دفاع مقدس تجلی عینی شعار «ما می‌توانیم» بود؛

فرهنگ تمدن‌ساز دفاع مقدس

تاریخ انتشارجمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۷۸۳۴۹
دوران دفاع مقدس، برگ زرینی است بر افتخارات زنان و مردان این مرزوبوم و تا همیشهٔ تاریخ از آن به‌عنوان سند رادمردی و عزتمندی ایرانیان یاد خواهد شد و غرور و سرافرازی و حماسه‌آفرینی را برای نسل‌های بعد به یادگار خواهد گذاشت.
۱
plusresetminus
فرهنگ تمدن‌ساز دفاع مقدس

به گزارش بلاغ، هشت سال دفاع مقدس، تابلویی گویا و همیشه زنده از جلوه‌های غرورآفرین و صحنه‌های افتخارآمیزی است که استقامت و پایداری و بیداری اسلامی دلیرمردان ایران اسلامی در برابر تجاوز ناجوانمردانه رژیم بعثی صدام با حمایت و پشتیبانی کامل نظام سلطه را به زیبایی هرچه‌تمام‌تر به نمایش گذاشته و یکی از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای آبی و خاکی، مرزهای دینی و اعتقادی میهن اسلامی و جان‌فشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است. حضور حماسی ملت وفادار ایران در این دفاع نشان از اوج وحدت حول محور ولایت‌فقیه، رهبری و امامت امت بود به دفاعی جانانه در مقابل تجاوز وحشیانه دشمن و نماد عظیم غرور و افتخار ملی بدل شد.
 
 هشت سال دفاع مقدس، جلوه‌گاه پرشکوه‌ترین حماسه ایثارگری، قلهٔ بلند پایداری و غیرت ملتی باشرف در کتاب تاریخ مقاومت ایران اسلامی است که در تداوم انقلاب میلیونی و دوران‌ساز خود و در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) با جان‌فشانی و ازخودگذشتگی برای ذره ذرهٔ خاک، ناموس و کیان دین، قطره‌قطرهٔ خون خویش را در طبق اخلاص نهادند و با دلاوری و سلحشوری، اندیشه تجاوز به سرزمین عزیز ایران را برای همیشه از اذهان بداندیشان انقلاب و نظام زدودند. دفاع مقدس، نماد ایثار، استقامت و شهادت، به تأسی از سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و تحقق شعار «هیئت منا الله» است.
 
روزگاری دلیرمردان و شیرزنان ایران، برای حفظ استقلال و اقتدار ایران اسلامی با حضور در جبهه‌های نبرد و با نثار جان خویش، درهای وابستگی به بیگانه را بستند و امروز، زنان و مردان غیور ایران در جبهه‌های تولید، علم‌آموزی و تولید دانش و فناوری، گره‌های وابستگی را بازکرده و کشور را به خودکفایی همه‌جانبه می‌رسانند.
 
دوران دفاع مقدس، برگ زرینی است بر افتخارات زنان و مردان این مرزوبوم و تا همیشهٔ تاریخ از آن به‌عنوان سند رادمردی و عزتمندی ایرانیان یاد خواهد شد و غرور و سرافرازی و حماسه‌آفرینی را برای نسل‌های بعد به یادگار خواهد گذاشت.
 
بزرگ‌ترین و ارزش‌مدارترین جنگ قرون اخیر، طی سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ با رویارویی جمهوری اسلامی ایران در برابر سلطه‌گران غربی و شرقی به سرکردگی رژیم بعث عراق به وقوع پیوست که می‌توان گفت از صدر اسلام تاکنون، تنها این جنگ یعنی هشت سال دفاع مقدس بوده که صحنه‌های آن، شباهت‌های زیادی با نهضت عاشورا که در سال ۶۱ ه. ق رخ داد، داشته است.
 
 صدها نشانه مختلف وجود دارد که دفاع مقدس را به نهضت عاشورا پیوندی عمیق می‌زند و بی‌شک جلوه‌های کربلا را در صحنه‌های مختلف آن می‌توان یافت که در اهداف، راهبردها، روش‌ها، فرهنگ، پیام‌ها و... وجوه اشتراک بسیاری همدیگر دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در تبیین ویژگی‌های دفاع مقدس اظهار کرد: امروز هر چه داریم از فرهنگ دفاع مقدس است و اگر این مسئله تبیین شود مطمئناً بزرگ‌ترین مشکلات کشور به‌راحتی حل خواهند شد.

حجت‌الاسلام اصغر اصغری تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله در حل مشکلات امروز، افزایش سطح آگاهی‌های مردم و عمل به فرامین مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین است.

وی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی را سه کلیدواژه اصلی جمهوری اسلامی برشمرد و ادامه داد: اگر به‌درستی به تبیین این موضوعات پرداخته شود مشکلات کشور به‌خوبی حل خواهند شد.

اصغری با بیان این که تمدن اسلامی و جمهوری اسلامی یکی از انقلاب‌های برتر دنیای امروز است و حرفی برای گفتن در سرتاسر دنیا دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی یک فرهنگ ناب است که قابل تسری و قابل‌بهره‌برداری برای همه کشورهایی که داعیه آزادی، آزادمردی و استقلال‌طلبی دارند.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمنان در جنگ هشت‌ساله تحمیلی و فتنه‌هایی که در تمام این دوران در کشور ایجاد کردند، بیان داشت: جنگ هشت‌ساله ما در سکوی افتخارات و پیروزی جمهوری اسلامی قرار گرفت و توانست در مقابل تمام دنیا بایستد و این افتخار متعلق به شهدای عزیزی است که در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

 این مسئول خاطرنشان کرد: راهی که شهدای عزیز ما انتخاب کردند همچنان ادامه دارد و آرامش و امنیتی را که در جای‌جای این سرزمین شاهدیم به‌خاطر وجود پاک بزرگ‌مردانی است که راه شهدای عزیز را دارند ادامه می‌دهند .

اصغری با بیان این که مردم ما به شهدا و ادامه‌دهندگان راه شهدا افتخار می‌کنند، افزود: وجود این تفکر در مردم ماست که انقلاب را روزبه‌روز تنومندتر و مقاوم‌تر ساخته است.

وی با شاره به این که مردم با بصیرت ما تمام تحرکات دشمن را چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی نقش‌برآب کرده‌اند، گفت: از دیگر آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که علاوه بر حفظ تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی اجازه نداده است حتی در یک وجب از این خاک ناامنی اتفاق بیفتد.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز جوان‌های ما با عزم، نوآوری، شکوفایی و ابتکار می‌توانند در تمامی عرصه‌ها موفق باشند و دشمن را شکست دهند، اظهار داشت: دشمن امروز با تمام توان در جنگ ترکیبی حضور دارد و ما باید هوشیار باشیم و مطمئناً با این هوشیاری که در دستگاه‌های امنیتی وجود دارد هیچ تهدیدی نمی‌تواند متوجه کشور شود .

وی با تأکید بر این که امروز در عرصه‌های فرهنگی باید بیشتر تلاش کنیم، اذعان داشت: در جنگ شناختی که دشمن برنامه‌ریزی کرده دنبال تغییر افکار و اندیشه‌هاست و در این عملیات روانی رسانه‌ای که دشمن راه انداخته است باید بیشتر مراقب باشیم و دست طمع دشمن و پادوهای دشمن را قطع کنیم.
 
 اصغری با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس سند متقن و مستحکمی برای اثبات جنایات استکبار جهانی علیه ملت ایران است، افزود: در راستای جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری فرمودند، خواص و جامعه نخبگانی و افراد مؤثر نسبت به تشریح نقش منفی سازمان‌های بین‌المللی در دوران دفاع مقدس و همچنین بررسی ابعاد حقوقی جنگ تحمیلی روشنگری کنند.
 
فرهنگ تمدن‌ساز دفاع مقدس ثابت کرد که با اراده و عزم و ایمان و باور به حقانیت وعده‌های استوار و خلل‌ناپذیر الهی و اعتماد وثیق و مؤمنانه به دوراندیشی و بصیرت معنوی رهبری شجاع نظام در عرصه‌های سرنوشت‌ساز می‌توان با کمترین امکانات، دشمن مجهز به پیشرفته‌ترین تسلیحات و زرادخانه‌ها و امکانات دنیا را خوار و ذلیل کرد و نظام اهریمنی سلطه را با شور و معنویت جوانان آزادی‌خواه و مشتاق به مقاومت و پایداری تحقیر نمود.
 
پیروزی دین‌مدارانه، فرهنگ‌محور و طاغوت‌ستیزانه انقلاب اسلامی ایران که به زعامت امام خمینی (ره) استقرار یافت و اکنون با رهبری داهیانه مقام معظّم رهبری باصلابت استمرار می‌یابد، طلوعی دوباره در عصر معاصر است که بارقه‌های امید به رستگاری را نه‌تنها در دل ایرانیان بلکه در جان آزادی‌خواهان جهان تابانده است؛ پس از آن، دفاع مقدس، حماسه شکوهمند دوران حاضر است که غرور و قیام را در قلوب و وجود مظلومان و ستمدیدگان عالم، جاری و ساری کرده است.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴