تاریخ انتشارجمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۶۳۷۹۶
وزنه‌بردار فوق سنگین کشورمان رکورد مجموع بازی‌های آسیایی را هم شکست و پنجمین مدال کاروان ایران در بازی‌های آسیایی را به خود اختصاص داد.
۰
plusresetminus
شیربچه مازندرانی پنجمین طلایی ایران در اینچئون/مدالم متعلق به مردم است
به گزارش بلاغ، بهداد سلیمی در رقابت‌های امروز فوق سنگین وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی موفق شد رکورد مجموع فوق سنگین این بازی‌ها که با 451 کیلوگرم در اختیار حسین رضازاده بود را در حرکت اول خود با مهار وزنه241 کیلویی به میزان 11 کیلوگرم در مجموع ارتقا دهد. وی در حرکات یکضرب نیز با وزنه 210 کیلویی به کار خود پایان داده بود.
بهداد همچین در دوضرب نیز رکورد حسین رضازاده در بازی های آسیایی را یک کیلوگرم ارتقا داد.
سلیمی با این حرکت مدال طلای بازی‌های آسیایی را نیز قطعی کرد و مانند بازی‌های آسیایی 2010 قهرمان این رقابت‌ها شد.
سلیمی رکورد یک ضرب بازی های آسیایی را نیز دقایقی پیش با مهار وزنه 210 شکست.
بهادر مولایی در این دسته از رقابت‌های دوضرب انصراف داده بود.
رضازاده: امیدوارم بهداد 45 روز دیگر رکورد جهان را بزند و قهرمان شود
حسین رضازاده پس از قهرمانی بهداد سلیمی در بازی‌های آسیایی گفت: بهداد وزنه‌های خوبی را امروز زد و فقط نتوانست در یک ضرب وزنه 215 کیلویی را بلند کند که انشاءالله 45 روز دیگر در رقابت‌های قهرمانی جهان هم طلای مسابقات را می‌گیرد هم قهرمان جهان می‌شود.
وی ادامه داد:‌قهرمانان خوب المپیک و دنیا امسال در بازی‌های آسیایی حضور داشتند اما ما می‌توانستیم در بازی‌های اینچئون 2 یا 3 مدال طلا کسب کنیم.
رضازاده در مورد اینکه بهداد به رکورد او در این بازی‌ها حمله نکرد،‌گفت: رکورد یک ضرب که در اختیار خودش بود را شکست با این حال مسابقات جهانی را پیش رو داریم و انشاءالله آنجا سایر رکوردهای دو ضرب و مجموع را هم بشکند. بهداد بارها در تمرینات توانسته وزنه‌های سنگین‌تری را هم مهار کند.
وی در مورد وضعیت بهادر مولایی یادآور شد: مولایی آسیب‌دیده بود و پس از ضربات یک ضرب دیگر نتوانست رقابت‌ها را ادامه دهد.
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه پیش‌بینی‌اش از تعداد مدال‌های طلای وزنه‌برداری ایران درست نبود،‌گفت: گفته بودم دو طلا می‌گیریم اما ورزش برد و باخت دارد. یک طلا و یک نقره هم خوب است. من به وزنه‌برداران خسته‌نباشید می‌گویم. ما 45 روز دیگر رقابت‌های جهانی راداریم که باید آنجا هم افتخارآفرینی کنیم. بنابراین بعد از بازگشت دیگر بازیکنان به خانه بازنخواهند گشت و در اردوها خود را برای قهرمانی جهان آماده خواهند کرد. ما باید از این مسابقات هم برای المپیک امتیاز خوبی کسب کنیم و هم مدال‌های خوشرنگ.
سلیمی: به رکورد جهان حمله نکردم، چون ریسک بود/ این مدال متعلق به مردم است
بهداد سلیمی پس از قهرمانی در بازی های آسیایی که چرا به رکورد جهان در دوضرب گفت: این کار را نکردم چون ریسک بود، چون تا 45روز دیگر مسابقات قهرمانی جهان را در پیش داریم.
وی راجع به قهرمانی اش نیز تاکید کرد: من نیازی نمی بینم که مدالم را به مردم کشورم تقدیم کنم، چون این مدال متعلق به آنها است و این قهرمانی و مدال را به آنها هدیه می‌کنم.
 سلیمی در خصوص کسب مدال طلای وزنه‌برداری فوق‌سنگین تاکید کرد: این مدال را به مردم کشورم تقدیم می‌کنم و امیدوارم به آنها چسبیده باشد. من در تمرینات زحمات زیادی کشیده‌ام و حالا هم مزد زحماتم را گرفتم و خدا را شکر که موفق شدم.
وی درباره اینکه چرا برای بار سوم به روی تخته نرفت، گفت: من دقیقا 50 روز دیگر باید در مسابقات جهانی به روی تخته بروم و زدن وزنه‌ای سنگین هم ریسک است و احتمال مصدومیت دارد اما برای اینکه آمادگی‌ام را حفظ‌ کنم و برای احتیاط بیشتر وزنه‌ نزدم.
سلیمی اظهار داشت: باید از خانواده و همسرم که در این مدت از من حمایت کردند تشکر کنم و امیدوارم مردم ایران دعایشان را از من نگیرند تا بتوانم موفق باشم.
قهرمان طلایی کشورمان در خصوص عملکرد خود در این دوره از مسابقات افزود:‌من تا به حال به مجموع 465 کیلو نرسیده بودم و رکورد من 464 کیلو گرم بود که در پاریس به آن رسیدم اما این اتفاق برای خودم یک رکورد است. همچنین تا به حال به 255 کیلو نرسیده بودم که اینجا به آن رسیدم و امیدوارم با دعای خیر مردم در مسابقات جهانی رکوردی بالاتری بزنم.
سلیمی درباره عدم موفقیت بهادر مولایی گفت: متاسفانه بهادر به زانویش فشار آمد و نتوانست موفق باشد و همه ما برای او ناراحتیم چرا که زحمت زیادی کشیده بود و حقش یک مدال بود اما امیدوارم با رفع مصدومیتش بتواند در آینده عملکرد  خوبی داشته باشد.
وی درباره مسابقات جهانی هم افزود: فکر می‌کنم فردا به ایران برمی‌گردیم و تمرینات‌مان را برای مسابقات جهانی استارت می‌زنیم اما باید ببینیم چه پیش می‌آید.
سلیمی درباره عملکردش ادامه داد: سطح این مسابقات بسیار بالا بود و وزنه‌برداران بیشتر از حد انتظار کار کردند و در همه اوزان خانم‌ها و آقایان رکوردها جابجا شد و فکر می‌کنم در 85 کیلوی مردان رکورد جهانی هم بهبود یافت چرا که مسابقات کسب سهمیه المپیک در پیش است و همه سنگین برای این مسابقات کار می‌کنند.
وی در پایان گفت: هر چه دارم از دعای مردم است و نیازی به اهدای مدال به آنها نیست چرا که مدال من برای آنهاست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وقتی کارگران سهمی از نمایش مسئولان هم ندارند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱