حضور عاشورایی ملت ایران خط بطلانی بر تمام فتنه‌ها؛

حماسه شکوه و میثاق با ولایت در دیار علویان/برگ زرینی دیگر بر دفتر اقتدار ملی

تاریخ انتشاردوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۱۰۲۴۵
حماسه ۹ دی سال ۸۸، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بود که مردم مازندران همانند سایر مردم کشور در این روز با مشت‌های گره خورده، حماسه دیگری را در تاریخ ایران اسلامی به ثبت رساندند.
۲
plusresetminus
حماسه شکوه و میثاق با ولایت در دیار علویان/برگ زرینی دیگر بر دفتر اقتدار ملی
به گزارش بلاغ، مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه مازندران با حضور پرشور و حماسی خود بار دیگر ضمن محکوم کردن فتنه ۸۸، حمایت و پشتیبانی خود را از رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های والای نظام مقدس اسلام اعلام کردند.

یک دهه از فتنه سال ۸۸، فتنه‌گران علیه ملت ایران می‌گذرد. در واقع ملّت ایران در 9 دی‌ماه سال 1388 با حضور آگاهانه و بیعت دوباره با آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظّم رهبری حماسه‌ای جاودان را در تاریخ انقلاب آفریدند.

مقام معظم رهبری در خصوص حضور میلیونی مردم در این حماسه تاکید داشتند: «اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملّت سجده شکر به جای آورده شود، باز هم کم است.

حماسه‌ای که محاسبات دشمن را به هم ریخت؛ محاسباتی که با همکاری و برنامه‌ریزی عده‌ای اقلیت در داخل از روی بغض و کینه شکل گرفته بود اما در این روز حماسی یک بار دیگر امت اسلامی  با بصیرت عمل کرد و دشمنان نظام مأیوس شدند.»

مردم مومن و ولایتمدار دیار علویان امروز نیز همچون سال های گذشته در سالروز نهم دی حضوری پرشور در جای جای استان به نمایش گذاشتند و مشت های گره خورده به نشانه اتحاد و انسجام و مخالفت با فتنه گران و دشمنان و بدخواهان نظام، در کنار یکدیگر قرار گرفت.

در طول مراسم تجمع گنندگان با سر دادن شعارهای «ماهمه با هم هستیم پشت ولایت هستیم»، «ما ذوالفقار حیدریم، مطیع  امر رهبریم»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده»، « حمایت از ولایت، رمز نجات ملت»، « خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است» و «مرگ بر سازشکار» انزجار خود را نسبت به دشمنان اعلام و هرگونه حرکت نا به جا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

هدف فتنه‌گران ضربه به اصل ولایت فقیه و براندازی انقلاب است

سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران در حاشیه راهپیمایی روز نهم دی در مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: جریانی از ابتدای شکل گیری انقلاب و شاید قبل‌تر از زمان مشروطه تاکنون در تقابل با تفکر اسلام انقلابی در این مملکت وجود داشت که در هر برهه‌ای ضربه خودش را به این جریان پاک و ولایی انقلاب اسلامی زده است.

وی افزود: در طول انقلاب ما جریان فتنه بنی صدر را داشتیم، خیانت‌هایی که در دولت بازرگان شد، در زمان جنگ و حمایت‌ از متجاوزان را در برخی از صحبت‌های مسئولان آن زمان را داشتیم و این مسائل ادامه داشت و در پس از جنگ، متاسفانه در قالب دیگری یعنی از قالب مقاومت سخت و ترورها خودش را به سمت فعالیت‌های فرهنگی و تغییر ذائقه مردم و تلاش در تغییر دیدگاه سیاسی مردم که همان دیدگاه سیاسی ناب انقلابی و اسلامی است؛ خود را نشان داد که بنده این تفکرات را ریشه در تفکرات لیبرالی می‌دانم که بعضا از سوی برخی از دولتمردان نیز این تفکر تقویت شد.



فرمانده سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: این جریان، هر از چند گاهی با هم پیمانان خودشان با مرکز براندازی انقلاب اسلامی یعنی آمریکا، هماهنگ می‌شوند، چند سال طرح ریزی می‌کنند، با فریب، با نفاق و هر بهانه‌ای که این‌ها بتوانند فراهم کنند تا مردم دچار نارضایتی شوند، تلاش می‌کنند، دست بردار نیستند و طی این سال‌ها شاهد انواع این فتنه‌ها بودند.

این مسئول تاکید کرد: طی این سال‌ها بارها شاهد اینگونه تلاش‌ها بودیم که 10 سال تلاش کردند و زمانی این تلاش‌ها، ظهور و بروز پیدا کرد که جریان سال 78 با بصیرت مردم در 23 تیر در پی فتنه 18 تیر خنثی شد؛ اما در ادامه 10 سال تلاش مجدد آن‌ها در سال 88 خودش را نشان داد و این دمل‌های چرکین در سال 88 سر باز کرد و انتخاباتی که می‌توانست بسیار موازنه قدرت را به نفع انقلاب اسلامی در جهان تغییر بدهد، آن‌ها آن را تبدیل کردند به یک خسارت و ضربه‌های بسیار اساسی به این انتخابات با شکوه زدند و برای نظام هزینه تراشی کردند.

بابایی ادامه داد: 8 ماه این پروژه را ادامه دادند و مردم نسبت به باطن این جریان فتنه گر بیدار شدند و چون دیگر دیدند که نمی‌توانند مردم را فریب دهند در عاشورای سال 88 آشکارا و عریان وارد صحنه شدند و به حدی که رسیدند به تخریب خیمه‌های عزای امام حسین (ع)، چادر از سر زنان عزادار کشیدند، پرچم آتش زدند، عکس امام (ره) را آتش کشیدند و در مجموع اعتقادات قلبی‌شان در شعاری بود که دادند که شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه را سر می‌دادند.

وی افزود: اگر انقلاب اسلامی را یک خیمه بسیار بزرگی تصور کنیم، بندهای فراوانی این چادر خیمه را به زمین محکم کرده است و این خیمه یک ستون دارد که ستونش، ولایت فقیه است و اگر این ستون متزلزل و یا برداشته شود، دیگر خیمه‌ای به نام انقلاب استوار و باقی نمی‌ماند و این‌ها هدف گیری شان همین قضیه بوده و است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران بیان کرد: پس از این ماجراها، مردم با حضورشان در نهم دی ماه همچون یک رود خروشان زلال تمام این پلیدی‌ها و نجاسات و زشتی‌های سیاسی را شستند و مملکت را پاک کردند اما مطمئن بودیم، آن‌ها دست از این فتنه‌ها نمی‌کشند و دیدیم که ده سال دیگر ادامه دادند و امسال در سال 98 مشاهده کردیم که با یک طرح ریزی یک نقشه بسیار خطرناک این بار به بهانه بنزین که با سوء تدبیر مدیران و مسئولان اجرایی که زمینه را آماده کردند، پا به میدان گذاشتند و از نارضایتی مردم از نحوه اجرای افزایش قیمت بنزین، سوء استفاده کردند.

این مسئول با بیان اینکه آن‌ها در فتنه امسال بسیار خطرناک‌تر از دو دهه قبل عمل کردند، اعلام کرد: اگر نبود اقدام قاطع و هوشیارانه نیروهای مدافع امنیت، خیلی خطرات مهلک و بدی می‌افتاد و این بار هم باز مردم آمدند و ماجرا را تمام کردند.

بابایی متذکر شد: درست است که در میان نیروهای امنیت، برخی از مردم از جنس بسیج حضور داشتند اما آن‌هایی که تعیین تکلیف کردند، آن مردمی بودند که در همه شهرهای استان و کشور طی یک ده روز به میدان آمدند و با اعلام صریح مواضع خود تحت این عنوان که ما مدافع نظام و رهبریم و مطالبه از مجریان داریم که وظایف خود را درست انجام دهند، تعیین تکلیف شد.

وی تصریح کرد: این خط و طرح ریزی دشمن برای براندازی نظام ادامه دارد و سند ما هم آیه قرآن است که می‌فرماید:" این دشمنان پیوسته با شما می‌جنگند تا اینکه بتوانند شما را از دینتان برگردانند"؛ و ما هم به آن‌ها اعلام می‌کنیم بجنگ تا بجنگیم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: ما اهل مقاومتیم، 40 سال ایستادیم و مطمئن باشند که 400 سال دیگر هم خواهیم ایستاد و ما جزو آن قومی هستیم که وعده خدا ان شاءالله در مورد ما صادق خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما پرچمی را که بر افراشتیم ان شاءالله به دست صاحب پرچم یعنی مهدی موعود (عج) خواهیم سپرد و موتور محرک ما هم ولایت است و چراغ راهنمای ما هم در این مسیر، بصیرت.


*ماهیت اصلی حماسه 9 دی

محمد عزیزی دانشجوی ساروی در این راهپیمایی با یادآوری فتنه 88 برای نسل امروز می‌توان در آینده از فتنه‌های دشمنان جلوگیری کرد، گفت: این ایام نباید به فراموشی سپرده شود و لزوم بزرگداشت این روز باید از تاریخ یاد بگیریم اگر روشنگری نکنیم و اگر برای این روز بزرگداشت برگزار نکنیم، اصل این روز فراموش می‌شود که البته در تاریخ نیز بسیار افتاده که کارها و مناسبت‌ها تحریف شده و برخی سودجویان از آن استفاده سیاسی کرده‌اند.



این فعال دانشجوی استان در ادامه با اشاره به ماهیت حماسه 9 دی اظهار داشت: روز 9 دی که می‌توان از آن به عنوان انقلاب سوم نیز یاد کرد و در حقیقت روز بصیرت عوام بود که در آن روز بسیاری از مردم عوام بصیرتر از خواص جامعه برای مقابله با غده سرطانی که هدف اصلی‌شان براندازی حکومت جمهوری اسلامی بود مقابله کردند که البته این هدف پلید از شعارهای مزدوران خارجی کاملا واضح بود  شعار " انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است".

*حضور آگاهانه و بیعت دوباره با آرمان‌های امام و رهبری

علی سعیدی استاد دانشگاه نیز در این راهپیمایی در این باره در پاسخ به این پرسش اینکه 9 دی یادآور چه چیزی است و شما به عنوان یک استاد دانشگاه چه تحلیلی از فتنه سال 88 دارید؟ بیان کرد: در فتنه سال 88 تعدادی از خواص با طرح تقلب در انتخابات می‌خواستند، موجب براندازی نظام جمهوری اسلامی شوند که ملّت ایران در نهم دی‌ماه سال 1388 با حضور آگاهانه و بیعت دوباره با آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظّم رهبری بار دیگر تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی با بیان اینکه حفظ انقلاب اسلامی و ناکامی جریان فتنه از جمله مهم‌ترین دستاوردهای روز 9 دی سال 88 بوده است، تصریح کرد: مهم‌ترین درس حماسه 9 دی ولایتمداری ملت ایران است که همواره بر پایه اندیشه‌های ناب امام (ره) و مقام معظّم رهبری آماده جانفشانی بوده و هستند که نمونه بارز این امر حضور به موقع ملت ایران در فتنه اخیر  بود که بار دیگر آن را تبدیل به فرصت کردند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه امروز دشمنان این انقلاب با ترفندهای مختلف نمی‌خواهد این انقلاب رشد کند، یادآور شد: نباید فراموش کنیم این است که دشمن به آسیب از بیرون دیگر اعتقادی ندارد، دشمن در طول بیش از 40 سال در این زمینه تلاش کرده به هیچ جایی نرسیده است، چرا که انقلاب از بیرون بیمه شده، دشمنان در صدد متلاشی کردن این انقلاب از درون هستند، آسیبی که یک مسوول داخلی می‌تواند به کشور وارد کند. هیچ فرد خارجی توان آن را ندارد.
وی ادامه داد: مسوولان ضعیف‌النفس داخلی بدانند، اگر آنها فتنه‌ای را شروع کردند، دیگر مدیر جریانات نخواهند بود، دشمنان کشور هستند که آن را مدیریت می‌کنند، از این رو آسیبی که در فتنه 88 و فتنه و آشوب اخیر بر کشور وارد شد، نتیجه آن است.

سعیدی تاکید کرد: حرکت مردم در حماسه ۹ دی سال 88 و امسال یادآور بصیرت، ولایتمداری و مقاومت ملت ایران در برابر توطئه‌های بیگانگان است. آن چیزی که در این راستا قابل تامل است اینکه آن جوانانی که بازی خوردند و در خیابان‌ها علیه کشور شعار دادند، امروز باید به این فکر کنند که چه هزینه گزافی بر ملت تحمیل کردند که باید امروز فشار تحریم‌ها را تحمل کنند.

*مردم  همیشه در راه تحقق آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند

فرماندار ساری نیز در این راهپیمایی اظهار کرد: حماسه 9 دی روزی است که هرگز از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد و از این رو با برپایی با شکوه سالروز این حماسه در هر سال در مناطق مختلف کشورمان می‌توان پیام این حماسه را به آیندگان منتقل کرد.

عباسعلی رضایی بیان کرد: مردم ولایی ایران اسلامی با پیروی از اهل بیت(ع) و منویات رهبری همیشه در راه تحقق آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

*نقش بی‌نظیر رهبر معظم انقلاب در خاموش کردن فتنه‌ها

مدیر کل اوقاف مازندران نیز در حاشیه این راهپیمایی با بیان این که حماسه نهم دی تجلی حضور بی نظیر ملت ایران در دفاع از انقلاب، نظام اسلامی و ولایت بود، افزود: ملت بزرگ ایران در دی ماه سال ۸۸ به دنیا نشان دادند اجازه نخواهند داد عده‌ای فتنه گر کشور را به آشوب بکشانند.
 
حجت الاسلام ابراهیم حیدری، با تأکید براین که ملت ایران تا آخرین لحظه پای انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی خواهند ماند، تصریح کرد: حضور در صحنه مردم مهم‌ترین عامل عزت و اقتدار ایران اسلامی در چهل سال اخیر بوده است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که دشمن در چهل سال اخیر هر چه در توان داشته برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی به کار گرفته است، بیان داشت:، اما ملت بزرگ ایران هوشیارتر از هر زمان دیگری در دفاع از انقلاب در صحنه حاضر است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت ایران در نهم دی سال ۸۸ ضربه سنگینی به دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی وارد کردند، خاطرنشان کرد: آن حضور تاریخی مردم در نهم دی ماه شکست سنگینی به فتنه گران و حامیان داخلی و خارجی آن‌ها بود.
 
حیدری با بیان این که بزرگداشت چنین حماسه‌های عظیم و ماندگاری عامل تقویت نظام و انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: باید برگزاری سالروز حماسه نهم دی هر سال با اقتدار و عظمت بیشتری در سراسر کشور برگزار شود.

 
مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که دشمن به دنبال کمرنگ کردن آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی در کشورمان است، بیان داشت: حضور در صحنه مردم همواره سد محکمی در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی بوده است.
 
وی با بیان این که نقش بی نظیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خاموش کردن فتنه سال ۸۸ باید بیش از پیش برای جامعه امروز تبیین شود، خاطرنشان کرد: رهنمود‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در آن نماز جمعه تاریخی و حضور با بصیرت ملت ایران در راهپیمایی نهم دی همه نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

* ۹ دی یکی از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب است

محمد مهدی علیپور فعال فرهنگی نیز در راهپیمایی ساری با تاکید بر اینکه حماسه 9 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران برای وحدت، انسجام و همدلی میان اقشار مختلف بود، بیان کرد: ملت ایران با خلق حماسه 9 دی بار دیگر به دشمنان این انقلاب اثبات کردند که همیشه و در همه حال پای آرمان انقلاب و ارزش‌های اسلام آماده جانفشانی هستند.

وی تصریح کرد: ۹ دی یکی از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب است و مهم‌ترین درس‌هایش، خطاب به مفسدان و خائنان به نظام مقدس است، اینکه نباید اصل دین، نظام مقدس اسلامی و هم چنین اصل ولایت فقیه را زیر سوال برند.

با این وجود؛ 10 سال از خلق حماسه 9 دی توسط ملت ایران می‌گذرد و در واقع در نهم دی‌ماه 1388 مردم ولایت‌‌مدار ایران اسلامی حماسه‌ای بزرگ آفریدند که نتیجه آن پایان فتنه‌‌ای بود که دشمنان انقلاب اسلامی علیه ملت ایران کشیده بودند و به عبارت دیگر روز نهم دی‌ماه برای ملت ایران، مصداق «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» بود و از این رو یادآوری و گرامیداشت این روز یوم الله می تواند کشورمان از بسیاری از توطئه دشمنان بی‌اثر و بیمه نماید.

به سخن دیگر، مردم در 9 دی حماسه عاشورایی آفریدند و به‌ عبارتی این روز خط بطلان بر فتنه 88 توسط ملت بود، فتنه‌ای که با عدم تمکین در برابر قانون آغاز و به اهانت به مقدسات ختم شد و شادی دشمنان انقلاب و تلخ‌کامی دوستان و دلسوزان انقلاب را به‌دنبال داشت.

در واقع حرکت مردم در حماسه ۹ دی، یادآور میثاق یاران امام حسین (ع) با ایشان بود که ملت ایران در 9 دی‌ماه سال 1388 با حضور آگاهانه و مقتدرانه و بیعت دوباره با آرمان‌های امام خمینی‌ (ره) و مقام معظم رهبری حماسه‌ای جاودان و به یادماندنی را در تاریخ انقلاب آفریدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
نیلوفر آبی
شعر حبیب رضا غفّاریان شیرازی
شهروند نمونه مشهد خطاب به سران فتنه
حیف از تو که رهبرم علی را نشناسی
ما یار تو بودیم و تو ما را نشناسی
فریاد حسین کردی و سینه را کبود
افسوس که نه حسین و نه خدا را نشناسی
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴