قیمت مرغ به نیمه کانال 25 هزار تومانی رسید؛

خالی شدن سالن‌ها و جوجه‌ریزی علت گرانی و کمیابی مرغ در بازار

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۴۴۷۹۱۰
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران با بیان اینکه قیمت هر کیلو مرغ در بازار امروز، 25 هزار و 500 تومان است؛ در خصوص علت این افزایش قیمت گفت: عمده تولیدکنندگان، سالن‌ها را برای جوجه ریزی شب عید خالی از مرغ کردند تا با حداکثر ظرفیت، جوجه ریزی کنند و در اینگونه موارد قاعدتا بین 7 تا 10 روز، مرغ در بازار کمیاب می‌شود و کمی قیمت‌ها بالا می‌کشد.
۰
plusresetminus
خالی شدن سالن‌ها و جوجه‌ریزی علت گرانی و کمیابی مرغ در بازار
علی‌اصغر ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از افزایش قیمت مرغ در بازار مازندران خبر داد و گفت: طی روز جاری هر کیلو مرغ با قیمت 24 هزار تومان به واحدهای عرضه و خرده‌فروشی‌ها تحویل داده شد و با قیمتی بین 25 تا 25 هزار و 500 تومان به دست مصرف کننده رسید.

وی افزود: البته قیمت هر کیلو مرغ با برندهای معروف مثل زربال، 2 هزار تومان بالاتر از این قیمت است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران خاطرنشان کرد: هر شانه تخم مرغ نیز با نرخ 39 تا 40 هزار تومان بین واحدهای عرضه توزیع شد و هر دانه تخم مرغ با نرخ 1500 تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

ایمانی علت افزایش 5 تا 6 هزار تومانی هر کیلو مرغ به نسبت هفته‌های گذشته را خالی شدن سالن‌ها برای جوجه ریزی شب عید عنوان و اعلام کرد: عمده تولیدکنندگان، سالن‌ها را برای جوجه ریزی شب عید خالی از مرغ کردند تا با حداکثر ظرفیت، جوجه ریزی کنند و لذا در این وسط تا به بازار آمدن مرغ‌های تازه نفس، با کاهش عرضه طبیعتا یک افزایش قیمت خواهیم داشت.

وی متذکر شد: در اینگونه موارد قاعدتا بین 7 تا 10 روز، مرغ در بازار کمیاب می‌شود و کمی قیمت‌ها بالا می‌کشد، اما در ادامه با ورود مرغ‌های جدید، قیمت‌ها نیز فروکش خواهد کرد.

به گفته نائب رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، با توجه به میزان جوجه ریزی مرغداری‌ها در این موسم از سال، مشکلی برای تامین مرغ شب عید در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خون مظلومان غزه روشنگری می‌کند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهان اسلام مدیون صادق آل محمد(ص) است
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
ثبت‌نام ۱۴ هزار کارجو و کارفرما در سامانه شغل
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
مدیران به جایگاه رسانه‌ها توجه کنند
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
اندیشه شهید مطهری برای جوانان تبیین شود
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷