رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران اعلام کرد

افزایش جمعیت قوها به تالاب سرخرود در پی سرما و یخبندان

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۴۶۳۳۷
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: تالاب قوهای سرخرود همه ساله از آبان ماه لغایت اواخر بهمن ماه، میزبان جمعیت زیادی از قوهای فریاد کش است که برای زمستانگذرانی به این منطقه از تالاب بین المللی فریدونکنار مهاجرت می کنند.
۰
plusresetminus
افزایش جمعیت قوها به تالاب سرخرود در پی سرما و یخبندان
به گزارش بلاغ، کورس ربیعی در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: در پی بارش های اواخر هفته گذشته و سرمای قابل توجه هوا به جمعیت قوها افزوده شده و به حدود دو هزار فرد رسیده است.

 وی افزود: به منظور حفاظت موثر از قوها و جلوگیری از آسیب رسانی به این گونه های حمایت شده، برنامه تمرکز جمعیت با تغذیه کمکی، همه ساله از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با همکاری انجمن ها و دوستداران حیات وحش انجام می شود.

ربیعی گفت: معمولا چند روز پس از مهاجرت قوها به تالاب، منابع غذایی محیط مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت عدم تغذیه کمکی، قوها ناچار به جابجایی در آبگیرهای اطراف و دیگر شهرستانها خواهند شد که این اتفاق می تواند آسیب رسانی و شکار غیر مجاز را نیز در پی داشته باشد.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: برای جلوگیری از جابجایی قوها در آبگیرهای اطراف تالاب، غذا دهی بمدت حداقل دو ماه انجام می شود.

وی افزود: در سالجاری با توجه به مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گله قوهای وحشی،  متمرکز کردن گله قوها جهت کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس به سایر مناطق و زیستگاهها بیشتر مد نظر قرار گرفته است.

لازم به ذکر است در روزهای اخیر حدود یک تن ذرت و جو با همکاری اداره کل دامپزشکی استان و علاقمندان به محیط زیست تحویل و در منطقه توزیع شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳