تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۵
کد مطلب : ۴۰۳۵۰۶
در جلسه اعضای شورای دانشگاه مازندران که با حضور وزیر علوم همراه بود، چالش‌های اساسی این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.
۰
plusresetminus
نیاز 63 میلیاردی برای اتمام پروژه‌ها تا تصمیم‌گیری برای رفع چالش خوابگاه
به گزارش بلاغ، جلسه اعضای شورا و هیئت ممیزی دانشگاه مازندران با حضور غلامی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری، نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس، حجت‌الاسلام قلی‌پور امام جمعه بابلسر، حسن‌زاده فرماندار، نوذری رئیس دانشگاه مازندران و جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه برگزار شد.

63 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های دانشگاه مازندران نیاز است
در ابتدای این جلسه کوروش نوذری اظهار کرد: شعار دانشگاه مازندران دانشگاهی برای جامعه است و به دنبال این هستیم که مشکلات جامعه را شناسایی و اقداماتی را برای برطرف کردن آن انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه مازندران 180 هکتار مساحت، دارای 12 دانشکده با 54 گروه آموزشی است و این دانشگاه یک دانشگاه جامع و منتخب و مادر دانشگاه های استان مازندران است.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه سمت و سوی دانشگاه مازندران به سمت تحصیلات تکمیلی و فعالیت‌های مربوط به فناوری است، تصریح کرد: این دانشگاه دارای ۱۱هزار و 854 دانشجو است که از این تعداد ۶۲ درصد کارشناسی، ۲۱درصد کارشناسی ارشد و ۱۷درصد در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.

نوذری با بیان اینکه ۸۶ دانشجوی خارجی و ۳۸۴عضو هیئت علمی در این دانشگاه فعالیت علمی و پژوهشی انجام می‌دهند گفت: ۶۷درصد از فعالیت‌های دانشگاه مازندران در حوزه علوم انسانی است و اگر چه محدودیت انتشارات، مهم‌ترین چالش حوزه بین‌الملل است اما از سال ۹۷ حدود ۸۱۵ مقاله از این دانشگاه منتشر شده که آمار قابل قبولی است.

وی یادآور شد: دانشگاه مازندران در سال‌های گذشته یک دانشگاه بزرگی بوده اما به علت انتقال و تبدیل برخی از دانشکده‌ها به دانشگاه‌های دیگر جایگاه آن تقلیل پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه مازندران عدم ظرفیت خوابگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان را از دیگر چالش‌های دانشگاه مازندران دانست و افزود: تعداد متقاضیان خوابگاههای ما ۸ هزار و ۵۰۰ نفر است اما ظرفیت خوابگاه‌های ما دو هزار و ۴۰۰ نفر است و به خاطر اینکه درصد ترکیبی دانشجویان ما بیش از ۶۰ درصد مربوط به دانشجویان دختر است، معضل خوابگاهی برای ما به وجود آورده است و با چالش جدی در این بخش مواجه هستیم که برای رفع آن نیاز به مساعدت فراوان است.

نوذری خاطرنشان کرد: این دانشگاه برای اتمام پروژه‌های خود به 63 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر شرایط تحریمی کشور برداشته شود این مبلغ به اندازه فروش 53 دقیقه نفت کشور به دست می‌آید.

مشکل خوابگاه دانشجویان در شان دانشگاه مازندران نیست
رئیس مجمع نمایندگان مازندران اظهار کرد: امروز شاهدیم که دانشگاه مازندران اقدامات خوبی را انجام می‌دهد اما متاسفانه از ظرفیت این دانشگاه به خوبی استفاده نشده است.

در ولی‌الله نانواکناری با اشاره به اینکه مشکلاتی در دانشگاه مازندران وجود دارد که در شان اساتید و دانشجویان این دانشگاه نیست خاطرنشان کرد: روزانه مراجعات متعددی داریم که دانشجویان مراجعه می‌کنند و برای اسکان خود در مشکل هستند.

وی تصریح کرد: کار علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه مازندران قابل تقدیر است اما امکانات در این دانشگاه محدود است و زمانی می‌توانیم استعدادها را بارور کنیم که این امکانات را فراهم کنیم.

نانواکناری یادآور شد: برای انتقال آب دریای خزر کارهای کارشناسی زیادی از سوی دانشگاه مازندران صورت گرفت و حدود 2 هزار صفحه پژوهش از سوی اساتید این دانشگاه به مسئولان ارائه شد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی همچنین از دغدغه خوابگاه ، مسیر دسترسی و امکانات آزمایشگاهی و علمی دانشگاه در حضور وزیر علوم گفت و همکاری این عضو دولت را برای حل آن‌ها خواستار شد.

به گزارش بلاغ، گفتنی است در ادامه این نشست برخی از اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه مازندران به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و همچنین بازدید از پروژه‌های عمرانی پردیس دانشگاه مازندران با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴