تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۴۷۲۰۶۶
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: درباره توزیع مرغ‌های آلوده پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و رو به اتمام است و به‌زودی قرار نهایی صادر می‌شود.
۰
plusresetminus
قرار نهایی پرونده توزیع مرغ‌های آلوده به‌زودی صادر می‌شود/ جزئیات تازه از دپوی ذرت‌های آلوده در بنادر
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ در خصوص سیاست و برنامه دستگاه قضا در خصوص مابقی ذرت‌های آلوده در بنادر سه گانه مازندران اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه طی یکی دو سال اخیر وورد جدی به حوزه بنادر داشتند، هدف از این وورد هم شناسایی نقاط ضعف و رویه‌های غلط در این بخش است و سفر اخیر به استان هم از این باب صورت گرفت.

فرآیند کار در بنادر و اموال تملیکی اصلاح شود

وی افزود: امید می‌رود در پی این سفر فرآیند کار در بنادر و اموال تملیکی، اصلاح شود تا این فرآیند اصلاح نشود ممکن است شاهد این اتفاقات باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: حسب دستور رئیس قوه موضوع بنادر را با حساسیت دنبال می‌کنیم و ضمن تشکیل جلسه ضرب الاجل هایی صادر شد از جمله تخلیه ذرت امیرآباد و روغن بندر نوشهر بود بحث ذرت در نوشهر انجام شده و ظرف چند روز آینده تخلیه و تعیین تکلیف آن انجام خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: ما از دادستان های سه شهر بندری خواستیم که ماهانه ضمن بازدید از بنادر با مدیران جلسه داشته باشند تا رسوبی نداشته باشیم و موانع در این رابطه مرتفع شود.

اکبری متذکر شد: این موضوع تنها مرتبط با بنادر جنوبی نیست و امیدواریم با اصلاح فرآیند های لازم دیگر شاهد اینگونه موارد نباشیم.

*قرار نهایی پرونده توزیع مرغ‌های آلوده صادر می‌شود

رئیس دستگاه قضای مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت پرونده توزیع مرغ‌های آلوده، اعلام کرد: پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و پرونده رو به اتمام است و به زودی قرار نهایی صادر خواهد شد.

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگاران در بحث حجاب و عفاف گفت: تمامی دستگاه‌های متولی مسئولیت دارند و باید به وظایف شان عمل کنند و تمامی ترک فعل‌ها در دستگاه قضا جرم تعریف نشده است و قطعا با آن دسته از جرایمی که تعریف شده است مماشاتی نمی‌کنیم.

اکبری ادامه داد: در سال گذشته از تمامی دستگاه‌ها بازدید بعمل آمده و تذکرات لازم داده شده است، ضمن اینکه در تمامی دادگاه های استان شعب ویژه رسیدگی به موضوع حجاب و عفاف تشکیل شده است و احکام نیز صادر شده است.

رئیس دستگاه قضا مازندران عنوان کرد: ما در خصوص عرضه لباس های نامتعارف نیز احکامی داریم که اعمال مجازات در خصوص متخلفان انجام می‌گیرد.

*پلمب ۱۸۰ واحد صنفی در حوزه حجاب و عفاف

این مسئول ادامه داد: باید در حوزه حجاب و عفاف، قوانین نیز اصلاح شود و در کنار این مسئله، دادگستری مازندران در حوزه پیشگیری نیز اقدامات فراوانی انجام داده است و اماکنی که حجاب را رعایت نکردند با دستور قضایی پلمب و روند این اماکن اصلاح شده است.

اکبری افزود: بیش از ۵ هزار بازدید از اماکن تجاری در حوزه حجاب و عفاف صورت گرفت که سبب پلمب ۱۸۰ واحد صنفی شد.

وی در پاسخ به این سوال که بازدارنده نبودن قوانین در پیشگیری از تخلفات، عنوان کرد: از لحاظ علم قانون جزا اولا هرچه فاصله جرم تا مجازات کمتر باشد بازدارندگی بیشتر است، لذا پرهیز از اطاله دادرسی یک اصل است و دوم در خصوص اینکه آیا قوانین بازدارنده است یا نیست باید گفت اینکه شاید برخی قوانین تناسبی با زمان حال ندارند و باید به روز رسانی شوند بله درست است و بپذیریم اصلاح قوانین کمی زمان‌بر است.

*زندانی سیاسی در مازندران نداریم

رئیس کل دادگستری مازندران گفت:هیچ زندانی مربوط به اغتشاشات سال گذشته در زندان‌های مازندران نداریم همه پرونده‌ها با دقت بالا رسیدگی شده و با عفو رهبری آزاد شدند.

این مسئول ادامه داد: همه مراحل رسیدگی طی شده است و از مقام معظم رهبری سپاسگزاریم که دستور عفو را صادر کردند، مردم مراقب باشند نباید در زمین دشمن بازی کنند و مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم. مردم مطالباتشان را از طریق قانونی پیگیر باشند و حتما رسیدگی می‌شود.

حکم قاتل آیت‌الله سلیمانی در مرحله اقدام دادنامه است

اکبری تصریح کرد: برای عامل شهادت آیت الله سلیمانی ۱۷ روز پس از این جنایت کیفرخواست صادر و با توجه به اقرار صریح متهم کمتر از۴۵ روز حکم قصاص نفس صادر شد

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: این حکم اکنون در مرحله اقدام دادنامه است و اگر به این حکم اعتراض کنند به دادگاه دیوان عالی کشور ارجاع خواهد شد.

*آخرین وضعیت پرونده شورای شهر ساری

به گزارش بلاغ، محمد کریمی دادستان مرکز مازندران در خصوص ورود دستگاه قضا در مقوله محیط زیست، زباله و زمین‌خواری، پاسخ داد: در سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی به حقوق بیت المال بازگردانده شد.

وی افزود: هشت نقطه پسماند در استان جانمایی و در حال انجام است و دستگاه قضا در حوزه نیروگاه ساری و نوشهر ورود کرده که در حوزه ساری کمبود نقدینگی عامل کندی روند اجرای پروژه است؛ البته در خصوص بابل نیز ضرب الاجل یکساله داده شد.

دادستان مرکز مازندران تاکید کرد: چالش زباله در مازندران جدی است و با هرگونه قصور برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص پرونده ذرت های آلوده گفت: در سفر رئیس دستگاه قضا مقدمات انجام شده، تسریع شد؛ یک محموله در بندر امیرآباد ۲۹۰۰ تنی که تعیین تکلیف شد و یک محموله دیگر با  بیش از ۳ هزارتن در بندر نوشهر  در دست بررسی و تعیین تکلیف است.

این مسئول اظهار کرد: بسیاری از مدیرانی که عزل می‌شوند و جایگزینی برایشان می‌آید یقین بدانید که بسیاری از این عوامل با پیگیری‌های دستگاه قضا صورت گرفته است.

*احضار دو مدیر در پرونده آرد

کریمی در خصوص چرایی اطاله بررسی پرونده غلات در مازندران، تاکید کرد: بجز نیروی انسانی پروسه و تشریفات اداری در این حوزه نیز از علل تاخیر در صدور مجوز ترخیص و رسیدگی است.

وی افزود: تمام افراد بازداشت شده اغتشاشات اخیر با دستور عفو مقام معظم رهبری، تعیین تکلیف شدند و هیچ زندانی در استان مازندران در این خصوص نداریم.

دادستان مرکز مازندران در خصوص پرونده آرد، گفت: حدود ۱۵ هزار کیسه آرد معادل ۶۰۰ تن حواله صوری برای نانوایان صادر می شد که هفت نفر مورد تعقیب قرار گرفتند و احضاریه برای دو مدیر صادر شده است.

 کریمی در پاسخ به آخرین وضعیت پرونده شورای شهر ساری گفت: این پرونده اصلا در استان مازندران نیست و دو سال قبل به استان تهران منتقل شده است و در حوزه دادگستری مازندران مطرح نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

ظهور محوری جدید از دشمنان آمریکا با حضور ایران
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پیام روشن وعده صادق
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برگزاری ۱۵۰ برنامه دهه کرامت در شهرستان نور
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰
هشدار تنش گرمایی در مازندران
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن بدون عملکرد!
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ضرب‌الاجل برای تکمیل کمربندی جنوبی بابل
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷