تاریخ انتشاردوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۴۱۰۲۵۱
رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه امروز مسئله کشور کسانی هستند که جنگ نرم، قدرت ملی، قدرت داخلی و ظرفیت این مردم را باور ندارند و چون باور ندارند، میدان‌ها و فرصت‌هایی را متاسفانه برای تاخت و تاز دشمن فراهم می‌کنند؛ گفت: ثروت و سرمایه اصلی ما ملت ایران هستند و رابطه مستحکم امام و امت، خنثی کننده هر حادثه است.
۰
plusresetminus
نفوذ رخنه بی‌صدای دشمن در براندازی نرم انقلاب/مسئولان به فکر حل مشکلات مردم باشند


علی محمد نایینی در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی ماه در مرکز مازندران اظهار کرد: در جریان فتنه 88 آمدند و از تاریخ درس گرفتند و اجازه ندادند تجربه های تلخ تاریخ تکرار شود.

وی افزود: 22 بهمن 57 یک زلزله بر پیکر استعمار بود، ساختارهای موجود قدرت را در هم ریخت، اشغال لانه جاسوسی امریکا تیر خلاصی به حضور آنان در ایران بود؛ سوختن نیروهای دلتای امریکا در حادثه طبس یک شکست تاریخی دیگر بود؛ ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس نشان داد که از هیچ قدرتی شکست نمی‌خورد و این پیام را برای همیشه به دشمن منتقل کرد که " براندازی نظامی ممکن نیست".

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه هر روز دفاع مقدس یوم الله بود؛ خاطرنشان کرد: یوم الله دیگر تحت رهبری رهبر حکیم، شجاع و دوراندیش نظام جمهوری اسلامی ایران در نهم دی 88 بود که ملت ایران در آن روز درخشیدند و تاریخی و ماندگار شد و تاریخ جدید را ساخت.

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: نهم دی‌ماه 88، قیام ملی عاشورایی علیه یک فتنه خطرناک جهانی بود، این روز، الگوی موفق مواجهه با توطئه‌های خطرناک و تهدیدات پیچیده است، نهم دی ظرفیت، کارآمدی نظام ولایی و ولی فقیه را در عبور از بحران‌های سیاسی و امنیتی نشان داد و به ما می‌گوید در مقابله با قویترین و پیچیده‌ترین توطئه‌ها و فتنه‌ها، با بصیرت، با صراحت، با قاطعیت، با اقدام به لحظه و ولایتمداری می‌توان ایستاد و خنثی کرد.

نایینی بیان کرد: در سال 88 همه قدرت‌ها مصمم بودند تا در آرزوهایشان ایران را براندازی برسانند لکن مردم ایران قدرت‌های بزرگ و دنباله‌های آنان را در گورستان تاریخ دفن کردند؛ فتنه 88 نقطه متراکم توطئه‌هایی بود که دشمنان برای ایران یک جا اندیشیده بودند و جنگ را به جای مرزها و بیابان‌ها به خیابان‌ها کشیدند و با براندازی نرم خواستند یک ملت را از دستاوردها و رهبرشان جدا کنند.

وی افزود: رهبران داخلی در کشور با برافراشتن پرچم امام رضوان الله علیه با میراث وی یعنی انقلاب اسلامی و ولی فقیه در افتادند، فتنه 88 بر اساس اعترافات غربی‌ها، فتنه کاملا از پیش طراحی شده، امریکایی و صهیونیستی بود؛ رهبری و مدیریت این فتنه در خارج از کشور بود و پیاده نظام‌ها و رهبران داخلی این فتنه در داخل کشور بودند و دشمن توانست و موفق شد در داخل کشور یارگیری کند.


رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه اعلام کرد: فتنه 88 از جنگ هشت ساله به طور قطع خطرناک تر بود، زیرا دشمن همه هویت ملت ایران را هدف قرار داده بود، دستاوردهای ملت ایران را به بهانه تقلب دروغین در انتخابات سالم می‌خواستند قربانی کنند و به مردم سالاری چنگ زدند، این تصور را پیش آوردند که ملت ایران متزلزل شده است.

مشاور فرمانده کل سپاه  با بیان اینکه در جریان این فتنه همه گروه‌های معارض به میدان آمدند؛ گفت: غربی‌ها همه داشته‌ها و تجربه‌های خود را برای فروپاشی به میدان آوردند و امیدوار به براندازی شدند؛ نهم دی روزی بود که همه آرزوهای دشمن نابود شد و عظمت ملت ایران به نمایش گذاشته شد.

نایینی اضافه کرد: ملت ایران نشان داد اگر دشمنان فتنه‌ای را آغاز کنند، با هدایت و رهبری خاتمه می‌یابد و اگر تهدید کنند، خاموش کننده ملت ایران است. اگر تحریم کنند، ملت بزرگ ایران است که پیروز این صحنه خواهد بود.

وی با بیان اینکه نور خدا هرگز در این سرزمین خاموش نمی‌شود؛ مطرح کرد: فتنه 88 عامل اصلی تحریم‌های کشور بود، ملت ایران بیش از 10 سال از آن فتنه خطرناک رنج می‌برد؛ در فتنه 88 جانیان و سران داخلی فتنه، پیام امکان فروپاشی از درون را به دشمن مخابره کردند؛ محاسبات دشمن را تغییر و آن‌ها را به براندازی امیدوار کردند و بعد از فتنه، فشارهای اقتصادی بر ملت ایران شکل گرفت.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه متذکر شد: امروز اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ممکن نیست، شورش مسلحانه و کوتای نظامی معنا ندارد؛ دشمن مدت‌ها است الگوی براندازی خودش را تغییر داده و در مقابله سخت و نظامی دستش خالی است.

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: نهادهای مطالعاتی و فکری غرب در مورد جمهوری اسلامی فعال هستند و بیش از یک هزار و 500 کانون اندیشه ورز وظیفه آن‌ها تئوریزه کردن نفوذ، استحاله و براندازی نرم است؛ همچنانکه رهبر انقلاب فرمودند برنامه دشمن برای نظام جمهوری اسلامی سه مرحله براندازی، استحاله و نفوذ می‌توان تقسیم کرد.

نایینی تصریح کرد: مخالفان نظام ابتدا سراغ براندازی رفتند، چون براندازی نظامی نتیجه نداد تغییر ماهیت نطام و براندازی از درون که استحاله و نفوذ است، هدف قرار دادند؛ نفوذ برای تسلط برای اتاق‌های فرمان یک نظام است، نفوذ برای تسلط بر فرایندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری است؛ نفوذ فکری، سیاسی و فرهنگی متاسفانه همراه با غفلت جبهه خودی است.

وی تاکید کرد: نفوذ فکری یک رخنه بی صدا است، پروژه نفوذ سیاسی توام با تحریم‌های اقتصادی بعد از فتنه 88 آغاز شد، ان زمانی که باور کردند امکان فروپاشی از درون است؛ نفوذ برای انجام عملیات نظامی و عملیات امنیتی توسط دستگاه‌های امنیتی امروز به خوبی رصد می‌شود و ما در این زمینه مشکل نداریم اما نفوذ فکری تدریجی، پیچیده و متاسفانه باید گفت مورد غفلت قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه یادآور شد: زمان و مکان و تاکتیک‌های دشمن و نوع عملیات و عناصر عملیاتی نفوذ به راحتی شناخته نمی‌شود؛ نفوذ یعنی بدون دخالت مستقیم دشمن، از درون ساختارهای رسمی کشور آنچه دشمن می‌خواهد انجام شود و هدف نفوذ، مداخله و تاثیرگذاری در تصمیم سازی و تصمیم گیری است.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تصمیمی که غربی‌ها می‌خواهند، غرب زده‌ها در داخل می‌گیرند؛ اذعان کرد: در براندازی نرم، جریان داخلی کمک می‌کند تا آن چیزی خواست دشمن است توسط داخلی‌ها محقق شود، هدف از نفوذ در میان مردم و ملت آن است که وفاداری و اعتماد مردم تضعیف شود، پشتوانه نظام رو به زوال رود؛ اما هدف از نفوذ در مسئولان و نخبگان، غربی سازی الگوی حکمرانی و اداره کشور است.

نایینی ادامه داد: دشمن در عملیات نفوذ در جامعه، از شیوه‌ها و تکنیک های علمی و روانی بهره می‌گیرد و نفوذ در دولتمردان و نخبگان از شیوه‌های جنگ ادراکی بهره می‌گیرد؛ تحقیقات، عملیات روانی، ایران هراسی، نفوذ و تحریم بخش‌های مهمی از براندازی نرم است که همه این‌ها، اضلاع مبارزه نظام سلطه با انقلاب اسلامی در دوره جدید است.

به گفته وی، نفوذ را در کنار تحریم و عملیات روانی دشمن باید تعریف کرد، نفوذ هم روش براندازی نرم است و هم هدف تحریم و تهدید که هدف از نفوذ یارگیری از درون است.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه متذکر شد: در یک مقطعی جنگ، جنگ نظامی بود، نقطه تمرکز دشمن بود و جنگ سیاسی، اقتصادی، عملیاتی و روانی در حمایت از جنگ نظامی فعال بود اما در مقطع کنونی، جنگ اقتصادی میدان مرکزی مواجهه با دشمن است و جنگ روانی و شناختی در حمایت از آن فعال است.

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: امریکا امروز به زوال سیاسی و نظامی رسیده است و این یک واقعیت تاریخی است؛ بیشترین زوال هم مربوط به عقب نشینی امریکا از منطقه بدون هیچ دستاوردی است و با وجود همه این شکست‌ها بر روی ایران تمرکز دارند و مطمئن باشند باز هم ملت ایران، آن‌ها را شکست خواهند داد.

نایینی در ادامه  اظهار کرد: امریکایی‌ها فکر می‌کنند با تحریم اراده ملت ایران را می‌توانند در هم بشکنند، اما هر چه تحریم‌ها بیشتر شد، تحریم‌ها اثرش کمتر شد، پذیرش مقاومت ملت ایران برای قدرت‌های شیطانی بسیار گران بود، دولت امریکا وقتی از برجام خارج شد، از فشار حداکثری سخن گفت و اطمینان داشت در نهایت جمهوری اسلامی از اصول خودش عقب نشینی می‌کند و تن به مذاکره می‌دهد و از این رو در کنار فشار حداکثری ترحیم، گزینه نظامی را هم پر رنگ کرد اما رهبر حکیم و بزرگوار انقلاب اسلامی با صراحت فرمودند نه جنگی در پیش است و نه مذاکره خواهیم کرد.

وی افزود: در ماه‌های اخیر همه نشانه‌ها از درستی راهبرد مقاومت فعال رهبر معظم انقلاب بود، شما به فضای پیاده سازی پروژه شکست خورده توطئه جهانی اخیر در نا امن سازی ایران توجه کنید، می‌بینید که قبل از حوادث اخیر دشمن از اقدامات ایران در محور مقاومت به شدت عصبانی بود، پهباد امریکایی ساقط شد، کشتی انگلیسی توقیف شد، انصارالله یمن تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار داد، بوکمال در سوریه آزاد شد، روند کاهش تعهدات هسته ای و مقاومت تداوم پیدا کرد، گزارش نهادهای بین المللی در خصوص ایران مبنی بر رشد اقتصادی با وجود تحریم‌های شبکه ای، دشمن را کلافه کرد و در همین فضا، پروژه از قبل تعیین شده خود را فعال کردند تا دریک فرصت مناسب، عوامل مقاومت و ایستادگی را نابود کنند.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه  خاطرنشان کرد: پروژه 48 ساعت جنایت، آشوب گری، شرارت، تخریب، نابودی زیرساخت‌ها و حمله به اعتبار و اقتدار پرچمداران مقاومت از طریق کشته سازی بر بستر نارضایتی‌های اجتماعی و به نام مردم از همه اشرار، اراذل، اوباش و تفاله‌های سلطنت طلب و منافقین بهره گرفتند؛ تصور کردند این نظام از درون متلاشی خواهد شد.

مشاور فرمانده کل سپاه تصریح کرد: متاسفانه در داخل، دولتمردان ما با نهایت بی تدبیری فرصت‌هایی را هم در اختیار دشمن قرار دادند، ورود حکیمانه و به هنگام رهبر معظم انقلاب همچون گذشته، اجازه نداد نقشه دلخواه دشمن به نتیجه برسد، مردم هم به سرعت متوجه شدند و صف خود را از اشرار و پیاده نظام‌های دشمن جدا کردند و یک موقعیت تاریخی ممتاز مجدد شکل گرفت و دشمن باحرکت مردم نابود شد.

نایینی متذکر شد: امروز خطرناک‌ترین وابستگی، وابستگی فکری است و برای وابستگی سیاسی و امنیتی، می‌توان فکر کرد اما امروز مسئله کشور کسانی هستند که جنگ نرم را باور ندارند؛ قدرت ملی، قدرت داخلی و ظرفیت این مردم را باور ندارند؛ شبکه ملی اطلاعات را باور ندارند و چون باور ندارند، میدان‌ها و فرصت‌هایی را متاسفانه برای تاخت و تاز دشمن فراهم می‌کنند.

وی تاکید کرد: در پنجم دی ماه هم دشمنان باز شکست سختی خوردند، هدف آن‌ها تکمیل پروژه اواخر آبان و تکرار توطئه جدید بود، پروژه تکمیل ویران سازی ایران؛ نمی دانستند که ملت ایران با هوشمندی در مقابل آن‌ها می‌ایستد؛ در روز موعود در برابر بی تفاوتی مردم به همه فراخوان‌ها متحیر شدند، پسماندهای پهلوی، منافقین، شبکه‌های فارسی زبان، هزاران هزار ساعت برنامه روی آنتن بردند و هیچ فکر نمی‌کردند در ساعات پایانی پنجم دی، بدون سروصدا باید این وعده را از روی رسانه‌های خود بدون هیچ نتیجه‌ای پاک کنند.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه  بیان کرد: حوادث اخیر نشان داد درس‌ها و عبرت‌های فراوانی در پیش روی ما است؛ بصیرت، دشمن شناسی و حضور مردم همواره تیر خلاصی است به سیاست‌ها و اقدامات طراحی شده، بازخوانی زنجیره‌ای از فتنه انگیزی‌ها به ویژه هشت ماه فتنه 88، امکان تولید قدرت و فرصت را به ما می‌دهد برای مقابله در عرصه‌های جدید.

مشاور فرمانده کل سپاه  عنوان کرد: مردم ایران به سرعت صف خود را در این حوادث از اشرار جدا کردند؛ به این نکته باید توجه داشت که ثروت و سرمایه اصلی ما ملت ایران هستند؛ دشمنان شکست سختی خوردند و قامت پژمرده‌ای امروز دارند؛ آن‌ها می‌دانند که ما هیچ کار آن‌ها را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت.

نایینی یادآور شد: پیام شکست دشمن در حوادث اخیر این بود که پایه‌های ثبات و استقلال ایران، مستحکم است و رابطه مستحکم امام و امت نجات بخش و خنثی کننده هر حادثه و عبوردهنده از گردنه‌ها درس دیگر حوادث اخیر و 88 است.

وی در پایان توصیه کرد: مسئولان کشور باید به فکر حل مسائل مردم باشند، با مردم صادق و رفتار مسئولانه داشته باشند، اقتصاد کشور را از وابستگی به بیگانگان و نفت نجات دهند، جنگ اقتصادی را باور کنند و آرایش مناسب جنگی به خود بگیرند و با تجربه‌های موفق 40 سال می‌توانند کشور را در مسیر رشد و تعالی قرار دهند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴