تاریخ انتشارجمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۳۹۷۰۱۹
آقای روحانی اگر بتواند خود را برای حتی یک‌روز به‌جای شیخ زکزاکی قرار دهد و درد و رنج‌های او را برای پیشبرد اهداف اهلبیت پیامبر(ص) تحمل کند، وضعیت مسلمانان و شیعیان جهان و نیجریه بهتر از امروز می‌بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،  انقلاب اسلامی با ایجاد نور امید در قلوب آزادگان بویژه امت اسلامی، به ام‌القراء جهان اسلام نام گرفت، آیا این عنوان را دولت کنونی توانست برای کشورمان حفظ کند با این بی‌خیالی که در قبال مصائب جهان اسلام پیشه کرده است؟!.
 
جهان به‌خصوص در منطقه حساس و استراتژیک جنوب غربی آسیا شاهد فجایع شرم‌آوری علیه اسلام و مسلمانان است که عامل اصلی آن صهیونیزم حاکم بر امریکا می‌باشد. همان سیاست نسل‌کشی مسلمانان در همه نقاط جهان به‌خصوص آفریقا و در نیجریه مظلوم علیه محبان اهلبیت علیهم‌السلام در حال اجراء است و ماشین آدم‌کشی غرب با سرعت در حال خلق جنایاتی است که با کتمان کردن آن، ژست حقوق بشری و دفاع از حقوق انسان‌ها و دموکراسی را عامل مردم‌فریبی مهره‌های نفوذی خود در کشورهای اسلامی میان جوامع مسلمانان قرار داده است.
 
هریک از کشورهای اسلامی برای خود ماجرای دردناکی از کشتارها و بربادرفتن امنیت از سوی امریکا دارد که متقابلاً غیبت دولت اسلامی کشورمان در برخورد فعال با این وقایع و دفاع جانانه از مسلمانان خود ماجرای تلخ‌تری است که بجای خود باید مورد واکاوی قرار گیرد، اما در میان دنیایی از مصائب مسلمانان در کشورهای مختلف و از جمله در غرب و اروپا، موضوع این نوشتار عبور بی‌خیالی دولت و شخص رئیس جمهور از وقایع جانسوز نیجریه و مصیبت چهار ساله اخیر شیعیان این کشور بویژه شخص شیخ ابراهیم زکزاکی است.
 
قریب چهار سال است که از حمله وحشیانه ارتش نیجریه به حسینیه بقیه‌الله (عج) در شهر زاریا و منزل شیخ زکزاکی در ایالت «کادونا»  و بازداشت این شیخ و همسرش می‌گذرد و از آن روز تا کنون بیش از هزار نفر از مسلمانان نیجریه به شهادت رسیده‌اند.
 
علی‌رغم اینکه دادگاه نیجریه یک سال بعد، حکم  آزادی فوری شیخ زکزاکی را صادر کرد، ولی دولت نیجریه که از اسرائیل چند میلیارد دلار برای راه‌اندازی این جنایت پول دریافت کرده بود، شیخ زکزاکی را به‌صورت غیرقانونی در زندان نگه داشته است.
 
دولت و ارتش نیجریه ظرف چهار سال اخیر در سکوت کامل به نسل‌کشی و جنایت علیه شیعیان نیجریه پرداختند بدون آنکه از دنیا و مجامع حقوق بشری و از جمله از دستگاه دیپلماسی کشورمان و شخص آقای روحانی صدایی در آمده باشد.
 
اخیراً تعدادی از پزشکان که شیخ زکزاکی را دیده بودند اعلام کردند وضعیت جسمانی شیخ بسیار وخیم است و با مقدار بالای سربی که در بدن ایشان وارد شده، زنده ماندن این شیخ بزرگوار شبیه معجزه است که البته بسیاری می‌دانند این امر بیشتر لطف خداست.
 
دختر شیخ زکزاکی چند روز قبل گفت که پدرش از داخل زندان پیغام داده تا کفن او را برایش بیاورند. در چنین شرائطی دولت آقای روحانی به مردم کشورمان گزارش دهد که تاکنون در جایگاه دولت جمهوری اسلامی چه اقداماتی در سطح جهانی برای نجات جان این شیخ انقلابی و مسلمانان و شیعیان نیجریه انجام داده است، ضمن آنکه فراموش نکنیم آقای رئیس جمهور خود یک روحانی است و باید با تمام ظرفیت در جهت نجات جان روحانی انقلابی و مظلوم یعنی شیخ زکزاکی تلاش کند. البته همه می‌دانند که شیخ زکزاکی همانند سیدحسن نصرالله از شاگردان امام و رهبر معظم انقلابند و آقای رئیس جمهور موظف است از تمام ظرفیت نظام اسلامی برای استیفای حقوق مظلومان، مسلمانان و بویژه شیعیان بهره گیرد و لحظه‌ای درنگ در این زمینه را روا ندارد، اما ....
 
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به سرکوب حامیان شیخ زکزاکی و کشتار مردم مسلمان در نیجریه گفت: متاسفانه در روزهای اخیر پنج نفر از مسلمانان معترض به بازداشت شیخ زکزاکی شهید و تعداد زیادی نیز مجروح شدند. 
 
به گزارش تیم پزشکی معالج شیخ  زاکزاکی در خون ایشان مقدار بسیار زیادی سرب و کادمیوم مشاهده شده که این مقدار از سرب و کادمیوم در خون بسیار خطر ناک و کشنده است. کبد و دندانهای ایشان که قبل از اسارت بسیار سالم بود آسیب دیده است.
 
یکی از پزشکان مرتبط این عارضه را ناشی از گلوله های سربی و ترکش‌هایی می‌داند که از هنگام اسارت هنوز دربدن ایشان باقیمانده است و رژیم نیجریه اجازه نداده است مورد عمل جراحی قرار بگیرند. 
 
همچنین گفته میشود چند بار رژیم نیجریه تلاش کرده است که ایشان را مسموم نماید ولی با هوشیاری شیخ برخی از این تلاشها خنثی شده است.   این اتفاقات مشکوک این گمان را تقویت میکند که ممکن است در موارد مختلف غذا های ایشان را مسموم کرده باشند.
 
در صورتی‌که رژیم‌ نیجریه با آزادی فوری شیخ برای جراحی و معالجه ایشان موافقت نکند احتمال شهادت شیخ وجود دارد و در این صورت  مسئولیت مستقیم آن به عهده این رژیم خواهد بود.
 
مسعود شجره رئیس کمیته حقوق بشر اسلامی لندن وضع جسمی شیخ را بسیار خطر ناک توصیف کرد واز همه آزادیخواهان جهان خواست که برای آزادی شیخ از هیچ تلاشی دریغ نورزند.
 
شیخ ابراهیم زاکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه سه سال پیش پس از کشتار جمعی بیش از ۱۰۰۰‌نفر از مسلمانان نیجریه به اسارت در آمد و در طول سه سال گذشته با پیکری مجروح و چشمان آسیب دیده علی رغم حکم آزادی توسط دادگاه نیجریه همچنان برخلاف کنوانسیون های بین المللی در یک پایگاه نظامی همراه با همسر مظلوم و مجروح نگهداری می‌شود.
 
از همه مسلمانان و علاقمندان به فلسطین و آرمان‌های شیخ مصلح زاکزاکی استدعا داریم برای آزادی و درمان ایشان دست مخلصانه دعا بلند کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲