط حادثه خیز در سواحل دریا در این استان یک هزار و ۲۰۰ نقطه بود که با بررسی کارشناسانه جدید انجام شده این نقاط به بیش از یک هزار و ۵۰۰ نقطه افزایش یافته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در سال های قبل هلال احمر مازندران حدود ۹۳۰ امدادگر ناجی غرق در سواحل دریا حضور داشتند و با توجه به افزایش تعداد نقاط حادثه خیز در تابستان امسال و همزمان با اجرای طرح ساماندهی دریا این تعداد نیز به یک هزار و ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

این مسئول با اشاره به تمهیدات این جمعیت برای اجرای طرح امدادونجات ساحلی درفصل تابستان، تصریح کرد: اجرای طرح ساماندهی سواحل دریای مازندران با توجه به حضور میلیونی مسافران در استان نیازمند تخصیص اعتبار ملی است.


فخاری با اشاره به اینکه ساماندهی دریا بزرگترین عملیات امداد و نجات از نظر مدت زمان، طولی و فرسایشی اعلام و خاطرنشان کرد: در مدت ۱۲۰ روز اجرای این طرح اقدامات نجات غریق امدادگران استان حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت در طرح ساماندهی دریا ضرورت هایی با خود دارد، گفت: افزایش حقوق ناجیان غریق با توجه به افزایش روزهای کاری این افراد در طرح امسال از جمله این ضروریات است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران، مسدود کردن برخی راه‌های دسترسی به دریا را از دیگر مواردی عنوان کرد که برای پیشگیری از وقوع غریق در این استان نیاز است.

این مسئول گفت: با مسدود سازی این مسیرها امکان حضور گردشگران و مسافران در نقاط خارج از حوزه استحفاظی و دسترسی ناجیان غریق حذف می‌شود و قدرت کنترل بر سواحل افزایش می یابد.

فخاری افزود: مراکز تفریحی و اقامتی بخش خصوصی که در سواحل دریا وجود دارد می بایست رعایت پروتکل های نجات غریق و پرداخت هزینه حق الزحمه ناجیان غریق انجام شود.

وی گفت: امدادگران ناجیان غریق ابزار قانونی برخورد با افرادی که در خارج از طرح دریا ندارند و حضور و تلاش نیروهای انتظامی می‌تواند بسیار در این زمینه یاریگر این افراد باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین با اشاره به اینکه وسایل تفریحی از جمله جت اسکی و قایقرانان در اختیار بهره برداران بخش خصوصی وجوددارد، افزود: این مجموعه‌ها نیاز است تا پیوست مورد نیاز در زمینه امداد و نجات را در برنامه کاری خود قرار دهند تا بدین صورت به عنوان یار سوم و کمک حال امدادگران هلال احمر باشند.

فخاری اعلام کرد: برای این منظور حدود ۱۰ دستگاه آمبولانس، جت اسکی و قایق های نجات به این استان آورده می‌شود.

وی متذکر شد: طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا و همچنین ارائه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در ۶۰ نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر به اجرا درآمد و هرساله این طرح ازخردادماه شروع می‌شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران، یادآور شد: مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان‌های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳