تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۹۸۹۲۰
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از طرح ایجاد اسکله برای گردشگری دریایی خبر داد و گفت: در میاندورود هفت نقطه برای ایجاد اسکله وجود دارد.
۰
plusresetminus
ظرفیت ایجاد 7 اسکله گردشگری دریایی در میاندورود/انتقاد از واگذاری زمین 90 هکتاری ساحل به شرکت سایپا
به گزارش بلاغ، جلسه هم اندیشی توسعه گردشگری میاندورود با حضور یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، فرماندار میاندورود و اعضای کمیته گردشگری میاندورود در سالن جلسات فرمانداری میاندورود برگزار شد.

علی غلامیان فرماندار میاندورود در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان، اظهار کرد: بیش از 9 کیلومتر ساحل داریم که حریم 60 متری ساحل کاملا آزاد است.

وی بیان کرد: مردم نیاز به فضای شاد دارند و سعی کنیم این فضا را ایجاد کنیم.

رحمان اصغری رئیس شورای بخش گهرباران با بیان اینکه در آیین دین ما زیبایی جذبه گردشگری است و هر کسی به صورت آسمان و زمین خدشه‌ای وارد کند جنایتکار است، افزود: ما نسبت به گردشگری عوام هستیم کسانی که متخصص هستند باید از ابزاری که وجود دارد این بخش را فعال کنند.

وی تاکید کرد: گردشگری یک ساختمان پیش ساخته نیست که آن را نصب کنیم بلکه هماهنگی همه ادارات را می‌طلبد که همه با هم هماهنگ باشند.

کاظم امجدی رئیس شورای شهر سورک نیز با بیان اینکه دریا داریم اما جاده نداریم، خاطرنشان کرد: جنگل داریم اما ساماندهی نشده است و سورک به عنوان مرکز شهرستان یک پارک ندارد تا خانواده‌ها از آن استفاده کنند.

بافت میاندورود روستایی است و طرح‌های گردشگری باید متناسب با آن باشد
محمد دباغیان دهیار دارابکلا تاکید کرد: منطقه ما بکر است و اگر قرار است سرمایه گذار و گردشگر ورود پیدا کند باید مناسب و تعریف شده باشد چون هر جا گردشگر ورود پیدا کرد محیط زیست تخریب شد.

سید محمود هادیان رئیس محیط زیست میاندورود با اشاره به اینکه توسعه گردشگری و محیط زیست در کنار هم می تواند باعث رونق شود، گفت: پناه‌گاه 55 هکتاری دشت ناز می‌تواند با ایجاد موزه منابع طبیعی و زیستی به مرکز گردشگری تبدیل شود.

حسین طبری شهردار سورک با بیان اینکه اعتبار سرمایه گذار وارد می‌کند، اظهار کرد: باید بدانیم بعد جلسه قرار است از کدام محل اعتبار تزریق شود.

وی با انتقاد از واگذاری زمین 90 هکتاری ساحل به شرکت سایپا در 10 سال پیش که کاری هم در آن نشد، گفت: در شهرستانی که محل دپو زباله وجود ندارد چگونه باید گردشگر جذب کرد.

آهنگر سرمایه گذار و طراح بخش خصوصی با بیان اینکه بافت شهرستان روستایی است و اگر طرحی قرار است اجرا شود در قالب روستا باشد، افزود: اگر بخواهیم از سمبل‌های وارداتی استفاده کنیم کشاورز هویت خود را از دست می‌دهد.

وی بیان کرد: باید گردشگری کشاورزی را مد نظر قرار دهیم که با این کار کشاورز ما اعتماد به نفس پیدا می‌کند.

دولت حمایت خوبی از آب بندان‌ها می‌کند

علی اصغر یوسف‌نژاد با بیان اینکه گردشگری یک کار تخصصی و فنی و حرفه‌ای است و دید ما عمومی است، اظهار کرد: بیش از 70 درصد فعالیت گردشگری مربوط به بخش خصوصی است و اگر بخش خصوصی فعال نباشد حاکمیت و دولت نمی‌تواند کاری کند.

وی بیان کرد: کار دولت پشتیبانی اعتباری است و سرمایه گذار با رعایت شرایط محیط زیستی و فرهنگی و.. کار را شروع می‌کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمام نقاط استان ظرفیت گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: ما باید این ظرفیت را تبدیل به بالفعل و زمینه را ایجاد کنیم.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه 17 هزار هکتار آب بندان در مازندران وجود دارد، افزود: دولت پول خوبی در حمایت از آب بندان‌ها اختصاص داده است.

وی از رونق تولید فرش در شرق مازندران خبر داد و گفت: بزرگترین تلاش ما معرفی ظرفیت‌ها و جذب گردشگر است.

عملکرد گردشگری بستگی به عملکرد دیگر دستگاه‌ها دارد

سیف‌الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این جلسه با بیان اینکه میاندورود در مسیر گردشگری قرار دارد و باید تبدیل به مقصد گردشگری شود، تصرح کرد: در کنار مواهب طبیعی، داشتن فرودگاه از ظرفیت‌های خوب میاندورود است.

فرزانه عملکرد گردشگری را بستگی به عملکرد دیگر دستگاه‌ها دانست و گفت: داشتن جاده مناسب در جذب گردشگر بسیار مناسب است.

وی از طرح ایجاد اسکله برای گردشگری دریایی خبر داد و افزود: در میاندورود هفت نقطه برای ایجاد اسکله وجود دارد.

فرزانه با اشاره به وجود آب بندان‌های زیاد در سطح استان، خاطرنشان کرد: توجه دولت و حاکمیت به بخش خصوصی است و در آب بندان‌ها هم توجه به کشاورزی، پرورش ماهی و گردشگری در اولویت است.

وی در پایان با بیان اینکه صنایع دستی در چرخ دنده‌های گردشگری در حال له شدن است، خاطرنشان کرد: کاخ صفی‌آباد برای استفاده گردشگران تحویل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴