تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۴۸۵۰۷۰
بازار شب عید یکی از پررونق‌ترین بازارهای هر شهر و دیاری است اما این روزها باوجود مغازه‌های پر از اجناس، بازار شب عید در بهشهر رونق آنچنانی ندارد.
۰
plusresetminus
بازار شب عید بهشهر نمایشگاهی بدون رونق
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، کمتر از ۱۰ روز دیگر به عید، زمان باقی مانده است و با وجود اینکه همواره بازار شب عید به یادماندنی‌ترین بازار برای فعالان بازار و مردم بوده است، این روزها اما بالا رفتن قیمت‌ها، کاهش قدرت خرید مردم، بی‌ثباتی ارز، قیمت بالای طلا، شتاب بالا در بازار خودرو و مردمی که توان خرید ندارند را تنها به تماشاچی ویترین‌های رنگارنگ و بازار را به نمایشگاه تبدیل کرده است.

بازار بهشهر نیز همچون دیگر بازارهای مازندران و کشور این روزها با کسادی مواجه است و با توجه به اینکه قیمت کالا و خدمات در خوش‌بینانه‌ترین حالت چندین برابر افزایش یافته است، موجب شد که مردم قدرت خریدشان کم و کمتر شود.

قدرت خرید مردم این روزها نفس‌های آخر را می‌کشد و در کنار کم شدن توان خرید مردم، برخی بر این باورند که تنوع مناسب در بازار بهشهر وجود ندارد و قیمت کالا در بهشهر با برخی از فروشگاه‌های گران تهران برابری می‌کند و به ناچار به شهرها و استان‌های همجوار برای خرید شب عید و حتی مایحتاج  روزمره با قیمت‌مناسب تر مراجعه می‌کنند.

همچنین این روزها مردم در آستانه شب عید توان برطرف کردن تمامی نیازهای خود را ندارند و از همین رو اقلام ضروری در اولویت خرید قرار می‌گیرد.
 
* فروکش کردن تب و تاب خرید شب عید در بازار
عظیمی یکی از بازاریان بهشهر در این باره و شور و شوق مردم برای خرید شب عید می‌گوید: تب وتاب مردم برای خرید در بازار کاهش پیدا کرده و علی‌رغم اینکه بازار شلوغ و رفت و آمد در بازار بالاست، اما خبری از خرید مردم نیست و اکثر مردم به نگاه کردن به ویترین بسنده کرده و در برخی مواقع هم فقط قیمت‌می‌پرسند.

وی بر این اعتقاد است که با توجه به شلوغ بودن پاساژها و فروشگاه‌ها، مشکلات اقتصادی و معیشتی و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها مردم را از خرید منصرف کرده و بازار بهشهر را به نمایشگاهی برای بازديد بسیاری از مردم تبدیل کرده و بیشتر مردم خرید اینترنتی بی‌کیفیت و خرید از شهرها و استان‌های همجوار را ترجیح می‌دهند و همچنان دست مان خالی و بازارمان کساد است.

این بازاری بهشهری گفت: از قدیم‌گفته‌اند «مرغ همسایه غاز است» و متاسفانه این روزها شهروندان بهشهری باوجود اجناس با کیفیت و تنوع مناسب در بازار بهشهر، خرید از این بازار را تجربه نمی‌کنند.
 
* تخفیف‌های غیر واقعی معضل بزرگ برای خرید
 
محمدنژاد از شهروندان بهشهری نیز با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها، قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است، گفت: در سال‌های گذشته وضعیت معیشت بسیار بهتر بود و قدرت انتخاب کالاهای بیشتری داشتیم، اما اکنون توان خرید بسیار پایین و اندک است.

وی افزود: تخفیف‌‌ها و قیمت‌های ریز و درشت غیر واقعی در برخی از فروشگاه‌ها از دیگر معضلاتی است که وجود دارد و با تبلیغات رنگارنگ افراد را به سمت فروشگاه می‌کشند و در داخل فروشگاه با قیمت‌های دیگری روبرو می شویم و قیمت‌های واقعی وجود ندارد.

این شهروند بهشهری گفت: متاسفانه نظارت دقیقی بر بازار وجود ندارد و نظارت بسیار کمرنگ است و  برخی از فروشگاه‌ها قیمت‌های سرسام‌آوری ارائه می‌کنند که حتی از قیمت کالای فروشگاه‌های گران قیمت‌تهران هم بالاتر است و مردم واقعا قدرت خرید ندارند و برخی دیگر هم به دلیل نداشتن قیمت فروش بر روی محصولات هر قیمتی که دلشان بخواهد می‌گویند و به نوعی براساس تیپ و ظاهر افراد قیمت‌گذاری می‌کنند.
 
* بازارهای عید بهشهر شلوغ اما قیمت‌ها سرسام‌آور 
اصغری از دیگر شهروندان بهشهری نیز با بیان اينکه تنوع اجناس در بازار کم است، اظهار کرد: ترجیح می‌دهیم برای بسیاری از خریدها و از جمله خرید شب عید به استان‌های همجوار و شهرهای همجوار برویم‌که هم تنوع بالایی دارند و هم‌نسبت به بازار بهشهر، قیمت‌ها ارزان‌تر است.

وی افزود: بازار و فروشگاه‌ها در بهشهر این روزها در آستانه شب عید شلوغ است، اما قیمت‌ها سرسام‌آور است و مردم تمایلی به خرید ندارند و من هم هنوز خریدی انجام نداده‌ام و ترجیح می‌دهم در هفته آخر منتهی به عید خریدم را از شهرهای همجوار با قیمت‌مناسب‌تری انجام دهم که دخل و خرج مان جور درآید.

در این اوضاع و احوال که مردم و بازاریان از وضعیت خرید و فروش ناراضی‌اند، انتظار است که اصناف پای کار آمده و شرایط را برای همگان آسان کنند و نظارت بیشتری بر بازار و قیمت‌ها داشته باشند و بارایان‌ منصف تشویق شوند و یا شهرداری و شورای اسلامی شهر همت کنند که شرایطی فراهم کنند که خرید از بازار شهرمان به نفع شهر و شهروندان شده و برای شهر و شهروندان درآمد‌زایی شود.‌

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴