تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۰۷۱۴۳
باوجود تلاش رسانه‌های فارسی زبان معاند در ناآرام نشان دادن مناطق مختلف کشور از جمله مازندران، ساری و دیگر شهرها، اما وضعیت مازندران آرام و عادی سپری می‌شود.
۰
plusresetminus
توصیه به معترضان گرانی بنزین/برخورد قاطع با افزایش قیمت کالاها در بازار
به گزارش بلاغ، برخی شهرهای کشور طی شبانه روز گذشته، وضعیت پرتنشی را پشت سر گذاشتند. اما روز گذشته آرامش در شهرها برقرار بود. علی رغم این وضعیت رسانه هایی مانند بی بی سی فارسی اصرار دارند شرایط کنونی شهرهای کشور را همچنان پرآشوب اعلام کنند.

پس از اصلاح قیمت بنزین، رسانه های معاند فارسی زبان سعی کردند از برخی خواسته های منطقی مردم موج سواری کنند و تصویری وارونه از حقیقت به نمایش گذارند اما مردم مازندران با بصیرت تر از دیگر روزها و زمانه، این بار نیز ترفندهای دشمنان را نقش برآب کردند.

۲۶ آبان ۹۸ و پاییز آن همانند دیگر روزهای سال آرام و عادی سپری شد، نه از برخی راهبندان های تصنعی خبری بود و نه از شلوغی صف های بنزین. همه چیز در مازندران از شرق تا غرب استان عادی و روان و در پوست شهری در جریان است.

یک شهروند ساوری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: به هر روی این تصمیم و اصلاح قیمت بنزین باید گرفته می شد و خوشبختانه در سال‌های اخیر زیرساخت های خوبی از جمله توسعه سی ان جی ها در مرکز استان و دیگر شهرها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: دوگانه سوز کردن خودروها، استفاده از حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت می تواند راهکار مناسبی باشد تا از مصرف بی رویه بنزین پیشگیری شود.

شهروند دیگر از مسئولان خواست تا به وعده حمایتی شان از اقشار آسیب پذیر جامه عمل بپوشانند و از دستگاه های نظارتی خواست تا جلوی افزایش قیمت ها به بهانه اصلاح قیمت سوخت را بگیرند.

توصیه دادستان به معترضان گرانی بنزین
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز مازندران نیز گفت: اعتراض کنندگان به افزایش قیمت بنزین مسیر خود را از معاندان و مخالفان نظام جدا کنند.

سیدیونس حسینی عالمی اظهار کرد: موضوع گرانی و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی افراد فرصت طلب و تضییع حقوق مردم در حوزه اختیارات سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی است.

وی به نظارت و پیگیری مستمر کارشناسان سازمان صمت و تعزیرات حکومتی اشاره کرد و افزود: گزارش‌ها در قالب پرونده تخلفات به مراجع استانداری و دستگاه قضایی ارائه می‌شود و برخورد قانونی لازم با متخلفان انجام خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز مازندران با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین تصمیم و مصوبه دولت است، افزود: قطعاً مسؤولان نظام برای خانوار‌های که با بالا رفتن قیمت مشکل اقتصادی خواهند یافت از طریقی دیگر جبران می‌کنند.

این مسئول تصریح: مبلغ بدست آمده از اصلاح قیمت بنزین به حساب خانوار‌های نیازمند واریز می‌شود.

حسینی‌عالمی گفت: اعتراض کنندگان به افزایش قیمت بنزین مسیر خود را از معاندان و مخالفان نظام که در صدد تخریب چهره نظام جمهوری اسلامی و اموال عمومی و اغتشاش هستند جدا کنند.

عباسعلی رضایی  فرماندار ساری نیز با بیان اینکه تغییر و اصلاح قیمت بنزین تاثیر در بازار ساری نداشته است گفت: تمام تلاش ستاد تنظیم بازار بر این است که از افزایش قیمت هرگونه کالایی جلوگیری کند.

وی اظهار کرد: بعد از اصلاح قیمت بنزین هیچ افزایش قیمت کالایی را نخواهیم پذیرفت و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

برخورد با افزایش قیمت کالاها در بازار
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران نیز گفت: با کنترل و نظارت بر بازار مازندران با هرگونه افزایش قیمت کالاهای اساسی برخورد جدی می شود.
 
حسین‌قلی قوانلو با رد هرگونه نوسانات قیمتی در بازار گفت: طرح تشدید نظارت بر بازار مازندران از روز جمعه آغاز شد.

قوانلو با بیان اینکه با برپایی کارگروه‌های ویژه تنظیم بازار و مبارزه با احتکار کالا با عوامل گرانفروشی برخورد می‌شود افزود: در این طرح  با سوء استفاده عرضه کنندگان کالا در احتکار ارزاق مورد نیاز مردم برخورد جدی می شود.

مدیرکل صمت مازندران گفت : فروشندگان کالا‌های اساسی از قبیل روغن، برنج، گوشت، حبوبات و لوازم خانگی موظفند تا پایان آبان اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالا را در سامانه جامع انبارها ومراکز نگهداری کالا ثبت کنند.

قوانلو تاکید کرد: گشت‌های مشترک با تعامل دستگاه‌های نظارتی در برخورد با متخلفان روانه بازار می‌شوند.
 
مازندرانی ها پیشگام دیگر استان ها و خیلی زود به تصمیم اصلاح قیمت بنزین و حامل های انرژی را پذیرفتند و به اعتقاد آنان نیز اجرای این طرح برای مدیریت مصرف سوخت امری ضروری است اما مردمان دیار علویان بیشتر نگران گرانی های بعد از اجرای این طرح هستند که مسئولان و دولت وعده داده اند مراقبت بیشتری داشته باشند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴