تاریخ انتشارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۸۴۰۷۱
فرماندار محمودآباد در جلسه شورای اداری این شهرستان از جذب اعتبار 14 میلیارد تومانی برای احداث پل روگذز کنار گذر غربی محمودآباد خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،سیف‌الله فرزانه در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار مازندران برگزار شد ظرفیت های مهم شهرستان محمودآباد را فرودگاه، شهرک صنعتی، مجتمع وزارت نفت و حدود ۲۰ هکتار اراضی زراعی دانست و عنوان کرد: جا دارد ظرفیت های موجود محمودآباد را فرصت مغتنمی بدانیم و از نیروی انسانی کارآمد و باتجربه بهره مند شویم و اولین گام در این خصوص تشکیل اتاق فکر با حضور نخبگان و فرهیختگان شهرستان بوده که این امر به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: در اتاق فکر شهرستان کمیته ها و کارگروههای مختلفی تشکیل شد که البته این مجموعه از هرگونه گرایشات متعصبانه سیاسی فاصله دارد و از شاخصه های مهم این کارگروهها تخصص، تعهد و همدلی نخبگان عزیز است.

فرماندار شهرستان محمودآباد با اشاره به تخصیص اعتبار ۶ میلیار تومانی سالانه استان به محمودآباد در حوزه عمرانی اظهار کرد: یکی دیگر از ظرفیت های شاخص شهرستان این است که می توانیم با برنامه ریزی صحیح، سالانه تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در محمودآباد داشته باشیم.

وی در خصوص آمار غریق شهرستان گفت: در سال ۹۲ حدود ۷۰ نفر غریق دریا داشتیم اما در سال جاری این عدد به ۱۱ نفر رسیده است که نشان از کاهش ۸۶ درصدی این آمار دارد، البته این عدد نیز بسیار ناخوشایند بوده و اگر زیرساخت مناسبی در دریا به اجرا درآید این عدد به صفر می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته پرونده های مالیاتی شرکت های شهرک صنعتی تشبندان محمودآباد به آمل انتقال داده می شد که با پیگیری های به عمل آمده از انتقال این پرونده ها جلوگیری شده و با انجام این کار حدود یک میلیارد تومان اعتبار به محمودآباد برگشت داده شد که این امر کار بزرگی تلقی می شود و بسیار خوشایند است.

فرماندار محمودآباد در خصوص اعتبار پروژه های شهری محمودآباد خاطرنشان کرد:۴ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های شهرداری محمودآباد از وزارت نفت اخذ شد و همچنین یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز از وزارت راه و شهرسازی برای اتمام پروژه کنارگذر غربی این شهرستان گرفته شد.

فرزانه اظهار داشت: پروژه اکباتان شهرستان محمودآباد پس از ۲۰ سال توقف، با برگزاری جلسات متعدد شروع به کار کرد.

وی افزود: این پروژه با قرارداد ۱۵ میلیارد تومانی برای همکاری در چند پروژه مهم شهرستان شروع به کار کرد که یک نمونه از این همکاری قرارداد ساخت مرکز دیالیز و آی‌سی‌یو بیمارستان شهدای محمودآباد است. 

وی با بیان اینکه تلاش های نماینده شهرستان محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی درخصوص احداث پل روگذر کنارگذر غربی ستودنی است عنوان کرد:مبلغ ۱۴ میلیارد تومان اعتبار با رایزنی صورت گرفته از سوی وزارت نفت جهت احداث پل روگذر در نظر گرفته شده است که تحقق این پروژه یکی دیگر از مشکلات جدی شهرستان را حل می کند.

فرماندار محمودآباد به معضل زباله شهرستان اشاره کرد و افزود: حدود ۲۰ هزار متر زمین در شهرک صنعتی شهدا محمودآباد برای دپوی موقت زباله و مکانیزه کردن آن در نظر گرفته شده است. 

وی در پایان استقرار دستگاه‌های دولتی در شهر سرخ‌رود را بسیار راهگشا دانست و اظهار کرد: مردم سرخ رود برای انجام امورات اداری به ناچار باید مسافت ۲۰ کیلومتری سرخ رود به محمودآباد را طی کنند که این امر نارضایتی و گله مندی مردم  این شهر را به همراه دارد./ع

منبع : آوای شمال
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴