تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۴۱۰۳۳۶
مراسم گرامیداشت حماسه مردمی 9 دی سال 98 درحالی با حضور باشکوه مردم در مسجد جامع شهرستان نکا برگزار شد که غیبت مسئولان ارشد فرمانداری نکا و ترک معاون فرماندار در میانه برنامه به جرأت مهمترین نکته تلخ آن به شمار می‌آید.
۰
plusresetminus
بازهم بی‌مهری مدیران ارشد دولت تدبیر در شهرستان نکا به 9 دی/ میزتان را مدیون 9 دی هستید
به گزارش بلاغ، 9 دی را بدون شک باید برگ زرینی از بصیرت و حضور مردم ایران اسلامی در عرصه‌های بصیرت‌افزای حمایت از انقلاب اسلامی همین مردم طی 40 سال پایداری و حفاظت از نهضت مردمی خود برشمرد که 10 سال است بی‌وقفه و با شکوه از سوی مردم گرامی داشته می‌شود.

9 دی روزی فراجناحی و فراحزبی در تاریخ سیاسی و اجتماعی دیار ایران زمین است که هر دلبسته به ایران و اسلام را ورای هر نوع منش جریانی با غروری آکنده از ابهت ریشه آریایی اسلامی به سبب بیداری مردمی که همه جهان را هشت ماه انگشت به دهان نشاند تا نظاره‌گر فهم سرشار این مردم در صیانت از مرز و کیان خود باشند، به تحسین وا می‌دارد.

اما برخی نیز متأسفانه منافع جریانی، سیاسی و حتی شخصی مد نظر خود را همچون سایر عرصه‌ها در بزرگداشت حماسه 9 دی نیز وارد دانسته و افتخار حضور در کنار مردم رقم زننده سالروزی تاریخی در حفظ انقلاب اسلامی را از خود سلب می‌کنند.

افرادی که در بیان و با زبان خود مدام در جلسات و برنامه‌های مختلف نام رهبر انقلاب اسلامی را پر و پیمان تکرار کرده و از عبارت « مقام معظم رهبری » برای خود سپری ساخته و مدام خود را پشت آن مخفی می‌کنند.

در این زمینه فرقی میان چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا نیز وجود ندارد چراکه رهبر معظم انقلاب از 9 دی 88 به عنوان یوم‌الله نام برده‌اند و افرادی که در زبان، خود را مرید رهبری نشان می‌دهند انتظار می‌رود حداقل‌های عملی شدن آن را نیز نمایان سازند.

در همین راستا مهمترین افرادی که باید خود و مسئولیتی که امروز دارند را مدیون 9 دی 88 دانسته و فارق از هر نوع نگاه سیاسی هر ساله به خاطر فرصت خدمتی که برایشان فراهم شده یا لااقل برای حقوق و مزایایی که از قِبَل آن در مسئولیت خود دریافت می‌کنند سنگ تمام بگذارند مدیران اجرایی دستگاه‌های دولتی هستند.

متأسفانه بی‌مهری و عدم استقبال از بزرگداشت 9 دی در شهرستان نکا به یک رویه نامبارک نزد مدیران اجرایی دولت تدبیر در سالیان گذشته تبدیل شده درحالی که این دولت استقرار خود در سال‌های 92 و 96 بر مسند ریاست دستگاه اجرایی کشور را مدیون حضور بهنگاه مردم در 9 دی 88 است.

چراکه اگر نبود آن حضور آگاهانه و مغتنم در میانه بحبوحه حملات عجیب مستکبران و ایادی داخلی‌شان به ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی و جمع کردن بساط فتنه‌گران از سلطنت‌طلبان گرفته تا منافقان و اشرار، امروز خبری از دستگاه اجرایی و دولت در کشور نبود یا شاید فراتر از آن خبری از ایران نبود و امروز همچون کشورهای منطقه درگیر جنگ و خونریزی و داعشیان بودیم.

البته مراسم 9 دی سال 97 که اولین حضور فرماندار جدید نکا در سطح مدیریت این شهرستان بود با اتفاق خوشایندی همراه شد که تقریباً برای اولین بار نماینده ارشد دولت تدبیر در مراسم گرامیداشت 9 دی تا انتها حضور پیدا کرد.

به هرحال اگر از اندک حاشیه انتهای آن برنامه نیز چشم‌پوشی کنیم در آن زمان حضور فرماندار جدید نکا در آن مراسم موج مثبتی از اظهارنظرها و واکنش‌ها را به همراه داشته و مثالی از نگاه فراجناحی را درمیان مردم زبانزد کرده بود.

اما درحالی که انتظار حضور مجدد فرماندار نکا در مراسم گرامیداشت 9 دی این بار در سال 98 شاید به همراه معاونان و بخشداران می‌رفت، حضور تنهای معاون سیاسی فرماندار نکا آن هم با نوعی از مشقت و اضطراب صحنه نامیمونی از غیبت بخش مهمی از کارگزاران نظام شاغل در نکا در مراسمی برای تقویت نظام در این شهرستان را به نمایش گذاشت.

حال آنکه معاون سیاسی فرماندار نیز پس از کش و قوس‌های فراوان ادامه حضور در برنامه را تاب نیاورد و در وسط جلسه با مشقت فراوان در میان لبخندهای تلخ مردم حاضر در برنامه از میان انبوه جمعیت، خود را به خروجی رساند و مراسم را ترک کرد.

این درحالی است که جناب فرماندار همواره در جلسات مختلف به خصوص شورای ادرای، همگان را به تلاش برای تقویت نظام با روش‌های مختلف ازجمله نمایش خدمات آن به مردم سفارش می‌کنند حال آنکه یکی از مهمترین اقدامات برای تقویت نظام این است که مردم، مسئولان خود به خصوص دولتمردان شاغل در شهرستان را همواره در کنار خود حاضر ببینند.

شاید مشغله‌های اداری و شخصی جناب فرماندار عامل عدم توفیق برای حضور در مراسم مطرح شود اما غیبت همزمان فرماندار به همراه یکی از معاونان و دو بخشدار را اگر در کنار ترک میانه جلسه معاون دیگر وی بگذاریم گمان مشغله همزمان برای هر پنج مسئول ارشد اجرایی شهرستان در ساعت برگزاری مراسم 9 دی کمی سخت قابل پذیرش خواهد بود.

یا شاید در گمانه‌ای دیگر، از حضور این مسئولان به نظر غایب، در میان جمعیت خبر داده شود اما اینجا نیز سوالی مطرح می‌شود که چگونه می‌شود در بیشتر قریب به اتفاق برنامه‌ها و مراسم مسئولان خود را با مشقتی عجیب به صدر مجلس و در کنار دیگر مسئولان حکومتی رسانده و رو به مردم می‌نشینند اما در چنین مراسمی سعی در مخفی کردن خود در میان مردم دارند که بازهم چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

در هر صورت این تلنگری جدی است برای مسئولان ارشد اجرایی شهرستان تا آگاه باشند حماسه 9 دی که نجات‌بخش نظامی که اکنون آن‌ها در آن مسئولت دارند از پرتگاه نجات بوده، برای مردم یک خط قرمز مشخص و بدون تخفیف است و نوع توجه مسئولان به آن در کنار حضور یکی درمیان در مراسم راهپیمایی‌ها و حتی تشییع شهدا از سوی آنان تنها به از دست رفتن اعتبار آنان در میان عامه مردم آن هم در شهرستان ولایتمداری چون نکا منجر خواهد شد.

در پایان امید است در آینده بتوان شاهد اتفاقات مبارک و مردمی‌تر شدن مسئولان دولت تدبیر در این زمینه باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴