تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۴۰۸۷۵۵
چهار طرح توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور بنیاد برکت در مازندران با ظرفیت ایجاد 755 شغل در استان با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به صورت متمرکز در شهرستان نکا به بهره‌برداری رسید تا ظرفیت احیای مراکز تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل استان به حدود یک هزار و 200 واحد افزایش یابد.
۰
plusresetminus
افتتاح 4 طرح توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور برکت در مازندران/ 755 شغل جدید در استان ایجاد شد
به گزارش بلاغ، با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در نکا به صورت متمرکز از چهار طرح تولیدی بنگاه‌محور برکت در شهرستان‌های نکا، جویبار، آمل و بابل بهره‌برداری شد تا در مجموع با ایجاد 755 شغل به صورت مستقیم ظرفیت جدیدی به اشتغال استان مازندران افزوده شود.

شرکت‌های پارس کاغذ نکا در قالب طرح تولید ورق مقوا، آریا سلولز جویبار در قالب طرح تولید فلاف و آلفا سلولز، پارس جوانه طبرستان بابل در قالب طرح تولید قارچ دکمه‌ای و در نهایت شرکت گل چشمه سیاه بیشه آمل در راستای پرورش ماهی قزل‌آلا چهار طرحی بوده‌اند که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در نکا مورد بهره‌برداری متمرکز قرار گرفتند.

در شرایط کنونی 15 درصد تولید شرکت پارس کاغذ نکا به کشورهای عراق و ترکمنستان صادر می‌شود و باتوجه به رایزنی صورت گرفته تا پایان سال به 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد که با حمایت‌های بیشتر مسئولان استانی و شهرستانی محقق خواهد شد.

* بیکاری؛ مهمترین معضل شرق مازندران
اما در این مراسم علی‌محمد شاعری نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رنج بردن شرق مازندران از معضلی به نام بیکاری باوجود تمام ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی موجود در آن، اظهار کرد: مهمترین معضل ما در منطقه بیکاری است.

وی افزود: با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سال گذشته مبلغ 20 میلیارد تومان برای سه شهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه تسهیلات ارائه شد و امسال نیز همان طرح سال گذشته به مبلغ 20 میلیارد تومان در حال تکمیل است.

نماینده شرق مازندران در مجلس خاطرنشان کرد: برهمین اساس تاکنون بیش از 600 نفر تسهیلات حدود 30 میلیون تومانی با 36 ماه بازپرداخت دریافت کرده‌اند و درحالی که تا چند سال گذشته کسی بنیاد برکت را نمی‌شناخت اما امروز جای جای مناطق محروم ما مردم به جای دریافت کمک بلاعوض و پول مفت دولت به دنبال وام بنیاد برکت هستند.

این مسئول اضافه کرد: مردم به دنبال تسهیلات با مدل بنیاد برکت هستند که تضمینی آن را برگردانند حال مبالغ چند هزار میلیاردی که در کشور دریافت می‌کنند و فرار می‌کنند مردم اینطوری نیستند و با همین مبالغ خرد یک شغل آبرومندانه برای خود ایجاد کرده و خانواده خود را از فساد و فحشا نجات داده و آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رسانده به موقع نیز مبالغ را به بنیاد برکت بر می‌گردانند.

وی گفت: این طرح‌های کوچک بسیار زیبا و اثرپذیر و می‌دانیم تا چه اندازه می‌تواند مشکلات مردم را حل کند البته گردش کار و مشکلات دریافت وام نیز وجود دارد که اگر این بخش نیز حل شود می‌تواند کمک شایانی به حل مشکلات مردم داشته باشد.

شاعری در ادامه با بیان دریافت 20 درصد از مبلغ پنج میلیارد تومانی وعده داده شده از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام شرق مازندران، اظهار کرد: سهم دستگاه‌های اجرایی شامل ورزش و جوانان، اداره کل راه و شهرسازی و راهداری به همراه 20 درصد مبلغ وعده داده شده برکت دریافت شده که با دریافت 80 درصد باقیمانده بتوان پروژه‌های عمرانی نیمه تما را نیز تمام کنیم.

* جان تازه بیمار مغزی تولید با ورود بنیاد برکت
در این مراسم مهندس فلاحتی صاحب کارخانه تولیدی پارس کاغذ نکا با اشاره به فعالیت‌های این واحد تولیدی اظهار کرد: شرکت پارس کاغذ نکا سال 92 ابتدا تولید آزمایشی خود را با اخذ تسهیلات از بانک صنعت و معدن در زمینه تولید کاغذ لاینر آغاز کرد.

وی افزود: با گذشت دو سال از تولید در سال 94 برا اینکه از رقبا عقب نماند خط تولید کاغذ فلوت و اسلاینر که هرکدام در صنعت ورق کاغذ و کارتن‌سازی را نیز راه‌اندازی کرده است که باتوجه به اینکه این شرکت درخواست سرمایه گردش و طرح توسعه از صندوق توسعه ملی را داشته متأسفانه با گذشت 13 ماه هنوز موفق به کسب این تسهیلات نشده است.

مدیرعامل شرکت تولیدی پارس کاغذ نکا خاطرنشان کرد: شرکت از طرفی آماده تولید و بهره‌برداری بود و از طرف دیگر سرمایه در گردش نداشت و با گذشت 13 ماه از دریافت تسهیلات عملا شرکت قفل شده بود.

این تولیدکننده اضافه کرد: تعداد زیادی از چک‌ها برگشت خورد و بسیاری از نهادهای کشور ازجمله نهاد مالیاتی به جای دست‌گیری، چک‌ها را برگشت زده و حساب‌ها را مسدود کردند که با یاری بنیاد برکت خوشبختانه و در کمتر از یکسال اولین واریزی صورت گرفت.

وی گفت: شرکت تولیدی ما حکم یک بیمار مغزی را داشت که نیاز به اکسیژن و مراقبت ویژه را داشته مورد بی‌مهری قرار گرفته بود اما بنیاد برکت این اکسیژن را تزریق کرده و موفق شدیم سر پای خود بایستیم که امروز این واحد تولیدی 57 پرسنل دارد که 14 نفر نسبت به زمان قبل از ورود بنیاد برکت اشتغالزایی داشته است.

* اشتغال 200 نفر با احیای یک طرح تولیدی
فلاحتی تصریح کرد: علاوه بر این 14 نفر که به صورت مستقیم مشغول شده‌اند بالغ بر 200 نفر غیر مستقیم به کارگیری شده‌اند چراکه یک کارخانه که با ظرفیت 50 درصدی فعال بوده و اکنون به بیش از 85 درصد ظرفیت خود رسیده است مواد مصرفی زیادی می‌خواهد و جذب نیروهای غیرمستقیم بیشتر شده است که همه این‌ها منوط به زمان ورود بنیاد برکت بوده است.

وی افزود: اکنون شرایط به جایی رسیده که علاوه بر تولید چهار محصول برنامه تولید محصول جدید را نیز در پیش داشته و همچنین از ابتدای نیمه دوم 98 تنها با یک ماه توقف تولید اکنون افزایش میزان تولید خط‌ها تا 50 درصد خواهد رسید.

مدیر شرکت تولیدی پارس کاغذ نکا اذعان کرد: خواهش ما این است که با توجه به افزایش سرعت خطی واحد برای رعایت حال روستاهای زیردست می‌طلبد آب بیشتری را مصرف کنیم که با کسب تسهیلات جدید امکان ارتقای تصفیه خانه فاضلاب کارخانه به صورت ترکیبی هوازی و بی‌هوازی همراه با خرید بویلر و بسترسازی برای تولید کاغذ کراپ فراهم خواهد شد.

بنابر اعلام مدیرعامل شرکت پارس کاغذ نکا از زمان ورود بنیاد برکت برای احیای این واحد تولیدی سه میلیارد و 470 میلیون تومان ارزش افزوده به امور مالیاتی پرداخت کند که نشان می‌دهد یک شرکت با توان بالای تولید و پرداخت فقط اگر با 500 میلیون تومان در روزهای اول مشکلات از ابتدا قابل حل بوده است.

* برگشت حدود هفت هزار میلیارد سرمایه معطل کشور
همچنین محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در این مراسم اظهار کرد: جهت‌گیری که از اواخر سال 97 در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آغاز شده و در اوایل سال 98 باتوجه به قرار داشتن در سال رونق تولید گسترش و سرعت داده شد نزدیک به 20 هزار و 500 طرح در سطح کشور که یا تعطیل کامل بوده و یا با ظرفیت مناسبی کار نمی‌کردند به چرخه برگردانده شد.

وی گفت: با یک هزار و 600 میلیارد که از طرف ستاد اجرایی فرمان امام(ره) سرمایه‌گذاری شده چیزی نزدیک به 6 هزار 700 میلیارد سرمایه معطل شده کشور را به چرخه برگردانده و موجب شد تا نزدیک به 210 هزار شغل تنها از طریق احیای مراکز تولیدی مجددا بکارگیری شوند.

مخبر تصریح کرد: روزانه حداقل 100 طرح با ایجاد حداقل 300 اشتغال در سطح کشور از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اجرای می‌شود البته امیدواریم این عدد باتوجه به سرعتی که گرفته و همکاری و اعتماد مردم بیشتر از این شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴